Ik maak een java enquete die uitgelezen word uit een database. Nu zijn er ook antwoorden die bestaan uit meerkeuze of bijvoorbeeld radiobuttons. Vervolgens creeer naar aanleiding van het soort vraag een panel met de daarbijbehorende eigenschappen.
Het lukt me wel om de radiobuttons met de goede labels erbij neer te zetten. Dus de weergave op het scherm is goed. Maar doordat het me niet lukt om een checkbox te declareren met en variable naam. Kan ik niet controleren welke checkbox is aan gevinkt. Dit doet ie dus alleen bij de laatste omdat ik die als laatste heb aangemaakt. Want alle checkboxen heten dus "cb". Ik mot dus eigenlijk iedere checkbox een andere naam kunnen geven in het for loopje. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Het lukt me wel om de radiobuttons met de goede labels erbij neer te zetten. Dus de weergave op het scherm is goed. Maar doordat het me niet lukt om een checkbox te declareren met en variable naam. Kan ik niet controleren welke checkbox is aan gevinkt. Dit doet ie dus alleen bij de laatste omdat ik die als laatste heb aangemaakt. Want alle checkboxen heten dus "cb". Ik mot dus eigenlijk iedere checkbox een andere naam kunnen geven in het for loopje. Heeft iemand hier een oplossing voor?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| if (soortVraag.equals("radiobutton"))
{
radioButtonPanel = new Panel();
radioButtonPanel.setBounds(100,100,600,150);
radioButtonPanel.setLayout(null);
System.out.println(radioButtonPanel);
CheckboxGroup cbg = new CheckboxGroup(); int y=10;
for (int i=0; i < antwoorden.length; i++)
{
cb = new Checkbox(antwoorden[i], cbg, false);
cb.setBounds(10,y,100,10);
cb.addItemListener(this);
radioButtonPanel.add(cb);
y=y+25;
}
add(radioButtonPanel);
} |