Toon posts:

Mandrake op een oude PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Mandrake 7.1 geinstalleerd op een oude p100 met 16MB RAM en onboard videokaart. Ik weet het is geen supersysteem maar het starten van X ging tot mijn verbazing nog best aardig.
Maar bij het booten van deze pc geeft hij de melding "BIOS shadow RAM enabled"+"Video Shadow RAM enabled" nou vroeg ik me af, als ik dit disable gaat mijn systeem er dan op vooruit of achteruit wat snelheid betreft?

Verder had ik nog een vraag welke windowmanager is het beste voor deze PC?

Hij start nu standaard GNOME maar dat is veel te zwaar, vandaar dat ik zelf dacht aan afterstep maar misschien heeft iemand nog een betere suggestie.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
iceWM is erg licht :)

die zou je het beste kunnen pakken imo :Y)

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
je kan eens http://www.icewm.org/ proberen

in het http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/448299/
staan soms ook wel wat leuke links naar WM's

Verwijderd

dit zijn een paar lichte window managers die het proberen waard zijn: :P

• FVWM
• FVWM95
• amiwm (aanrader, vind m zelf errug leuk)
• AfterStep
• WindowMaker
• IceWM
• Blackbox (ook een hele leuke)
• Fluxbox
• mlvwm
• mwm

:P *D

meer info: http://www.plig.org/xwinman/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist even op die website die hierboven vermeld staat al die window managers bekeken en ik vond de volgende het mooist dus een vandeze ga ik denk ik proberen:-fluxbox
-Enlightenment
-FVWM95
-ICEWM

Maar is er toevallig iemand die weet hoe het met die BIOS instellingen zit?

Verwijderd

Probeer TWM, MWM of IceWM eens... :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb geen ervaring met Mandrake 7.1, maar toen ik 8.1 op een P166MMX installeerde was het hemeltergend traag. IMHO is een distro als Debian een stuk meer in de richting bij zo'n sys. 2.2r5 (tja, oud maar nog steeds Stable) is wat ik gebruik voor dit soort bakken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu fvwm2 geprobeerd en ben er erg tevreden over alles werkt lekker zoepel enzo. Maar nu vroeg ik me af waar je goede confige bestanden hiervoor kan vinden, want degene die ik tot nu toe vond leden alleen meer tot chrashes.Ik bedoel ".fvwm2rc" bestanden waarmee je het geheel een beetje kan skinnen en zo'n balk met snelkoppelingen kan maken.
En ik vroeg me ook af hoe je een background image in kan stellen want dit lukt me ook niet, heb al vanalles geprobeerd maar niks lukt :(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00
Mij is WindowMaker altijd heel goed bevallen. Kan ook prima met weinig mem. overweg.

Wat betreft dat BIOS gebeuren: dat maakt helemaal niets uit. Linux gebruikt nooit BIOS calls, dus daarvoor boeit het niet, en die 8-16K geheugen waar het om zal gaan is ook niet echt de moeite.

Als je DOS gebruikt dan maakt het wel uit trouwens. Ook zal misschien het boot-scherm wat trager getekend worden, want dat gebruikt zelf wel BIOS-calls om iets op het scherm te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties. ik ga gelijk die links doorlezen. ik was de hele middag al aan het zoeken maar kon niks vinden.
Pagina: 1