Toon posts:

[EL] GF4 Vmod, wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik zou graag een Vmod op m'n GF4 willen doen omdat de core momenteel ermee ophoudt bij alles boven de 308 MHz. Ik heb al uitgezoch welke voltageregulators er gebruikt worden, en geprobeerd er zelf wijs uit te worden, maar dat is dus niet gelukt :)
Dus bij deze, de gebruikte chip is een SC1102 van Semtech, en het enige document ivm. dit stukje silicon dat ik heb kunnen vinden is http://www.semtech.com/pdf/sc1102.pdf
In die PDF staat een typical application scheme met de pin-layout enzo, maar zoals gezegd, ik ben geen electronica-wizz en snap er dus de ballen van :)
Is er hier iemand met verstand van zaken die ff die PDF zou willen bekijken en laten weten of er iets mee aan te vangen is of niet, het huidige corevoltage zit op 1.5 of 1.6, en moest ik dit naar 1.8~1.9 kunnen veranderen zou ik heeeeel blij zijn *D

TIA

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 10:19

lange

Boom Boom?

volgens mij moet je pin 11 en 7 hebben, maar wat voor weerstand er dan er dan op moet weet ik ook niet, was niet zo goed natuurkunde :)

/edit
maar als op google zoekt naar de formule, moet het best lukken met de waardes die je hebt, zal ook eens kijken.
btw, heeft die suma de zelfde voltregulator als de andere gf4TI4200's? (zoals de gainward :Y) )

/edit2
De weerstand berekenen :
In de formule U = I * R zijn de volgende variabelen aanwezig :
U : Spanning in Volt.
I : Stroom in Ampère.
R : Weerstand in Ohm.

De formule kan ook geschreven worden als :
R = U / I.
Met andere woorden kan de weerstand berekend worden als de spanning en de stroom bekend zijn. In het voorbeeld wordt de weerstand dan :
R = 12 / 1.67 = 7,19 Ohm.

zoiets :)
maar volgens mij moet je dus ook de ampere weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 12:32 schreef lange het volgende:
volgens mij moet je pin 11 en 7 hebben, maar wat voor weerstand er dan er dan op moet weet ik ook niet, was niet zo goed natuurkunde :)

/edit
maar als op google zoekt naar de formule, moet het best lukken met de waardes die je hebt, zal ook eens kijken.
btw, heeft die suma de zelfde voltregulator als de andere gf4TI4200's? (zoals de gainward :Y) )
Daar heb ik geen idee van eerlijk gezegd, daarvoor kan je best ff in het GF4 Ti4200 ervaringen topic vragen, zitten genoeg mensen met een gainward :)
/edit2
De weerstand berekenen :
In de formule U = I * R zijn de volgende variabelen aanwezig :
U : Spanning in Volt.
I : Stroom in Ampère.
R : Weerstand in Ohm.

De formule kan ook geschreven worden als :
R = U / I.
Met andere woorden kan de weerstand berekend worden als de spanning en de stroom bekend zijn. In het voorbeeld wordt de weerstand dan :
R = 12 / 1.67 = 7,19 Ohm.

zoiets :)
maar volgens mij moet je dus ook de ampere weten.
7.19 ohm lijkt me wat weinig :)
Hoe kan ik de stroomsterkte te weten komen? OK, door te meten, maar waar meet ik? :+

Zou je me trouwens ook ff willen uitleggen hoe je bij pin7 en 11 komt, leren we weer wat bij :)

• lange

lange

Boom Boom?

Op zaterdag 15 juni 2002 12:50 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Daar heb ik geen idee van eerlijk gezegd, daarvoor kan je best ff in het GF4 Ti4200 ervaringen topic vragen, zitten genoeg mensen met een gainward :)
[..]

7.19 ohm lijkt me wat weinig :)
Hoe kan ik de stroomsterkte te weten komen? OK, door te meten, maar waar meet ik? :+

Zou je me trouwens ook ff willen uitleggen hoe je bij pin7 en 11 komt, leren we weer wat bij :)
die 7.19 heb ik niet uitgerekend, was onderdeel van het voorbeeld :) volgens mij kan je formule pas rond maken als je de I (stroom) weet.

en die pin out: je hebt de Vsense dat is het pootje wat de waarde uitleest (en je wilt 'm dus lager laten lijken zodat het chippie er meer uitpompt), dus daar gaat het weerstandje voor, maar je moet het weerstandje ook aarden en dan is die pin 7 (PGND=pin ground ofzo...).

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

je moet waarschijnlijk een weerstand parralel schakelen met de Vout pin van die regulator. krijgt je core (en mem) meer volts.

correct me if i'm wrong

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Op zaterdag 15 juni 2002 13:07 schreef krekrrr het volgende:
je moet waarschijnlijk een weerstand parralel schakelen met de Vout pin van die regulator en de ground. krijgt je core (en mem) meer volts.

correct me if i'm wrong

Gregor van Egdom Krekr

• lange

lange

Boom Boom?

Op zaterdag 15 juni 2002 13:07 schreef krekrrr het volgende:
je moet waarschijnlijk een weerstand parralel schakelen met de Vout pin van die regulator. krijgt je core (en mem) meer volts.

correct me if i'm wrong
volgens mij heeft het mem een eigen regulator.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 13:17 schreef lange het volgende:

[..]

volgens mij heeft het mem een eigen regulator.
Klopt, overigens dezelfde chip, maar wel een aparte :)

Dus als ik 't goed begrijp moet ik Vin en I zien te weten te komen, die toepassen in de formule en dan heb ik de weerstand die erop moet komen?
Nu nog weten hoe ik die twee waardes kan vinden :P

• lange

lange

Boom Boom?

Op zaterdag 15 juni 2002 14:19 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Dus als ik 't goed begrijp moet ik Vin en I zien te weten te komen, die toepassen in de formule en dan heb ik de weerstand die erop moet komen?
Nu nog weten hoe ik die twee waardes kan vinden :P
kan je meten met een doodnormaal metertje lijkt me...of mischien dat er ergens op internet een pdf'je over te vinden is.
krijg donderdag me TI4200, kan dus dan pas kijken :Z

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Op zaterdag 15 juni 2002 14:19 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

oh, ja was ik ff vergeten.... mem moet een heel ander voltage hebben!

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1