Netwerkje met internet...

Pagina: 1
Acties:

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 14:49
Hey, der zijn al vast 100derden van deze topics geweest, maar de search wil ze me niet laten zien :) Ik heb natuurlijk de faq gelezen (NT en I&T) wat heel nuttig was... Maar ik ben ik niet als ik niet vragen blijf hebben :)

Ik zal eerst vertellen hoe het moet worden... Ik heb een oude p3 450, een nieuwe computer (moet nog komen >:)) en @home kabelinternet. Nu wil ik via mijn oude computer met een UTP crossed aan me nieuwe pc knopen (tuurlijk extra netwerkkaart :P). Op die oude pc komt of win98se of win2k (als ik dat er weer op krijg (8> ). Dus geen linux/freesco dingen, want er moet ook nog gewoon door mijn vader en zussen op gewerkt kunnen worden...

Welke software raden jullie me aan? Het moet een NAT worden, want ik wil niet alleen kunnen surfen op die ene computer. Is dat Microsoft Internet Connection Sharing wat? Daar staat een hele duidelijke handleiding van in de faq, maar der zijn vast nog een boel narigheidjes die der niet bij staan...
Wat anders raden jullie me aan? (GEEN LINUX SPUL)
Sygate? Of zijn der nog meer andere (en betere) alternatieven?

En hoe zit het met de veiligheid? Kan ik op die router een firewall draaien die al het verkeer controleerd? Zodat er maar een computer kracht verspilt aan firewalls?

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen? Vast wel... :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 19:16
Kzou WinRoute gebruiken. Als je dan gewoon een simpele firewall d'r op zet, zonealarm ofsow, dan zit de beveiliging ook wel goed. Zo kwetsbaar ben je nu ook weer niet als thuisinternettertje (wat een woord ;) )

• Sjeik
Waarom WinRoute? Is MS ICS niets dan? Dat zit ten minste in je windows... Najah, niet dat dat iets zegt, maar goed... Wat is er zo goed aan WinRoute?

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik zou een hardware router neerzetten, dan hoef je niet 1 PC continue aan te laten staan. Ze zijn er tegenwoordig vanaf ongeveer 110 Euro. Neem je er een met UPNP ondersteuning, dan werkt ook MSN file transfer, voice en video chat nog onder Windows XP/ME. ICS van XP ondersteunt ook UPNP. Ik heb een tijd lang met ICS (voor de aanschaf van de router) gewerkt en dat beviel me prima, behalve dus het aanlaten van 1 PC.

• Sjeik
Een computer aan laten staan is geen probleem... En als je gaat kijken hoeveel duurder een hardware router is... das toch wel ~100 euro! Das 220 piek! En dan heb je er vast nog eentje die niet veel kan! Ik stop dan liever me geld in een goede computer :)

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op vrijdag 14 juni 2002 23:06 schreef Sjeik het volgende:
Een computer aan laten staan is geen probleem... En als je gaat kijken hoeveel duurder een hardware router is... das toch wel ~100 euro! Das 220 piek! En dan heb je er vast nog eentje die niet veel kan! Ik stop dan liever me geld in een goede computer :)
Voor 111 Euro heb je de Repotec RP-IP515H met UPNP ondersteuning en ook al ingebouwde 4 poorts switch. En voor de rest kan ie ook genoeg.... Maar als computer aanlaten geen probleem is, gebruik dan gewoon ICS of winroute.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik gebruik hier zelf Sygate.

Nog nooit last me gehad en vind het makkelijker dan Winroute que installeren/configen.

Uiteraard is Winroute fantasties, maar Sygate kreeg ik eerder aan de praat. Ben dus nu een officiele fan ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

PS: FAQ en search zou ook kunnen helpen... :z Er zijn honderden van dit soort topics al geweest.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 15:36 schreef VisionMaster het volgende:
Ik gebruik hier zelf Sygate.

Nog nooit last me gehad en vind het makkelijker dan Winroute que installeren/configen.

Uiteraard is Winroute fantasties, maar Sygate kreeg ik eerder aan de praat. Ben dus nu een officiele fan ;)
Heftig eens. :) Ik heb hier een netwerkje aan het draaien met Sygate, werkt perfect. Alle instellingen werden automatisch gedetecteerd, ik hoefde niets in te stellen. Terwijl ik met het standaard internet delen veel problemen had. :)

Alleen de firewall zorgt nog weleens op willekeurige tijdstippen voor een connection time-out. Rebooten is dan de enige oplossing. :(

• Sjeik
Hmmm dus jullie zeggen Sygate omdat het makkelijk is... :) ok... Genoteerd... Iemand anders een andere mening? En was der nu mis met Microsof ICS???

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:53
Er is niks mis met ICS van m$

<leeg>

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

WinRoute, en die heeft al een ingebouwde firewall dus een extra firewall is niet nodig. Waarom WinRoute? Lekker simpel en werkt gewoon goed. Ook het instellen van clients is erg eenvoudig en zijn geen extra programma's nodig op de client :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ik gebruik op de Sygate server de firewall ZoneAlarm Pro.
Vanmiddag nog een Nuke Attack, PortScans, DDoS attacks, en nog een paar dingen laten simuleren online en werkte compleet Toppie... (8>

Pagina: 1