Toon posts:

met welke kaart wordt mijn pc de beste vcr?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc (p3-750/256Mb) die ik speciaal als videorecorder wil gebruiken. Daarvoor moet er een kaart in die behalve tv-tuning ook hardwarematig mpeg2 codeert en decodeert en een goede uitgang heeft om de opgenomen mpegjes op mijn tv te toveren met een kwaliteit die niet voor een VCR onderdoet.
Ook zou het leuk zijn als er sofware bijzit waar ik vrijwel onberperkt vooruit kan plannen welke tv programma's van welke kanalen ik wanneer wil opnemen. Ook is leuk als die software stabiel/betrouwbaar is en prettig in de omgang.
Heeft iemand met bepaalde hardware al dit walhalla gevonden.....? Mag wat kosten.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

hauppauge pvr 350 pci (330,- oid)

is precies wat je zoekt. encoden/decoderen van mpeg2 hardware matig. tv-out. weet alleen niet hoe goed de software is maar dit is iig wel het bekenste kaartje en is/komt misschien nog leuke software voor.

veel andere kaarten zijn er volgens mij niet, iig niet makkelijk hier in nl te krijgen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Ik zit zelf ook naar iets dergelijks te kijken, en heb op dit moment mijn oog liggen op de 8500 All in Wonder van ATi (Hercules).

Ik heb me er nog niet zo ver in verdiept, maar ik weet ondertussen wel dat dat ding dus kan opnemen op HD, afspelen (duhhu!), afspelen terwijl hij opneemt! (dus starten met opnemen, en 5 minuten later beginnen met kijken....) en hij heeft een afstandsbediening. Ik weet alleen niet of hij ook te programeren is, maar ik neem aan van wel.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
hardware matige mpeg2 encoders zijn heeeeel duur.
het is misschien goedkoper om je pc te upgraden. vanaf 850mhz kan je nmlk heel goed software matig mpeg2 encoden. dan volstaat elke tv kaart die werkt met powervcr.