[UT] Server

Pagina: 1
Acties:

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hallo mensen,

ik heb sinds kort wat meer upload gekregen (256kbit) en wil daarom een Ut server draaien. Ik heb het al getest en het werkt. Het enige is, mijn Ut loopt somehow nog wel eens vast en dan is de server er dus aan; ik moet daarom een dedicated server nemen. Hoe pak je dit goed aan? Waar moet je aan denken etc?
Toen ik trouwens (in ut zelf) de command open Dm-deck16][.unr typte laadde hij op mijn comp het level wel maar de rest van de spelers werd gekickt. Hoe doe je dit goed?

alvast bedankt, Bouke

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een UT dedicated server starten is erg simpel. :)
Je start hem het zelfde als een normale server, maar klikt ipv op start op dedicated. :)

Verder is het slim om een webserver er gelijk bij te starten (kun je gewoon aanvinken), en dan kun je allemaal dingen instellen voor je webserver, ook vanaf een andere PC. :)

En als je zelf in je server bent, kun je met deze commands dingen veranderen. Natuurlijk moet je dan wel ingelogd zijn, maar hoe en wat staat daar vast wel in. :)

🌞🍃

• supermidget
  • Niet online
Maar je kan toch niet zelf op je dedicated server spelen? En hoe kom ik op de webserver ofzo...

Bouke

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 11:36 schreef supermidget het volgende:
Maar je kan toch niet zelf op je dedicated server spelen? En hoe kom ik op de webserver ofzo...

Bouke
Jawel hoor, die dedicated server draaid gewoon op de achtergrond, en als je wilt joinen doe je gewoon 'open location' en vul je je eigen IP in. :)

De webserver? :?
Het staat er heel erg duidelijk, maar vooruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/server.jpg

Lijkt me duidelijk. ;)

🌞🍃

• supermidget
  • Niet online
hooh maar hoe werkt dat met die webserver?

ben nog een beetje newbee met Ut/ded servers :)

• supermidget
  • Niet online
ja ok duh dat snap ik ook wel, maar ik begrijp dus dat die webserver er voor is zodat je je server op afstand kan instellen zegmaar. Heeft het überhaupt iets met WEB (dus op een een of andere website ofzo) te maken of is het gewoon die console....

edit:

volgens mij heet het geen webserver maar noem je het gewoon zo ofzo iets... :?

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 11:44 schreef supermidget het volgende:
ja ok duh dat snap ik ook wel, maar ik begrijp dus dat die webserver er voor is zodat je je server op afstand kan instellen zegmaar. Heeft het überhaupt iets met WEB (dus op een een of andere website ofzo) te maken of is het gewoon die console....

edit:

volgens mij heet het geen webserver maar noem je het gewoon zo ofzo iets... :?
Als je nou zelf ook eens wat probeert.. :{

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/webservert.jpg
Het is dus WEL een echte webserver waarmee je op afstand je server kan bedienen. :P
Op zaterdag 15 juni 2002 11:39 schreef supermidget het volgende:
Zie edit. ;)
ben nog een beetje newbee met Ut/ded servers :)
Use google. ;)
eerste resultaat

Zo, vanaf nu kan niemand meer zeggen dat ik niet behulpzaam ben. :+

🌞🍃

• supermidget
  • Niet online
aaaaaaah dat wilde ik weten!! dankjewel!!

:+ nu lukt het denk ik wel!

Verwijderd

Als die webserver draait kan je vanuit een browser vanalles instellen. Standaard draait het op poort 8080 dacht ik, je kan het iig instellen in de UnrealTournament.ini (onder [UWeb.Webserver] Listenport=poort zetten)

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 11:54 schreef Terr het volgende:
Als die webserver draait kan je vanuit een browser vanalles instellen. Standaard draait het op poort 8080 dacht ik, je kan het iig instellen in de UnrealTournament.ini (onder [UWeb.Webserver] Listenport=poort zetten)
Als je goed naar m'n post keek in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/server.jpg

Zie je dat je gewoon daar zelf de poort kan instellen. :)

🌞🍃

Pagina: 1