[W2Kserver]Client krijgt geen DNS, anderen wel

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik heb weer een vaag probleem met Win2k Server. Op de ene pc, WinXP, werkt alles perfect. Ik krijg als ip 192.168.0.2, en als DNS server wordt het ip van de server toegewezen; 192.168.0.1. Op mn laptop echter, ook WinXP, werkt het niet allemaal. Ik kan wel op ip's pingen ed, maar ik kan geen website's opvragen, als ik nslookup.exe gebruik zie ik dat mijn DNS server 127.0.0.1 is, maw localhost, dat gaat niet werken. Op de server worden de ip's met behulp van een DHCP server uitgedeeld, het delen van internet gaat via Routering en RAS. Wat is er mis? Waarom werkt het op de ene wel, en op de andere niet? Ik gebruik overigens dezelfde user om in te loggen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Staat DNS op automatisch verkrijgen? Je kan het natuurlijk ook vast zetten op de DNS server, maar dat is symptoombestrijding.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

WOS => NT :)

• Dr_Frickin_Evil
yep, DNS staat op automatisch verkrijgen.

• Dr_Frickin_Evil
niemand die het weet?

• Dr_Frickin_Evil
Heeft echt niemand een idee? Tis echt een vaag probleem. Want bij 2 pc's boven, een XP en een ME computer, werkt het perfect. Zij krijgen als DNS-server 192.168.0.1. Op mijn laptop echter, en op de laptop van mijn broer, XP en 2000 computers, werkt het echter niet. Deze krijgen als DNS server 127.0.0.1. Nu kan ik wel handmatig een DNS server instellen, maar dat werkt dus ook niet echt, aangezien ik dan steeds moet wisselen tussen thuis- en schoolinstellingen.

Verwijderd

Vreemd, normaal gesproken hoor je alles te krijgen van een DHCP server, als je dat hbet ingesteld.

Maar je praat hier over laptops, hbe je misschen zitten experimenteren met vendor-classes??? *D

• Dr_Frickin_Evil
hmm, het probleem was maar tijdelijk opgelost :? nu weer hetzelfde probleem. Iemand een idee?
Pagina: 1