Toon posts:

hoe laat je een .text bestand in een tekstvak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijdje geprobeerd om in flash mx een tekstvak te maken waarin een tekst bestand word geladen, maar het lukt niet - ik had ook nog afekeken in
Flash MX\Tutorials\FlashIntro\stiletto want daar is dat gemaakt maar mij lukt het niet - wie kan me helpen????

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:49

Pelle

🚴‍♂️

Formuleer eerst nou eens duidelijk wat je wilt en op welke manier je het geprobeerd hebt om voor elkaar te krijgen.
Je begrijpt vast wel dat we je hier niet een kant en klare oplossing gaan geven zonder dat je zelf de moeite hebt gedaan om te vertellen wat je zelf allemaal geprobeerd hebt om het te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik doe - ik maak een tekstvak met de texttool
neem de arrow tool en dan verander ik een aantal properties
- ik zet hem op dynamic text
- en zet hem op mutli line
- vul bij var: textField in
dan maak ik een nieuwe layer
benoem hem tot Actions. ik ga naar het Action schreen onderaan - hij staat op expert mode - druk op het plusje en ga dan naar : actions/Browser/network/loadVariablesNum
typ tussen de twee haakjes : "tekstbestand.txt", 0
sla dan het bestand op in een map
ga met explorer naar die map
maak een nieuw textbestand aan
benoem het tot tekstbestand.txt
open het en typ in : textField= blablabla bla bla
sla het bestand op
ga terug naar flash mx
en dan file/publish preview/flash
dan zou dat bestand in het tekstvak wat ik gemaakt had geladen moeten worden maar dat gebeurt niet het enige dat ik krijg is de achtergrond kleur.

Verwijderd

hmm ik kan je niet verder helpen soz

Verwijderd

Topicstarter
ik was nog bezig pelle

Verwijderd

In flash 5 (ik heb nog geen MX) zet ik me tekstvelden altijd in een movieclip, dan moet je ook een target MC benoemen, dus :

dit is trouwens de actie die ik gewoon op frame 1 in de main timeline zet:

loadVariables ("news.txt", _root.movieclip.weereenmovieclip);
stop ();

let ook ff op waar je eventuele stop-akties neerzet, als die vóó'r je andere actions staan doen die het volgens mij niet
Pagina: 1