Athlon @ 800MHz of Dual 500MHz Katmai ...

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi,

Ik kan mijn Athlon 650 met 800MHz core (die nu loopt op 800MHz/1,55V ... stabiel op 950MHz/1.85V maar ik hou niet van die fanherrie ... nu ALLE fans op 7V, voeding zelfs op 5V = lekker rustig :Z ) ruilen tegen een Dual Pentium 3 Katmai systeem met 500MHz CPU's. Moederbord dat ik nu heb is een Asus K7V en het Dual moederbord is een BX Freeway bord (6*PCI). Ik werk de laatste tijd veel in Win2K alleen weet ik niet of ik een verschil zal merken (vooral in bv RC5>:) .. belangrijk toch;)). Ik wil al een hele tijd een Dual CPU systeem hebben en nu heb ik dus de kans zonder extra geld uit te geven. Nu vraag ik dus jullie mening; doen of een ongelooflijk stomme zet. Ik weet dat het in games een stukje langzamer is maar in de resolutie waarin ik speel zal het niet echt veel uitmaken (1024*768*32).

What would YOU do ... en waarom.

Thnx alvast!

PC Specs

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Kijk naar welke software je gebruikt of gaat gebruiken (check of die smp ondersteund en of je meerdere applicaties naast elkaar wilt draaien)en doe op beide systemen wat bechmarcks. Kijk ook naar overklokbaarheid van die cpu's en of je nog kunt upgraden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Volgens SiSoft Sandra 2000 loopt mijn Duron 700@876 (103x8,5) 2x zo snel als een PIII 500. Ik neem aan dat je Athlon ook ongeveer die snelheid haalt. We hebben het dan over MIPS en FLOPS, dus pure processor snelheid. Ik kan me dus niet voorstellen dat met die dual PII veel kunt winnen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Tja, ik weet niet waarom je die Athlon zou moeten ruilen voor een dual PIII . Die Katmais zijn niet echt lekker over te clocken (ik heb er zelf 1tje..) en een dual bak.. wat moet je er mee? Tenzij je een dikke SQL 7.0 of SMS 2.0 server wilt draaien, maar voor games? Lijkt me niet echt een goede zet.

Kijk zou leuk zijn als je hem voor een zacht prijsje als 2e bak erbij zou kunnen krijgen.. kan je altijd leuk mee spelen.. maar neuh ik zou niet 1 op 1 ruilen zo.. ondanks het feit dat die dual bak misschien meer waard is (wat je er later toch niet meer voor terug krijgt).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

wat dache jullie van paralelle taken? op een dual kun je inetten,mp3 decoderen en een cd bakken tegelijk, een single processor krijgt het dan heeeeeeeel moeilijk.

Verwijderd

Je zal met de dual inderdaad een stuk prettiger werken als je veel applicaties tegelijk open hebt staan. Om "technische redenen" (Ik heb weer eens iets gesloopt :() draait mijn Dual CPU win2k bak op dit moment Single, en het is echt merkbaar minder robuust. Als ik nu driftig in IE5 scroll gaat Winamp hakkelen.

En inderdaad, zoals gezegd, met dual kan ik tegelijk fikken en Half-Life spelen (met een SCSI burner, uiteraard, en een 1 GB SCSI schijfje voor de image file. Al het andere werk vanaf een 30 GB IDE unit). Dat probeerde ik uit gewoonte net ook en dat ging dus niet.

Je moet zelf maar afwegen: voor zware, enkele toepassingen (bij uitstek in games) zal de Athlon aanzienlijk sneller zijn.
Bij desktop werk, en dan met name bijvoorbeeld dingen compilen en tegelijk een Excel sheet open, plus de gebruikelijke zut er ook nog naast (Winamp, Nero, ICQ) zal je systeem met twee Katmai's een stuk prettiger werken.

Verwijderd

Dual CPU werkt dus niet onder Win-9x / WinME. Puur voor games kun je beter bij je 800 MHz-systeem blijven. Photosoppen, e.d., loopt natuurlijk lekkerder onder NT/2K met Dual CPU.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Thnx all voor de adviezen ... ik blijf toch maar bij me Athlonnetje ... niet dat ik veel keus heb, de Dual Katmai is al verkocht ;(;) . Misschien stap ik over een tijdje toch over op een Dual CPU systeem als de prijzen van de 'snellere' Coppermines wat omlaag gaan zodat ik in single-CPU mode iig niet in speed erop achteruit ga ...

PC Specs

Pagina: 1