Toon posts:

RADEON 8500, twin view?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had matrox dual head kaartje, en twin view setup is dus echt heel tof vinnek

dus ikke radeon 8500 gekocht, met t gedacht: die heeft ook twee uitgangen. blijkt dat ik maar 1 beeld krijg op beide schermen (namelijk het linker) als ik iets sleep naar het zogenaamde rechterscherm dan verdwijnt het ook uit beeld, dus hij staat ingesteld op twin view, maar kennelijk zoekt hij naar een ander scherm ofzo?

iemand hier ervaring mee, want dit is echt niet plezant te noemen

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik was net aan het overwegen om ook een Radeon 8500 te halen en ik heb ook een vraag over de TwinView mogeljkheid die ik nergens beantwoord zie:

Is het mogelijk om de TV out ONAFHANKELIJK van het primary scherm aan te sturen? Dus DVD kijken terwijl je internet?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

dmv de search kan je heel wat vinden. Dus ik behandel het heel kort:

Vraag 1:
Display properties, Tabblad Settings, Dan kies je de tweede monitor (Display) en je vinkt aan "Extend my Windows Desktop onto this monitor". Dan klik je apply of ok,\. Je kan voor beide monitoren verschillende resoluties en refreshrates gebruiken.
handig programma, beter dan Hydravison, www.ultramon.com.

Vraag 2:
Volgens mij is dit mogelijk, ik heb het nog niet geprobeerd. Anders gewoon even de search gebruiken of www.raged3d\board

www.triathlete.nl

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 05:55 schreef The_amazing_Y het volgende:

dus ikke radeon 8500 gekocht, met t gedacht: die heeft ook twee uitgangen. blijkt dat ik maar 1 beeld krijg op beide schermen (namelijk het linker) als ik iets sleep naar het zogenaamde rechterscherm dan verdwijnt het ook uit beeld, dus hij staat ingesteld op twin view, maar kennelijk zoekt hij naar een ander scherm ofzo?

HAD ook een Radeon8500 gedurende een 2-tal maanden. Aangezien ik dit probleem ook had en het niet opgelost raakte maar besloten te ruilen met een Aopen GeForce 4 TI4200 (128MB). Met dit prachtig kaartje werkt alles wel onmiddellijk perfect en m'n 3Dmark-score is zelfs 1500 punten gestegen!! :9 After all dus nooit echt tevreden geweest over die 8500.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op zaterdag 15 juni 2002 05:55 schreef The_amazing_Y het volgende:

[topic=516251/3/25]
daar staat wat over dual monitors.

Verwijderd

Dan doe je het waarschijnlijk niet goed.
Bij beeldschermeigenschappen windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor aanvinken klik dan op herkennen dan krijg je als het goed is een 1 op je primaire en een 2 op je secundaire scherm(kan je aanvinken bij geavenceerd dan naar weergave)heb je je standaart monitor als primair dan kan je bijvoorbeeld je DVD afspeel windowtje naar rechts slepen(buiten beeld) en zie je hem vanzelf je secundaire beeld binnenkomen.
Zo kan ik gewoon internetten en de rest van de familie DVD kijken.

Verwijderd

Het hoeft niet zo te zijn dat je het verkeerd doet hoor! Voor het zelfde geld werkt het gewoon niet. Je hebt dan dus te maken met een defect exemplaar, zoals ik had. Na 2 maanden proberen boeltje maar omgewisseld.

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Op zaterdag 15 juni 2002 06:35 schreef mjax het volgende:
Ik was net aan het overwegen om ook een Radeon 8500 te halen en ik heb ook een vraag over de TwinView mogeljkheid die ik nergens beantwoord zie:

Is het mogelijk om de TV out ONAFHANKELIJK van het primary scherm aan te sturen? Dus DVD kijken terwijl je internet?
Ja dat kan. Althans met de originele dus niet LE versie. Van de LE versie weet ik het niet.
Paar opmerkingen. Het werkt niet met alle DVD/Divx programma's maar bijvoorbeeld wel met windvd.
Ik had het probleem dat SOF2 niet meer wilde starten in dual-view mode, en stopte met een opengl error.
Ook moet je elke keer het afspeel window er weer heenslepen als je een film gaat kijken. Wellecht dat daar nog wat een te doen is.
Er bestaat ook nog zoiets als Theater mode. Dan heb je geen twinview mode nodig. Dan wordt de overlay naar de TV gestuurd en heb je dus je primaire desktop vrij. Je overlay moet dan wel in beeld zijn en dus kun je die niet minimaliseren en always on top want onder een ander window valt ie ook weg. Bovendien werken divx subtitles niet meer met BSplayer. Je ziet ze dan wel op je desktop maar niet op TV. Helaas heb ik dit niet getest met DVD's. Ik ga ervan uit dat dit wel goed werkt.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de radeon 8500 maar 2 weken heb getest en misschien is er voor alle beschreven problemen wel een oplossing.
De TV-out functionaliteit van de Radeon is erg geavanceerd maar eigenlijk vind ik de kloon versie van een Geforce2 GTS(die heb ik nu) met TVTool nog het meest probleemloos, maar dan heb je je desktop niet vrij.
Meer vragen? ga eens naar het www.rage3d.com forum.
Pagina: 1