Toon posts:

Sitecom Wireless Networking Kit 2 + Internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ik heb de Wirelees Home networking Kit 2 van site com, ik gebruik win XP pro.

Het wil mij maar niet lukken om mijn internet verbinding te delen, terwijl dat wel gewoon zou moeten kunnen. Ik heb gewoon netwerk verbinding, filesharing en netwerk printers werken OK.

Ik heb eerder gewoon een vast netwerk gehad tussen mijn pc en laptop (laptop draait op 98se) en toen werkte de optie internet verbinding delen prima.

Hoe moet ik dit oplossen zonder een router te hoeven aanschaffen?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:32

Croga

The Unreasonable Man

Hmmm.... ik denk niet dat het aan je home-networking gebeuren ligt, aangezien je wel gewoon bestanden kunt overpompen.

Kijk eens naar de instellingen van je netwerk kaart? Welke protocollen staan daar in? Het kan namelijk zijn dat de filesharing over IPX gebeurt, en niet over TCP/IP. Als er alleen TCP/IP in staat als protocol, dan moet je even kijken of de ontvangende kant ingesteld staat op "obtain a network address automatically". Zo ja, dan werkt dat deel in ieder geval goed.

Als tot nu toe alles goed ingesteld staat, kan het alleen nog liggen aan de PC die internet connection sharing aan heeft staan. Draait hier mischien een firewall progje op wat het tegen houdt?

Dat is zo'n beetje de hele sequence die ik zo snel kan verzinnen.... Als het dan nog niet werkt, laat het even weten, gaan we verder brainstormen :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

dat firewall progje wat mijn bovenbuurman zegt kan best weleens de standaard firewall van winxp zijn, kijk dus even of die uitstaat.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Ik vind die hele netwerk kit trouwens zwaar klote, ik krijg het ding in zn geheel nie aan de praat.. Stomme USB adapters.. Toch maar gewone draadloze kaarten kopen

Verwijderd

Ik zit momenteel met eenzelfde probleem.
De host gebruikt een usb-adapter, de laptop een WLan-kaart.
Ze zien elkaar in het netwerk, files sharen geen probleem, pingen geen probleem, maar 'internet sharen' .... no way...

Heb wel DHCP uitgezet en keihard een ip-adres gegeven, anders liep het telkens fout.

Hoe zorg ik er nu voor dat internet gedeeld wordt? Toch maar een proxy erbij zetten??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Je zou idd kunnen proberen een prog zoals winroute oid te gebruiken...

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 11:22 schreef Cutebritney het volgende:
Je zou idd kunnen proberen een prog zoals winroute oid te gebruiken...
Toch wel raar dat de ICS het niet doet.
Moet je ICS nu aanvinken bij het thuisnetwerk of bij je adapter naar internet toe?

Verwijderd

Doet het nu
Internet werkte niet... benaderde gewoon mijn webserver op de host naar een C#-app en die kreeg ik te zien. Daarna switchen naar een URL -> Okay
Ik denk dus dat een webserver op de host ff roet in het eten gooit. Na benadering van een lokaal adres krijg je dan wel de rechten om een externe URL aan te roepen...

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 08:53
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij werkt de internet sharing nog steeds niet.
Ik weet niet wat ik fout doe.
Als ik de optie van internetsharing aanvink. doet hij alle optie goed,Maar als ik dan mijn ADSL weer opstart krijg ik meldinge dat mijn remote pc niet bereikbaar is.:(

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 08:53
Bij the way, ik heb ook USB sitecom wireless en XP voor alle duidelijkheid.
:(

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Pagina: 1