Ik heb een MXStream Speedtouch USB modem, omdat de uitdaging lekker groot was om die onder Linux aan de reut te krijgen. Maar onderhand is dat geen probleem meer. Waar ik nu last van heb is dat ik een onverklaarbaar packet loss heb. Ping replies 1 ontvangen, 4 verstuurd enzo. Het maffe is dat als ik een site bezoek, het eerst heel lang duurt, en daarna gaat het flits flits flits, en ik gebruik geen proxy. Dus het lijkt mij dat er bij de eerste paketten wat fout gaat. Een download komt nog net zo snel binnen als eerst.
Ik had eerst een Mandrake Linux distro draaien met alleen de 1e cd geinstalleerd. Maar sinds kort heb ik Windows van mijn PC afgekicked en er de 2 cd versie opgezet, en toen begonnen de problemen. Ik installeer de modem drivers (2001007, de nieuwste) pak de alcaudsl.sys van de 1.4 Windows drivers. En zo werkte het eerst ook.
Ik post iig hier de config filetjes wel ff, en ik hoop dat iemand dit probleem herkend. Het gaat overigens om een Mandrake 8.2 Linux bak met de 2.4.18-6mdk kernel. en PPPD-2.4.1.
/etc/ppp/options
/etc/ppp/peers/adsl
Ik had eerst een Mandrake Linux distro draaien met alleen de 1e cd geinstalleerd. Maar sinds kort heb ik Windows van mijn PC afgekicked en er de 2 cd versie opgezet, en toen begonnen de problemen. Ik installeer de modem drivers (2001007, de nieuwste) pak de alcaudsl.sys van de 1.4 Windows drivers. En zo werkte het eerst ook.
Ik post iig hier de config filetjes wel ff, en ik hoop dat iemand dit probleem herkend. Het gaat overigens om een Mandrake 8.2 Linux bak met de 2.4.18-6mdk kernel. en PPPD-2.4.1.
/etc/ppp/options
code:
1
2
3
4
| lock noauth noipdefault usepeerdns |
/etc/ppp/peers/adsl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| noauth noipdefault pty "/usr/local/bin/pppoa2 -vpi 8 -vci 48" sync novjccomp nomagic asyncmap 0 noaccomp nopcomp noccp novj holdoff 4 maxfail 25 persist usepeerdns user "jdeboer1@xs4all-basic-adsl" defaultroute debug kdebug 1 |
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage