twijfel tussen 2 kasten.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22
Ik twijfel tussen deze 2 kasten. [ Ik ga hem dus helemaal van top tot teen modden ]

Deze van gistron voor 59 pleuro`s :
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1020341637.jpg

Of deze bij Ledos voor 55 pleuros

Afbeeldingslocatie: http://www.ledos.nl/pc-factory/media/50530.jpg

[ het gaat hier dus om de big-tower he ;)

Ik kan niet kiezen :(

Zie ook de Poll verderop in dit Topic

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou voor de bovenste gaan, beetje lastig uitleggen waarom...

Verwijderd

die eerste is heeel lelijk dus dan kun je nog wat modden

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
volgens mij zijn kasten op de onderste foto van inwin, als dat zo is zou ik zekerd die nemen. Inwin kasten zijn perfect afgewerkt (geen bramen), zware kwaliteit, veel ruimte en gemakkelijk toegankelijk.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou de onderste nemen , 6 ipv 5 5,25" bays.
En de floppy bay zit onder ,anders moet je zo'n vet lange floppykabel hebben om bovenin te komen...

edit : oh ,er zit dus ook nog een floppybay boven+beneden :)

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 04-08 12:04
ik vind ze er beide niet uitzien maar aangezien je hem toch gaat modden zou ik voor de bovenste kiezen want die heeft een wat rechter oppervlak :)

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 04-08 12:04
Op zaterdag 15 juni 2002 13:20 schreef Bartjuh het volgende:
Ik zou de onderste nemen , 6 ipv 5 5,25" bays.
En de floppy bay zit onder ,anders moet je zo'n vet lange floppykabel hebben om bovenin te komen...
de bovenste heeft er ook een onderaan :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
Die tweede heeft een vlakkere voorkant, en ziet er echt El Cheapo sim-pel uit, ideaal dus voor een totale mod.
Maar, neem gewoon die waarvan je de leukste mods kan bedenken :7

Edit: de twede is goedkoper. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn (4 Euro's minder ,Joehoe, zijn 8 biertjes :+ )

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Tsje de bovenste is eht lelijk dus heb je het meeste te modden he? ;) maar ja ik denk dat de onderste wat makkelijker te modden is omdat die wat minder uitsteeksels heeft zeg maar.

• Galaxis
is bij de onderste een blowhole maken niet een beetje moeilijker als bij de bovenste :?

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik zou voor de bovenste gaan, omdat je daar de blowhole (denk ik) makkelijk kan maken...

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Galaxis
Op zaterdag 15 juni 2002 13:30 schreef ND het volgende:
Ik zou voor de bovenste gaan, omdat je daar de blowhole (denk ik) makkelijk kan maken...
hmmzzzz , d8 ik eerst ook. maar in de oderste zal het toch ook wel gaan :?

Verwijderd

die onderste, lijkt me namelijk iets makkelijker modden kweetnie waarom

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Bovenste heb je de aan/uit knop ook aan de bovenkant :)

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
Dieonderste heeft zo'n ontzettend lelijke groef; die krijg je er dus nooit meer uit.

Verder ken ik die kast in de miditower versie (er zit een 486 in op mijn werk) en hij ziet er (dus) ook echt uit als een 486 kast. Verouderd, lelijk en moeilijk te modden vanwege dus die groef.

m.a.w. de bovenste dus.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op zaterdag 15 juni 2002 13:35 schreef SEFje het volgende:
Dieonderste heeft zo'n ontzettend lelijke groef; die krijg je er dus nooit meer uit.

Verder ken ik die kast in de miditower versie (er zit een 486 in op mijn werk) en hij ziet er (dus) ook echt uit als een 486 kast. Verouderd, lelijk en moeilijk te modden vanwege dus die groef.

m.a.w. de bovenste dus.
Ik ben het compleet met SEFje eens, als je het voor het modden doet moet je echt de bovenste nemen.

iRacing Profiel

• Galaxis
ok ,met dit topic te openen ben ik nog niet veel mee opgeschoten. Waiting for more reply`s :)

• Galaxis
w00t , ik heb een iedee , als ik die bovenste neem heb ik dus 2 powerbuttons eentje onder aan en eentje bovenaan. kan ik dan van die bovenste geen schakelaar maken dat ik er een FAN aan/uit kan doen :?

En ddan zitter er ook nog 3 ledjes in. Power/HDD/ turbo led ofzow ,kan ik dan die ene van die Turbo led niet doorlinken naar m`n netwerkkaart lichtje :?

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
De bovenste 100% zeker! u know why?

Bovenin de 3,5" een VU Meter :) en 5x 5,25" is genoeg! en ik vind de bovenste qua vorm ook mooier!

Verwijderd

Ga niet voor de onderste is echt een flapdrol kast! Ikoop denk ik rond de 10-15 euro ofzo en is echt zeer gammel. Super dun blik alles trild met (zoals je waarschijnlijk gaat plaatsen) coolers. En kast is zeer slecht afgewerkt scherpe randen etc. etc.

Je kan met je vinger nog wel een deuk in de kap drukken.

Trouwens dat plaatje is wel zeer oud, zit namelijk overal nog turbo knop op :?

P.S. Heb zelf veel van deze kasten geassembleerd + vele vingers opengehaald, gelukkig later overgestapt op Aopen. Duurder, maar veeeeel beter!

• Galaxis
ok ,ben al 70% voor de bovenste :D

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zaterdag 15 juni 2002 13:43 schreef Galaxis het volgende:
w00t , ik heb een iedee , als ik die bovenste neem heb ik dus 2 powerbuttons eentje onder aan en eentje bovenaan. kan ik dan van die bovenste geen schakelaar maken dat ik er een FAN aan/uit kan doen :?

En ddan zitter er ook nog 3 ledjes in. Power/HDD/ turbo led ofzow ,kan ik dan die ene van die Turbo led niet doorlinken naar m`n netwerkkaart lichtje :?
De onderste is een reset knop volgens mij /

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 13:56 schreef B0MBACI het volgende:

[..]

De onderste is een reset knop volgens mij /
klopt moet je met een PEN indrukken |:(

• Galaxis
uhhhh ik had over de bovenste kast,.
Zitten dus 2 POWERBUTTONS ,eente boven aan in de kast en eentje vlak bij de ledjes.
van een zo`n schakelaar aan/uit knop maken voor 1 fan en dat Turbo ledje mijn nic ledje op aansluiten , als dat kan.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
ik heb die 2e, en ben er tevreden over (heb eigenlijk niet meer geld om een betere te kopen :( ) maar hij is oke

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 14:00 schreef Galaxis het volgende:
uhhhh ik had over de bovenste kast,.
Zitten dus 2 POWERBUTTONS ,eente boven aan in de kast en eentje vlak bij de ledjes.
van een zo`n schakelaar aan/uit knop maken voor 1 fan en dat Turbo ledje mijn nic ledje op aansluiten , als dat kan.
Die boven de ledjes is toch de reset knop bij de bovenste ?

• Galaxis
Op zaterdag 15 juni 2002 14:05 schreef caphex het volgende:

[..]

Die boven de ledjes is toch de reset knop bij de bovenste ?
kan ook nog :P ,k`heb eigenlijk geen iedee :P

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 14:24
Die onderste heb ik als server en er is mogenlijk heid om die voorkant te mode blow hole of zo je hebt er de ruimte zeker wel voor,

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 14:06 schreef Galaxis het volgende:

[..]

kan ook nog :P ,k`heb eigenlijk geen iedee :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1020341637.jpg

en van die "golf" daar beneden kun je een windows logo maken :P

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 21:54
die onderste heb ik ook, in miditower, en kleine tower, en dat zijn KUTKASTEN

ik kocht vroeger een pctje voor 822,= met zo'n kast, (bij rcw in den haag)... echte zuigkasten

bovenste heb ik ook, maar dan miditower, best wel fijn kassie.

• Galaxis
80% bovenste :)

• Galaxis
Poll: Welke Kast ??
Die bovenste van 59 Euro
Die onderste van 55 Euro

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=3530&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 14:14 schreef Galaxis het volgende:
Poll: Welke Kast ??
Die bovenste van 59 Euro
Die onderste van 55 Euro

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

[afbeelding]

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
zo 100% :)

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Maarrrrr als je bij de onderste zo'n CFL verticaal zet, komt door die gleuf wel effiekes een mooie licht bundel uit :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42

Epsilon

Ik heb toevallig de bovenste :)

Op zich een leuke kast, alleen is het echt een el cheapo kastje. Scherpe onafgewerkte randen. Maar ik heb begrepen dat dat bij de nieuwe versie opgelost was.

Hij is echter wel vrij smal. Ik kon mijn radiator (20cm breed) net NIET kwijt. Deze kast is iets van 20cm buitenmaat.

Verder heb ik gewoon mijn floppy bovenin zitten. Idd een lange floppy kabel nodig, maar die had ik al gekocht (rounded) dus dat was geen probleem.

• Galaxis
Op zaterdag 15 juni 2002 14:17 schreef epsilon het volgende:
Ik heb toevallig de bovenste :)

Op zich een leuke kast, alleen is het echt een el cheapo kastje. Scherpe onafgewerkte randen. Maar ik heb begrepen dat dat bij de nieuwe versie opgelost was.

Hij is echter wel vrij smal. Ik kon mijn radiator (20cm breed) net NIET kwijt. Deze kast is iets van 20cm buitenmaat.

Verder heb ik gewoon mijn floppy bovenin zitten. Idd een lange floppy kabel nodig, maar die had ik al gekocht (rounded) dus dat was geen probleem.
Kan je hem een beetje fatsoelijk modden :?

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 14:17 schreef Galaxis het volgende:

[..]

Kan je hem een beetje fatsoelijk modden :?
Ik heb ook zo'n kast, alleen dan de miditower versie, ik heb m best wel vet gemod. K Zal es ff het topic opzoeken. -> hmm, is er niet meer ? :?

• Galaxis
Op zaterdag 15 juni 2002 14:19 schreef PJanssen het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n kast, alleen dan de miditower versie, ik heb m best wel vet gemod. K Zal es ff het topic opzoeken.
PICS !

ow ,je ben al bezig met zoeken :)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 22:58

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

hehe lol ik heb/ had die bovenste kast (staat nu in de opslag :)) beetje boel gare kast .... slecht doordacht plaatwerk is cheapass blik en modden (zagen met decopeerzaag) is zwaar kut... voor een blowhole maken is lastig doordat de voorkant golvend is waardoor je je fingerguards niet echt mooi kunt monteren. En aan de achterkant bij je cpu heb je ook te weinig ruimte om blowholes te maken

en de 2e kast ziet er niet uit. Haal gewoon voor 100 E een chieftec kast bij www.tweakshop.nl

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Met Master_Egg eens, als je em toch vet gaat modden, prop je er waarschijnlijk best wat geld in kwa ccfl's, baybus raampjes etc, kan je net zo goed een iets duurdere kast nemen ipv van zo'n cheap ass geval.
Komen je mods ook beter tot hun recht (vind ik).

• Galaxis
Ok .

deze ?

Afbeeldingslocatie: http://www.ledos.nl/pc-factory/media/T-serie-l.jpg

Ik heb er nu de T3-AD van , lekker torentje alleen een beetje krap , makkelijk te moddem omdat er geen rare vormen in zitten :) . Ik zou hiervan dus graag de Big-Tower van willen hebben :) , maar daar ben ik 4 weken geleden al mee gestopt naar zoeken . Weet iemand waar je die kan halen ? Bij ledos verkopen ze er alleen de midi versie. :( . Ik ben dus opzoek naar de T5-AF

• SEFje
Moet je deze MOD is zien;

http://httpd.chello.nl/l.vanbeek1/

kwam ik toevallig op, want hij stond in een gesloten draadje onderaan de lijst (misschien nu al niet meer)

De user waar die van is is silitek dus misschien kan je ana hem wat meer info vragen...

hoewel ie niet zoveel info in zijn profile heb staan...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/l.vanbeek1/index_bestanden/image016.jpg
Moest die link helemaal uit die rare (beschermde?) HTML van ehm halen, maar het is gelukt :+

• SEFje
Verder is het sowieso ook wel een ideetje om inderdaad voor een wat duurdere/mooiere case te gaan, hoewel ook de chieftec's een beetje een cliche aan het worden zijn :P

Kijk eens naar case reviews op OC sites, zoals www.bit-tech.net daar vind je ook mooie (soms dure) cases..

Ik vind deze erg mooi maar is niet echt een big tower en ziet er denk ik mooier uit als je hem niet teveel mod, maar dat wil jij waarschijnlijk niet...

• Galaxis
WOW! ziet er wel nice uit, alleen nu kan ik pas goed zien dat ie aan de onderkant wat gevormd is wat waarschijnlijk problemen zal gaan opleveren als er een blowhole in gaat maken. Misschien dat het wel kan als er eerst in fanduck in stop en dan pas de fan , dat zou eventueel wel gaan volgens mij.

• SEFje
je zou natuurlijk ook de voorkant ongemod kunnen laten (fanduct is ook een mooie oplossing)

en natuurlijk een verfje he, ziet er volgens mij erg goed uit.

(ik zou wel een "ronde" window nemen met die golf aan de voorkant en ik denk dat je nog best wel veel originele dingen kunt doen met die golf 8-) )

• Galaxis
Op zaterdag 15 juni 2002 14:48 schreef SEFje het volgende:
je zou natuurlijk ook de voorkant ongemod kunnen laten (fanduct is ook een mooie oplossing)

en natuurlijk een verfje he, ziet er volgens mij erg goed uit.

(ik zou wel een "ronde" window nemen met die golf aan de voorkant en ik denk dat je nog best wel veel originele dingen kunt doen met die golf 8-) )
hmmzzz , hoe niet zo van ronde winow`s :) . Maar ik ga er wel iets Speciaals mee doen , alleen JWBAGGER weet wat dat is omdat ie mij mee gaat helpen met het maken van deze Mod. maar Apart word het wel :) . ik heb het nog niet eerder gezien op GoT :)

• SEFje
Zolang je geen webcam pics ervan post vind ik alles best :D

j/k: looking forward to seeing it!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 14:26 schreef Galaxis het volgende:
Ok .

deze ?

Afbeeldingslocatie: http://www.ledos.nl/pc-factory/media/T-serie-l.jpg

Ik heb er nu de T3-AD van , lekker torentje alleen een beetje krap , makkelijk te moddem omdat er geen rare vormen in zitten :) . Ik zou hiervan dus graag de Big-Tower van willen hebben :) , maar daar ben ik 4 weken geleden al mee gestopt naar zoeken . Weet iemand waar je die kan halen ? Bij ledos verkopen ze er alleen de midi versie. :( . Ik ben dus opzoek naar de T5-AF
Dit zijn ook alweer van die klote kasten, mijn schoonmoeder heeft ook deze kast rammeld aan alle kanten, waarom geef je niet IETSJE meer uit en dan heb je een echte kast AOPEN ofzo hard blik geen scherpe randen en stevig.

• enermax
  • Laatst online: 01-08 17:19
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/l.vanbeek1/index_bestanden/image016.jpg

Dat zegt toch genoeg.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 16:51 schreef enermax het volgende:

Dat zegt toch genoeg.
Zo is ie idd wel mooi ja, maar zonder modificaties vind ik die ander toch echt mooier hoor, al was het alleen maar om de lelijke 3,5"drives van die ander...

• bskibinski
  • Laatst online: 30-03 15:43

bskibinski

Frontend Developer

de onderste !

Accessibility first

• bskibinski
  • Laatst online: 30-03 15:43

bskibinski

Frontend Developer

nee sorry doe toch maar de bovenste

Accessibility first

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09
Op zaterdag 15 juni 2002 17:10 schreef MegaPool het volgende:
nee sorry doe toch maar de bovenste
Weet je het zeker?

Doe mij maar de bovenste..

Feyenoord!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

De onderste is geen Inwin. Idd een cheapass kast. Dunne wandjes. Kan je lekker je klauwen openhalen.

imho koop een iets duurdere kast. Je hebt er meer plezier van.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Ok .

deze ?

[afbeelding]

Ik heb die bigtower, en ben er zeer tevreden over. Ik heb een zo simpel mogelijke gekocht, om een te modden.. Heo simpeler ie is, hoe mooier je em kan modden IMO. Tja, het is wel een budget kast, maar wat doe je nou het meest met zo'n kast? Idd, tegen de buitenkant aan staren. Geen probleem dus als je em mod..
Vriend van me heeft die miditower, maar die is idd erg krap. De bigtower valt wel mee.
Ik heb hem bij www.eynstein.nl gekocht..

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
UHm het is op dit plaatje niet te zien, maar die bovenste is dus de codegen WAVE.

Dat betekend dat de voorkant niet recht is maar er zit een golf in. Ik denk dat dat nie zo lekker is met modden... Die onderste heeft een groef en die bovenste dus die golf vorm.

Koop gewoon een Aopen HX bigtower man !!! >:)

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59
Op zaterdag 15 juni 2002 13:26 schreef Galaxis het volgende:
is bij de onderste een blowhole maken niet een beetje moeilijker als bij de bovenste :?
Jazeker, ik heb die onderste met 3x 5,25" en 2x 3,5"

beetje irri zagen

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik zou ook voor de bovenste gaan, ik heb hem zelf ook, en best een goede kast voor die prijs. Natuurijk hier en daar wat scherp, maar das niet zo erg.
Heb hem zel ook gemod (voornamelijk met fans). Zal ff kijken of ik nog pic's kan vinden...

[edit] Pic's! :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/joost.visser/casemod/kast_open_zij.jpg
Hier zat er nog een Celly 566@850 in...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/joost.visser/casemod/open_kast.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/joost.visser/casemod/vage_kast.jpg
beetje vage foto... :{

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

die bovenste heb ik ook, ideale kast, maar als je nog eens een blowhole voorin wilt maken heb je dus een probleem met die golf in de kast.

Verwijderd

Ikke zou echt die eerste kast nemen.... (mijn casemodje -> http://home.hetnet.nl/~aslagt/dscf0052.jpg ) er valt Heeel Veeel te modden aan die kast. en ze zijn lekker goedkoop ;);)

(pic iss genomen op Digital-arena #9 :P:P)

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Ikzelf heb zo'n T5-AF en heb ik zo'n 9 maanden geleden gekocht bij Quality-Systems in Woerden. Ze hadden deze kast ook bij Allvision.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Galaxis
Ok mensen , bedankt voor alle moeite te nemen om tye replyen in dit topic. Ik ga toch maar voor de bovenste :) .

Verwijderd

Goede keus!!! :):), zoals je bij de casemods hebt kunnen zie dat het Hele leuke kastjes zijn om te modden.

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Die bovenste is lelijk, neem de onderste!
Pagina: 1