Toon posts:

Probleem 's avonds binnen foto's maken Sony DSCS75

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<!-- Ik heb er een tijd over nagedacht om hier een topic over te openen, vanwege de complexiteit, en omdat vaak vragen/opmerkingen ook gewoon als topic worden geopend over sony digitale fotocamera's. Daarnaast zag ik dat er een Coolpix topic bestond, dus heb besloten er ook een te openen voor de Sony Digital Cyber Shots camera's.
Dit is dan het grote verzamel topic. Hier kun je al je problemen en vragen stellen welke betrekking hebben op deze camera's.
Dit topic is niet bedoelt voor het plaatsen van al je foto's waarover je geen vragen/opmerkingen hebt; hier kun je voor terecht bij de verschillende foto topics.
-->
Ik trap af. (Camera: Sony DSC S75)
Ik heb een probleem met het s'avonds binnen fotograferen. Veel foto's worden wanneer ik s'avonds binnen fotografeer bruin/roodachtig in de automatische stand met flitser aan (anders zie je op donkers plekken ruis ontstaan door te weinig licht). Is dit een algemeen probleem? Of moet je vrijwel altijd alles handmatig fotografen binnen of met de twilight functie? Ik neem namelijk aan dat de camera het ook wel automatisch moet kunnen :?

Daarnaast heb ik soms dat de camera bij gebruik van flitser en automatische stand een blauw object smurfen blauw laat kleuren op de foto. Hoe kan dit?
Hieronder een voorbeeld: het waren blauwe blokjes bij het spel kolonisten, maar ze zien eruit als smurfen blauw?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/voorbeeld.jpg

Ook wil ik vragen of iemand ervaring heeft met een telelens voor de Sony DSC S70, S75 of S85, ik ben namelijk van plan er nog eens een aan te schaffen. Vraagt dit veel licht? Dus kun je deze alleen met mooi weer gebruiken? En blijft je beeld scherp als je zo'n lens gebruikt, en kun je echt veel dichterbij halen, of valt dit tegen? Alvast bedankt.

Verwijderd

"[DSC Sony] Het grote Sony Digitale camera topic" >> "Probleem 's avonds binnen foto's maken Sony DSCS75"

En ik zie dit meer als een topic voor je eigen probleem, niet een groot algemeen Sony topic, ik heb het eerste stuk ff tussen commentaar gezet, lijkt me niet echt nuttig.

Verwijderd

white balance instellen, moet ik met de mijne ook zo af en toe. die auto functies zijn ook niet de slimste.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 18:42
ow.. daar had ik ook last mee met de DSCS75...
ik heb 'm een dag gehad en wist nog niet zo goed met alles omtegaan..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 16:20 schreef mightyspawn het volgende:
white balance instellen, moet ik met de mijne ook zo af en toe. die auto functies zijn ook niet de slimste.
Op welke instellingen zet jij je camera precies als jij binnenfoto's maakt die dan qua kleuren overkomen naar de werkelijkheid? Hoe voorkom jij binnen s'avonds die roodachtige gloed die ik enkel heb dan?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:37

Korakal

Up up up!

ik heb ook een S75 maar het is me eerlijkgezegd nog nooit opgevallen...

probeer 'm eens ipv op de automaat de witbalans op binnen te zetten? ik merk dat handmatig forceren van de instellingen vaak beter werkt dan de automaat.

Verwijderd

maar hoe stel je witbalans in bij een foto waarbij geflitst gaat worden?

• Korakal

Korakal

Up up up!

gewoon via het menu wb > one push / auto / indoor / outdoor

probeer misschien ook eens te variëren met het flitslevel

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 22:13 schreef Korakal het volgende:
gewoon via het menu wb > one push / auto / indoor / outdoor

probeer misschien ook eens te variëren met het flitslevel
wanneer ik met een, weliswaar iets mindere camera (sony dsc p20), indoor kies merk ik niet echt veel verschil :S

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik zal vanavond opnieuw binnenfoto's maken en dan ook eens goed met die whitebalance prutsen.

Weet iemand ook hoe het zit met mijn probleem van die blauwe blokjes die met flits s'avonds binnen smurfenblauw worden ? (zie helemaal eerste post)

• Korakal

Korakal

Up up up!

ziet er uit als te felle flits.... dus zoals eerder gesuggereerd: flitslevel op low

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 15:01 schreef Korakal het volgende:
ziet er uit als te felle flits.... dus zoals eerder gesuggereerd: flitslevel op low
Dat is het niet (had hem gewoon op low staan) ik hou daar altijd al rekening mee, omdat die flist bij 'normal' soms al te hard gaat (te fel overkomt).
Daarnaast is hij van een flinke afstand gemaakt en is dat plaatje in de eerste post een gecropte deel uit het hele formaat foto (1600 x 1200 pixels)
Pagina: 1