Toon posts:

Samba en C$ shares

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Op een of andere manier kan ik niet vanaf mijn Linux bak op mijn Windows XP's C$ Share komen, terwijl ik zeker weet dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn, en die gebruiker administrator is op die PC. Waar kan dit aan liggen?

een share zonder password kan ik wel mounten, en een andere share met password ook. alleen de C$ niet :(

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Probeer eerst een eigengemaakte share te delen, maar dan onder je guest. Dan het je geen aanmeldingsplicht in win2k/XP.

verder zou ik je aanraden om geen gebruik te maken van C$ shares op een je win2k/XP bak, omdat dit system shares zijn die automatisch gemaakt worden, maar niet eens in een windows netwerk verkenner voorkomen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus dat ik bij mijn computer moet komen en ik niet thuis ben. Ik kan wel via SSH op mn linux computer komen die in het netwerk hangt.. dus de enige optie om aan de bestanden te komen die ik nodig heb, is om via mn linux bak op de C$ share van mn windows XP computer te gaan... |:(

edit:
BTW... ik kan wel die shares zien als ik smbclient gebruik... dus het zou toch moeten kunnen ?

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zie je wel C$ in het lijstje van shares staan als je smbclient -L (met het juiste ip, username en passwd) gebruikt?

Enne, dat die share niet in de windows verkenner te zien is, dat komt natuurlijk omdat het een verborgen share is :) ( = alle shares met $ achter de naam)

Edit: ow je kan ze dus wel zien

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

alle shares met een $ zijn onzichtbaar en kunnen ook niet benaderd worden van een andere computer!

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 13:25 schreef blade181 het volgende:
alle shares met een $ zijn onzichtbaar en kunnen ook niet benaderd worden van een andere computer!
Dat is complete bullshit, die shares zijn namelijk speciaal gemaakt voor administrators, en ik heb ze vaak genoeg gebruikt Windows <-> Windows... ze zijn alleen onzichtbaar, maar niet onbruikbaar! :z

• phreggle
  • Niet online
Yup, je kan ze gewoon gebruiken. Ik heb het net ff getest en zo werkt het bij mij:
code:
1
smbclient \\\\192.168.1.11\\C$ -U <username>

Dus vanaf een linuxbak de C$ opkomen van de winxp bak.
Ow en natuurlijk het goede ip pakken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 13:28 schreef phreggle het volgende:
Yup, je kan ze gewoon gebruiken. Ik heb het net ff getest en zo werkt het bij mij:
code:
1
smbclient \\\\192.168.1.11\\C$ -U <username>

Dus vanaf een linuxbak de C$ opkomen van de winxp bak.
Ow en natuurlijk het goede ip pakken :)
ik krijg nog steeds een access denied, terwijl ik toch echt het goede password meegeef ... :'( kan het iets met mijn versie van samba te maken hebben en password encryptie ofzo ?? :?

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Dat is natuurlijk de grootste nonsens. Verborgen shares kun je niet *zien*, maar dat wil niet zeggen dat je hem niet kan mounten. Waarom zou er anders een share zijn?

• phreggle
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 13:30 schreef freewilly het volgende:

[..]

ik krijg nog steeds een access denied, terwijl ik toch echt het goede password meegeef ... :'( kan het iets met mijn versie van samba te maken hebben en password encryptie ofzo ?? :?
hmmm, ik heb versie 2.2.3a en bij mijn weten kan je geen problemen krijgen met een win share te benaderen (wel andersom, tenminste met oudere versies van samba).

Weet je wel zeker dat die user admin rechten heeft?
Probeer anders ook eens vanaf de windows bak zelf op die share te komen (net use blabla)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 13:35 schreef phreggle het volgende:

[..]

hmmm, ik heb versie 2.2.3a en bij mijn weten kan je geen problemen krijgen met een win share te benaderen (wel andersom, tenminste met oudere versies van samba).

Weet je wel zeker dat die user admin rechten heeft?
Probeer anders ook eens vanaf de windows bak zelf op die share te komen (net use blabla)
de windows bak zelf kan ik dus niet bij ... dat leg ik net uit

• phreggle
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 13:37 schreef freewilly het volgende:

[..]

de windows bak zelf kan ik dus niet bij ... dat leg ik net uit
Eh ja nu niet.. Dan probeer je het later als je thuis bent ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
tsja... maar das maandag pas en ik heb nu de spullen nodig :P of nou ja nodig... ik wil er nu bij >:)

• phreggle
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 13:53 schreef freewilly het volgende:
tsja... maar das maandag pas en ik heb nu de spullen nodig :P of nou ja nodig... ik wil er nu bij >:)
mja dan heb je een probleem :)
Je kan ook nog een fijne remote winxp exploit zoeken en jezelf rooten :)

Verwijderd

Topicstarter
Serieuze optie zou leuk zijn... :P

• phreggle
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 13:59 schreef freewilly het volgende:
Serieuze optie zou leuk zijn... :P
Nou vooruit dan :P
Wat je nog kan proberen is om het debuglevel aan te passen met -d <debuglevel> zodat je meer info krijgt. (debug level 1 en 2 zijn voor problemen op te lossen).
Misschien dat je er iets mee opschiet, maar verder zou ik eigenlijk niet meer weten wat je nog kan proberen (zonder toegang te hebben tot de winxp machine dan).

Succes nog ermee :)

Verwijderd

Zet encryptie eens aan in je smb.conf?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
mount -t smbfs -o username=harry,password=**** \\\\192.168.1.11\\C$ mnt/punt

zou het wel mee moeten lukken denk ik.
Pagina: 1