[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Hij start niet verder op?
anders met een linux bootflop opstarten en dan je fstab aanpassen. en rebooten.
anders met een linux bootflop opstarten en dan je fstab aanpassen. en rebooten.
Even booten met een bootdiskje of rescue CD, je Linux filesystem mounten en in /etc/fstab de regel met je vfat filesystem weghalen.
Maaruh, FAT support nog alpha? Welke antieke kernel heb jij?
Maaruh, FAT support nog alpha? Welke antieke kernel heb jij?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Jammer dat ik geen andere pc heb met linux 
Bootdiskette heb ik niet en kan ik dus ook niet maken. Tenzij iemand me een imagefile kan geven.
kep redhat 7.2
Bootdiskette heb ik niet en kan ik dus ook niet maken. Tenzij iemand me een imagefile kan geven.
kep redhat 7.2
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Dan doe je je installatie-CD erin en kies je voor de rescue-optieOp zaterdag 15 juni 2002 13:28 schreef irondog het volgende:
kep redhat 7.2
Of, als je die niet hebt, kun je een one-disk Linux-distro nemen. Of bijvoorbeeld de Gentoo-installatie-CD. Da's voor de stage1 maar een heel klein ding, dat je hardware gegarandeerd netjes ondersteunt en ook nog een paar modules voor exotische filesystems e.d. heeft. De ISO kun je hier downloaden.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Cd heb ik niet, ik had de iso-files van deze distributie gedowned van de universiteit. Hier thuis is bandbreedte te klein om die file te downen.Op zaterdag 15 juni 2002 13:32 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Dan doe je je installatie-CD erin en kies je voor de rescue-optie![]()
Of, als je die niet hebt, kun je een one-disk Linux-distro nemen. Of bijvoorbeeld de Gentoo-installatie-CD. Da's voor de stage1 maar een heel klein ding, dat je hardware gegarandeerd netjes ondersteunt en ook nog een paar modules voor exotische filesystems e.d. heeft. De ISO kun je hier downloaden.
Volgens mij kan ik nu beter linux gewoon ff opnieuw installen of, (als dat niet te moeilijk is) ff met een one-disk-distro mijn systeem repareren.
Waar kan ik zo'n imagefile vinden ?
Kan ik met rawrite.exe deze diskette maken?
Als ik redhat gewoon opnieuw installeer, hoe kan ik dan mijn windows-partitie mounten bij het booten??
Tis heel simpel, als tijdens het opstarten die melding komt, druk je op ctrl-c en dan start ie verder, dan open je de /etc/fstab en waarschijnlijk staat je fat32 paritie op RW dus read write, maar dat is inderdaad in alpha stadium, als je hem nu op RO zet dan kan je er alleen maar van lezen maar krijg je geen foutmelding..
Heel mooi 
iig fijn dat ik geen bootdisk hoef te maken enzo.
Maar ik wil gewoon bij elke bootup:
mount -r -t msdos /dev/hda2 /dev/hd
Dat is alles.
iig fijn dat ik geen bootdisk hoef te maken enzo.
Maar ik wil gewoon bij elke bootup:
mount -r -t msdos /dev/hda2 /dev/hd
Dat is alles.
Btw, je kunt in Lilo of Grub ook even init=/bin/bash aan de kernel meegeven en fstab fixen.Op zaterdag 15 juni 2002 13:40 schreef irondog het volgende:
Als ik redhat gewoon opnieuw installeer, hoe kan ik dan mijn windows-partitie mounten bij het booten??
* intoxicated zat net even te slapen
- Pastor Richards @ VCPR
Die zal ik onthouden! De "veilige modus" van linux.Op zaterdag 15 juni 2002 13:48 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Btw, je kunt in Lilo of Grub ook even init=/bin/bash aan de kernel meegeven en fstab fixen.
Maar dan moet je wel eerst nog even je partitie rw remounten (standaard staat ie op ro). Anders kan je dus niet je fstab aanpassen en opslaan. En voordat je weer gaat rebooten even 'sync' doen voor de zekerheid.Op zaterdag 15 juni 2002 13:48 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Btw, je kunt in Lilo of Grub ook even init=/bin/bash aan de kernel meegeven en fstab fixen.
Edit: Verkeerd gelezen
Verwijderd
man fstab, man mount, [topic=163843]/dev/hda2 /mnt/naam_van_mountpunt vfat defaults 0 0
Vrij standaard allemaal hoor
fat32 alpha? Heb ik hier nooit meldingen over gehad. Of komt dat doordat ik vfat ipv fat32 opgeef?
Hij leest en schrijft iig fat32 partities zonder meldingen of problemen.
Hij leest en schrijft iig fat32 partities zonder meldingen of problemen.
Tja
Nee hoor, vfat is de goede benaming voor een FAT32 partitie onder Linux. Geeft hij als die partitie nog niet gemount is en je mount hem zonder opties vanuit bash (gewoon mount /dev/hdxx /mnt/xxx) ook die melding? Wat Nelske zegt zou moeten werken.. (tenzij je met een beetje oude kernel draait, maar lijkt me niet met RH 7.2)
Pagina: 1