Toon posts:

Probleempje met Tbird en/of mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iow folks,

kzit met een probleempje wat m'n PC betreft. Ik heb momenteel een Tbird 1.4GHz op een Epox 8K7A+. Ik had em oorspronkelijk op 1.63GHz geclockt, en dat ging probleemloos, 4 dagen aan een stuk heeft ie aangestaan zonder crashes of whatever. Maar sinds ik m'n GF4 geinstalleerd heb, is ie compleet onstabiel geworden, zelfs op 1400 is het niet 100% stabiel te noemen. Aan de temps ligt het niet, want op 1.63 met 1.99V kwam ie niet boven de 52 graden uit, op 1.4 is dit 45 graden. Op zich kan je stellen dat het aan die GF4 ligt, maar wat dan juist? Is m'n voeding niet sterk genoeg (Chieftec 340W), of hebben die gloeiend hete mosfet's op m'n mobo hier iets mee te maken (dit betwijfel ik want die mosfets zijn altijd al gloeiendheet geweest)?
Wie kan mij hiermee helpen, want het stekt me enorm zwaar tegen. Kheb een 1.4 gekocht om wat verder te kunnen clocken dan 1.53GHz, maar nu wil hij dus niet meer :'(

En nog iets anders, kan het zijn dat sommige Tbirds niet echt overweg kunnen met hoge FSB's? M'n vorige Tbird (een 1Ghz) liep stabiel op 170x9, maar deze 1.4 klapt eruit bij elke FSB boven de 160, en dat stoort me ook wel redelijk hard.

TIA

Verwijderd

Een TB kan ook wel een FSB aan van 200MHz als de multiplier dan maar laag is.

Verwijderd

leuk voor je

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 11:13 schreef researcher het volgende:
Een TB kan ook wel een FSB aan van 200MHz als de multiplier dan maar laag is.
Niet dus, 10x161 is no-go, maar 10.5x 155 (1630) is geen probleem, zelfs 6x161 lukt niet :{
leuk voor je
de HK is niet hier.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24
Als je wilt weten of het aan die mosfets ligt, kun je misschien proberen er een fan tegenaan te laten blazen.

edit:
Op zaterdag 15 juni 2002 11:27 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Niet dus, 10x161 is no-go, maar 10.5x 155 (1630) is geen probleem, zelfs 6x161 lukt niet :{
Dit ligt niet aan de thunderbird maar aan je moederbord of geheugen. Ik had mn oude tb 1 ghz (200 mhz fsb) ook op 183 mhz (verder gaat mn geheugen niet) fsb draaien (8>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 11:30 schreef Melvin15 het volgende:
Als je wilt weten of het aan die mosfets ligt, kun je misschien proberen er een fan tegenaan te laten blazen.
Die hangt er al aan (50x10mm), maar ze blijven even heet, zijn ze altijd al geweest trouwens. Vind het echt rot, kzou mezelf een nieuw mobo kopen, maar ik weet gewoon dat het daar niet aan ligt.

[edit]
Dit ligt niet aan de thunderbird maar aan je moederbord of geheugen. Ik had mn oude tb 1 ghz (200 mhz fsb) ook op 183 mhz (verder gaat mn geheugen niet) fsb draaien (*>
Mja, maar de 1GHz die ik hiervoor had, draaide 9x170 (een maand of 6) zonder problemen, en nu kom ik niet meer over de 160.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24
Je kunt ook kijken of het je voeding is door zo veel mogelijk componenten zoals je cd-rom spelen enzo af te koppelen en kijken of ie het dan wel doet.
Pagina: 1