LBA?

Pagina: 1
Acties:

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:42

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
Ik wil winXP installeren op een pentiumII van 550mHz naast win98 in een dualboot.

maar nu loop ik tijdens de installatie van windowsXP tegen het volgende probleem aan.
Ik krijg tijdens het controleren van de schijven c: en d: de melding dat station c: beschadigd is en niet kan worden hersteld. Scandisk geeft aan dat LBA (logical block adressing) aangezet moet worden voor station c:. dat moet in de bios geloof ik. het is een Award Bios van november 2000 geloof ik.

HOE DOE IK DIT? |:(

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien zijn de BIOS instellingen voor je harde schijf verkloot? Probeer hem eens in de bios op "auto" bij de ide devices te zetten. Dan word het automagisch gedetecteert :)

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
alles staat al op automatisch. dus dat helpt me ook niet echt verder.

is er geen optie om die controle van je partities tijdens de setup over te slaan of zo?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Euh, waarom staat het dan op automatisch wanneer hij zegt dat ze op LBA moet staan ?! Anders ff spelen met die opties (niet op auto zetten)

Om win98 te installen was het setup /is
dacht ik, .. (waar doet hij juist de scandisk ? Ik vermoed dat het bij de installatie is van winxp ?)

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
ja, hij start op een gegeven moment op in een soort van ms-dos en dan vervogld hij de setup.
je moet dan de patritie kiezen waar je xp op wilt intallen en hoe je het wilt formatten etc,
nou, d: komt wel goed door de test maar bij c: geeft hij een foutmelding dat c: beschadigd is dus. en dat lba heb ik uit eem melding van scandisk.