Tikkende IBM HD....

Pagina: 1
Acties:

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Na een nachtje stad thuis te komen, jump ik achter mijn pc. Even tweakers bekijken enz.

Mijn hd wordt wakker, en begint gelijk vreselijk te tikken. Gelijk dacht ik aan de kop. Nu heb ik hem weer opgestart, en heeft hij alleen bij het opstarten weer dat tikkend geluid.

Ik weet dat dit echt niet gezond is :( Ik hoop nog garantie op die hd te hebben, maar 1 ding is zeker, ik kom nog gewoon in windows enz.

Zou het kunnen omdat er rond deze harde schijf, nog 2 harde schijven zitten. Die ook warmte produceren. En daardoor maybe is de ene harde schijf gaan flippen?

Maybe iemand die me hoop kan geven?

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

dat doen IBM schijven wel eens vaker. onlangs deed mijn eigen 20gb hetzelfde. hoeft opzich niets aan het handje te zijn, maar voor de zekerheid zou ik toch alle belangrijke data even backuppen. vervolgens naar de leverancier en om laten ruilen. (mits 'tie nog binnen garantie zit uiteraard).

't irritante van ibm schijfjes is dat ze dit dus wel eens vaker doen zonder dat er eigenlijk wat mis is. soms functioneren ze ook zo spontaan ineens weer naar behoren.

takes quite a lot to wreck an ibm harddisk!

---goeiemorgen trouwens :)

-I am Jack's wasted life.

• Christoph
  • Niet online
Nu al ver in de middag :)

Hmm, hij doet het nog, en ik vind het vrij vreemd. Ik ben altijd dik tevreden over mijn IBM schijven, maar dit was effe schrikken.

Hopelijk niks ernstigs. me bakt heel de zooi wel leeg. :)

En ik ruil hem in.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Ik heb in het laatste jaar al 2 IBM 25gb/5400 schijfjes naar de eeuwige jachtvelden geholpen.
Het lijkt mij dat deze schijven gevoelig zijn voor hitte, want met een fannetje doet het nu al tijden prima.
Met een 20gb/7200 heb ik trouwens absoluut geen last. Deze bevalt ook duidelijk beter.

Als'ie begint te tikken/traag wordt/enz, gelijk omruilen!

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Christoph
  • Niet online
Ik heb alleen maar 7200 rpm IBM schijven.

4 op het moment :)

Tikken is op gehouden...maar ik ruil hem toch in.

Je weet maar nooit, je garantie is een dag voorbij...pok, dood