Help! M'n ADSL doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Wat nu? Ik snap er geen donder meer van... Ik draai met een getweakt ethernet ADSL modem (Mxstream, XS4all). En het werkte voorheen al maanden perfect. Tot gisteravond ineens de helft van het internet dns errors begon te geven.

ICQ connectte nog wel, kon ook met mensen praten, msn deed het niet meer. Mijn eigen website kon ik wel op komen, en ook voten enzo, kwam dus niet uit me cache, maar t.net en got deden helemaal niks. Dacht dus eerst dat het een mogelijk probleem met me DNS server was. Dus ff gekeken en de standaard XS4ALL dns servers ingesteld. (Pingen naar xs4all.nl enzo ging toen nog wel) (wel op IP niet op domeinnaam)

Helaas mocht het niet baten, netwerkkaart ge-disabled, en weer ge-enabled. hielp allemaal niks.

Vandaag doet het helemaal niks meer. Ook niet pingen naar welke server dan ook buiten het netwerk. De speedtouch adsl modem kan ik gewoon bereiken, en als ik via de webinterface inlog dan staat de verbinding netjes op on. Ook even ophangen en opnieuw verbinding maken haalde niks uit.

Op het modem brand het power/alarm lampje, en het line-sync lampje, verder knipperen line TX en line RX af en toe, en ook het Lan ledje knippert af en toe. Dit alles doet vermoeden dat het modem gewoon een goede internetverbinding heeft.

Modem ff uit en aan zetten mocht ook niet baten, hij maakt keurig opnieuw verbinding en blijft dan standby staan.

Verder valt er nog te vermelden dat het probleem zich op alle pc's in het netwerk voordoet, dus ik neem aan dat het niet aan de config van de computers ligt.

Wat nu???? Mijn mailadres van XS4all lees ik nooit, kan het zijn dat ze me hebben afgesloten wegens teveel dataverkeer (heb afgelopen 6 weken wel paar gig gebruikt zegmaar) Kan ik ze zomaar bellen voor support? M'n modem is dus getweakt, dus ik denk dat ze dan vrolijk over een vpn verbinding beginnen te vragen terwijl ik die niet heb.

Is er iemand die me hier (een beetje) verder mee kan helpen? Ik wordt gek zonder internet, en moet me nu dus behelpen met een laptop en een 56k lijntje (ja ik ben verwend, ik weet het) maar ik moet het wil fixen, en m'n hele famillie kijkt mij aan, maar ik weet niet meer wat te doen.

Help! ;(

/edit: Weet trouwens niet zeker of dit het juiste forum is, als ze me in Network Troubleshooting beter zouden kunnen helpen dan move je hem maar (als je modje bent natuurlijk ;))

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:48

Snow_King

Konijn is stoer!

terug tweaken?

Verwijderd

ik heb hier in nieuwegein, met fast adsl van xs4all zonder getweakte modem, maar wel ethernet, geen problemen

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:13 schreef Snow_King het volgende:
terug tweaken?
Dat was eigenlijk niet de oplossing waar ik op zat te wachten... Heeft het altijd goed gedaan, nu ineens niet meer...
Op zaterdag 15 juni 2002 00:28 schreef isdnsux het volgende:
ik heb hier in nieuwegein, met fast adsl van xs4all zonder getweakte modem, maar wel ethernet, geen problemen
Nee dat is het ook niet, XS4all heeft geen storingen gemeld staan, en ik had al bij een paar vrienden in de buurt gechecked of het bij hun wel werkte. (werkte bij hun dus wel)

Tja als er echt niets anders op zit zal ik terug moeten tweaken... Eigenlijk heb ik daar niet zo veel zin in, is zo'n gedoe. Maar wat gebeurt er als ik nu XS4all zou bellen (nouja om 13:00 uur dan, want de helpdesk is nu gesloten) Zegt de helpdesker dan meteen van ja op getweakte modems geven we geen support?

Of zouden ze daar kunnen kijken of er een probleem met mijn verbinding is? (mischien ben ik wel afgesloten om een of andere reden (per ongeluk?))

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Op zaterdag 15 juni 2002 00:54 schreef Martijn02 het volgende:

Tja als er echt niets anders op zit zal ik terug moeten tweaken... Eigenlijk heb ik daar niet zo veel zin in, is zo'n gedoe. Maar wat gebeurt er als ik nu XS4all zou bellen (nouja om 13:00 uur dan, want de helpdesk is nu gesloten) Zegt de helpdesker dan meteen van ja op getweakte modems geven we geen support?

Of zouden ze daar kunnen kijken of er een probleem met mijn verbinding is? (mischien ben ik wel afgesloten om een of andere reden (per ongeluk?))
De alcatel modem is/was van de KPN en niet van xs4all. Dat jij de modem getweakt hebt maakt xs4all dus weinig uit. Er zijn overigens ook genoeg anderen die van een andere modem/router gebruik maken en ook een allways-on verbinding hebben.

Dat je teveel Gb gedownload zou hebben, lijkt me onwaarschijnlijk. Zit zelf hier gemiddeld zo rond de 40Gb per maand en nog nooit iets van xs4all gehoord.

Oplossing voor je probleem heb ik helaas niet. Misschien nog even de newsgroup xs4all.adsl doorlezen.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Vandaag dus mijn modem terug getweakt... Nogmaals geprobeerd. Maar het haalde niks uit. XS4all gebeld, loginnaam opgegeven... "Ja dat kan kloppen, U bent afgesloten"

Lekker dan. Hij kon me niet vertellen waarom, er stond alleen een code. Ik zou er een mailtje van gehad hebben. Hij had het over een virus wat ik versprijd zou hebben, maar later dacht hij dat ik een open relay mailserver had staan (1e zou mischien kunnen, 2e is onmogelijk)

Me weer aansluiten mocht hij niet, moest ik maandag maar eens contact gaan opnemen met de klantenservice.

Zit ik des het hele weekend zonder internet, grrrr...

/edit. FF via webmail gekeken naar het mailtje.. (staat trouwens een berg spam waar je niet blij van wordt, ik heb mijn loginnaam alleen op een papiertje gekalkt, en nog nooit mijn emailadres gebruikt of ingetypt ergens (ja nu net om in te loggen op de webmail), nu vraag ik me toch af waarom er dan grrr 192 SPAM mailtjes in mijn xs4all box zitten grrr)

Maar goed, hier is de mail:
Datum: Zat, mei 18, 2002 1:11 pm
Onderwerp: *WAARSCHUWING* Virus/Worm op uw computer ({$adsl-loginnaam})

--------------------------------------------------------------------------------

{$adsl-loginnaam},

Wij vermoeden dat de computer die u gebruikt voor uw internettoegang
geinfecteerd is met het zogenaamde W32/Klez@MM computervirus.
Dit virus is een wormvirus dat zich verspreidt via e-mail(attachments).

Dit hebben wij geconstateerd n.a.v. gedocumenteerde meldingen van
derden aan de afdeling XS4ALL Klantenservice/Abuse.

Informatie over het virus en over het verwijderen ervan, is te vinden
op de volgende sites:
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99367
http://europe.f-secure.com/v-descs/klez.shtml
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.gen@mm.html
http://www.wired.com/news/technology/0,1282,52174,00.html

Wij raden u aan om een recente virusscanner te installeren om dit virus
uit te schakelen. Graag willen wij u wijzen op het feit dat XS4ALL
gratis het anti-virus programma McAfee aanbiedt aan al haar klanten.
Deze software kunt u downloaden via het Zelf-Service Centrum op
https://service.xs4all.nl/

Andere virusscanners kunt u vinden op:
http://www.europe.f-secure.com/
http://www.symantec.com/

Verder willen wij u erop wijzen dat het openen van e-mailattachments
altijd het risico met zich meebrengt dat uw computer met een virus
geinfecteerd raakt. Het verdient dus aanbeveling om binnenkomende
bestanden altijd op de aanwezigheid van virussen te controleren.

Met vriendelijke groet,

XS4ALL Klantenservice
Lekker dan... Mijn broertje heeft een paar weken geleden wel last gehad van een virus, maar toen heb ik zijn hele computer geschoond en meteen virusscanner geinstalleerd. Ik hoorde van die helpdeskgast dat ik op het mailtje moest replyen, WAAROM SLUITEN ZE ME DAN AF? Het is bijna een maand later, probleem is allang opgelost....

* Martijn02 is pissed op xs4all

Wel goed dat ze iets tegen versprijden van virussen doen hoor, daar niet van, maar dit zuigt grote tijd

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Vind het terecht dat ze je aflsuiten wanneer je virussen verspreidt. Maar als je het thuis beter voor elkaar had door overal een up-to-date virusscanner te draaien dan had je hier helemaal geen last van gehad!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 21:55
Onterecht. Als jij zo'n virus perongeluk verspreid, dan kunnen ze je ook heel even afsluiten tot jij het gefixed hebt.

Brrrr, dat wordt dus ook mijn provider. (Nou heb ik nog nooit last van een virus gehad). Maar toch niet leuk vooruitzicht :P
Pagina: 1