Toon posts:

trillend beeld bij veel wit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Kyro II met een of andere oude zenith 15" monitor.

Als er veel wit in beeld is en vooral in het midden dan trilt het beeld als een gek. Is mijn monitor aan het verslijten of zijn er oplossingen?

Verwijderd

Je refreshrate is te laag, en dat valt het meest op bij wit. (ga maar na, hoe zou je zwart moeten zien trillen?)

Kijken of je de refreshrate van je monitor hoger kunt zetten is 't devies.

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hey, dat je beeld staat te flikkeren, komt doordat je op een te lage refresh rate draait (waarschijnlijk 60Hz). Ik heb zelf een 4 maanden nieuwe Iiyama Vision Master Pro454, en bij het opstartscherm van win2k (zit nogal wat wit in) staat ie ook als een gek te flikkeren 8-).
Het scherm draait dan op 60Hz. Als windows eenmaal is opgestart, draait ie op 100Hz, en zien mijn oogjes een strak beeld.:)
Je moet ff kijken of je beeldscherm hogere refresh rates aankan, en belangrijker, of je videokaart t aankan.
Succes drmee!;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zo'n kyro is wel een redelijk recente kaart, dus die kan wel hoge refreshrates aan.. ik betwijfel alleen of die oude 15" monitor wel hoger aankan.. maar ik denk dat 70 of 75Hz nog wel wil (hangt ook af van de gebruikte resolutie)

Verwijderd

Topicstarter
En ik maar denken dat mijn monitor naar de kote is. Ik heb de refreshrate op 72 gezet en nu heb ik geen problemen meer.
Thanx