Kan harde schijf niet gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 08:37
Ik heb een seagate 1,3gig en een Hp brio met een intel 233MMX. Nou wil ik op deze combinatie, die nog nooit samen is gebrobeerd, iets van linux installeren. Alleen wil de computer die HD niet herkennen/zien/gebruiken. Ik dacht dus dat er iets van een bios limiet zou zijn, dus heb ik zo'n ontrack programma geprobeerd. Alleen wil dat niet zo goed werken.
De bootdisk wil niet elke keer volledig 'doorbooten', en als dat wel werkt moet ik de vraag beantwoorden hoeveel drives er aan de primaire poort hangen. Dan moet er opnieuw geboot worden, maar dan moet ik weer die vraag beantwoorden.
Handmatig een HD instellen in de bios moet toch ook werken of heb ik dat verkeerd?
De HD is volgens mij nog wel goed enzo (met zo'n disk programma gecontroleerd) dus ik heb geen idee waar het fout gaat. Ik heb de HD ook al in een andere computer gedaan en daar werkte hij min of meer.

Als iemand een oplossing heeft, ik word er helemaal gek van, ben er inmiddels al 3 dagen mee bezig geweest.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
gewoon IETS instellen in de bios, als-ie maar boot....linux doet de rest, die trekt zich nix van de bios aan :Y)

• winnubst
dat heb ik gedaan, maar dat lukt dus niet.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
weet je zeker dat de hd en de kabel, en de controller goed zijn? :)

• winnubst
de kabel en controller werkten prima met een 528MB harddisk, en die 1,3GB werkte in een andere computer wel prima.

Verwijderd

CHS jumper er op prikkelen?

• winnubst
Ik was ten einde raad, en heb maar een low level format geprobeerd. Niet dat het werkte, maar was toch wel weer even leuk bezig. Nog voordat het programma begon kwam er een melding dat er 'ergens een fout' zit. Heeft er iemand enig idee hoe en wat ik nog verder kan proberen. In speedfan geeft de S.M.A.R.T. lezer 100% fitness en 96% performance aan. Ik kan hem dus wel aanspreken en indelen in partition magic, maar zodra ik wil formateren komt er een 10006 foutmelding.

• winnubst
Ik kan het me niet indenken dat hij kapot is. Heeft er dan echt niemand een laatste redmiddel? Een supertooltje waarmee ik m'n diskje weer tot leven kan wekken
Pagina: 1