Toon posts:

NVidia GeForce 2MX, te warm = "crashen"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een NVidia GeForce 2MX, op een PIII 900, Windows ME.
als ik GTA3 speel, dan crashed die na een tiental minuten.

dan krijg ik allemaal rare graphics in beeld (zoals de auto, die opeens stekels krijgt :?)

zou dit komen omdat mijn GeForce te warm wordt? (hij is niet overclocked, gewoon standaard) of mijn processor misschien?

Verwijderd

Als je processor te warm wordt dan crasht je computer bijna altijd direct. "Rare" graphics betekent waarschijnlijk inderdaad een te warme GPU.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Stap 1: kast open schroeven.
Stap 2: Videokaart een tijd zo zwaar mogelijk belasten (3dmark draaien)
Als je de artifacts begint te zien even voelen aan de heatsink op je videokaart. Is die heet (brandwonden/hevige pijn bij aanraken) -> je videokaart wordt te warm, voorzie betere koeling.
stap 4: voel aan de heatsink van je processor. Is die heet (brandwonden/hevige pijn bij aanraken) -> je processor wordt te warm, voorzie betere koeling.
Als dit allemaal niet help: geheugen testen www.memtest86.com

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:48 schreef Duracell het volgende:
Stap 1: kast open schroeven.
Stap 2: Videokaart een tijd zo zwaar mogelijk belasten (3dmark draaien)
Als je de artifacts begint te zien even voelen aan de heatsink op je videokaart. Is die heet (brandwonden/hevige pijn bij aanraken) -> je videokaart wordt te warm, voorzie betere koeling.
stap 4: voel aan de heatsink van je processor. Is die heet (brandwonden/hevige pijn bij aanraken) -> je processor wordt te warm, voorzie betere koeling.
Als dit allemaal niet help: geheugen testen www.memtest86.com
Juist, bij brandwonden is alles té warm >:)

Anders doe je ff een temp sensor tussen je heatsink tijdelijk
ofzo, dat is wat veiliger. Als MotherBoardMonitor dan zegt,
dat ie 80^ is, hoef je daar je poten niet aan te verbranden
om er achter te komen :9

Zomaar ff een tip tussendoor hoor :)

/me denkt overigens ook dat ie idd te warm wordt, zet er een BlueOrb (wel op 12 volt natuurlijk) op!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 22:59 schreef _Brake_ het volgende:
* Pollewob denkt overigens ook dat ie idd te warm wordt, zet er een BlueOrb (wel op 12 volt natuurlijk) op!
Gewoon een 4 cm fannetje van een oude 486 doet ook al wonderen hoor.. en ook nog eens veel stiller :)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik denk idd dat die te warm word, alhoewel hij niet overgeklocked is :? Das wel vaag, maar er zit toch standaard geen cooler op, right?

Heb je een koeler, waaier ofiets?

1)Open je kast
2)Zet de waaier aan, en richt hem richting je videokaart.

Of (kweeniet of het helpt) probeer andere drivers, misschien heeft GTA3 er gewoon moeite mee :7

suc6

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Pagina: 1