Ik ben een beetje aan het experimenteren met Pinnacle Studio 7.13, en als je daar in het tabblad "Opnemen" kiest voor "Instellingen", dan komt er een scherm met "Videoformaat" in beeld.
Hierin kun je een aantal aanpassingen doen. Ik veranderde het Videoformaat in "Aangepast" en voor video-compressie kan je kiezen uit de volgende :
- Intel Indeo (R) Video R32
- Intel Indeo © Video 4.5
- Indeo © Video 5.10
- PCLEPIM 1 32-bit compressor
- YUV 2
Welke compressie moet ik daar nou uit kiezen ?? En zit er verschil in tussen kwaliteit, HD-gebruik enz enz.
En welke heeft natuurlijk de mooiste kwaliteit.
Met Virtual Dub gebruikte ik altijd een Panasonic-compressie, kan ik de Panasonic ook met Studio 7 gebruiken, en hoe stel ik dat in ?? Moet ik dan gewoon de Panasonic installeren en komt hij dan in de lijst met compressie-codecs ??
Wie helpt mij een beetje op weg ??
Hierin kun je een aantal aanpassingen doen. Ik veranderde het Videoformaat in "Aangepast" en voor video-compressie kan je kiezen uit de volgende :
- Intel Indeo (R) Video R32
- Intel Indeo © Video 4.5
- Indeo © Video 5.10
- PCLEPIM 1 32-bit compressor
- YUV 2
Welke compressie moet ik daar nou uit kiezen ?? En zit er verschil in tussen kwaliteit, HD-gebruik enz enz.
En welke heeft natuurlijk de mooiste kwaliteit.
Met Virtual Dub gebruikte ik altijd een Panasonic-compressie, kan ik de Panasonic ook met Studio 7 gebruiken, en hoe stel ik dat in ?? Moet ik dan gewoon de Panasonic installeren en komt hij dan in de lijst met compressie-codecs ??
Wie helpt mij een beetje op weg ??