Toon posts:

DPC en Seti vage projecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind DPC en Seti maar vage projecten. Ik heb zo eens een beetje zitten zoeken op internet en ik vind het maar raar. Zou iemand meer duidelijkheid kunnen scheppen in deze 'projecten', want ik snap er niet echt veel van. Ben ik hierin de enige?

Edit: Oh ja, nu we toch noobs bezig zijn. WTF betekent Nofi in godsnaam.

Verwijderd

DPC staat voor de Dutch Power Cows, een (HET) befaamd(E) team wat zich bezig houd met verschillende projecten waarbij de rekenkracht van computers benut word. Dit word ook wel het distributed computing genoemd.

SETI staat voor SEARCH for EXTRATERRESTRIAL INTELLIGENCE (?) kortweg, wordt het heelal afgespeurd naar ruis, en deze ruis wordt verwerkt door computers die aangesloten zijn via een zogenaamde client (simpel gezegd) deze client verwerkt de gegevens, en zend deze weer terug naar de opdrachtgevers (Berkeley) het mooiste is dat er een wedstrijdelement ontstaat, en op deze manier wordt het leuk om mee te doen, en tevens is het ook soms best wel spannend :)

Lees ook de andere draadjes op dit forum anders door, het staat bol van de info.

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:32
en om je laatste vraag te beantwoorden:

NOFI = no flame intended, oftewel ik bedoel er niets kwaads mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de replies. Maar wat hebben de deelnemers van DPC en Seti hieraan?
Nofi. :Y)

• harrodeparro
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
klopt wel voor 99%, kleine correctie ...
Op vrijdag 14 juni 2002 22:31 schreef joos het volgende:SETI staat voor SEARCH for EXTRATERRESTRIAL INTELLIGENCE (?) kortweg, wordt het heelal afgespeurd naar ruis,
wordt het heelal afgespeurd naar: (radio)signalen niet afkomstig van de aarde en niet bestaande uit ruis die op natuurlijke wijze in het heelal aanwezig is. Ofwel we zoeken E.T. of gelijkwaardige wezens.

(Ik hoop dat het nog een beetje begrijpelijk is, veel Grolsch & posten op forums gaan meestal niet zo goed samen :+ )

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:32
Op vrijdag 14 juni 2002 22:36 schreef aniel05 het volgende:
Ok bedankt voor de replies. Maar wat hebben de deelnemers van DPC en Seti hieraan?
Nofi. :Y)
Zij hebben er niets aan, maar het gaat om de team-spirit en het gevoel van concurreren met elkaar. Bovendien is een boel van de users stats verslaafd, en dat wil ook wel helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha. :D Thnx

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
DPC (de Dutch Power Cows het nederlandses team waar je nu in het forum bent gekomen) doen ook mee aan andere projecten zoals UD THink (zoeken naar geneesmiddel tegen kanker), Gnome@home, Folding@home, D2OL, Distributed Folding (alleen om bekende ziektes zoals Alzheimer, Ebola etc te genezen). Echter er zijn ook wat technisch wetenscahppelijke projecten zoals RC5 (beveiligingssleutel), OGR (rekunkundige liniaal) ECCp (beveiliging).

Al met al heeeeeel veel.
Misschien dat het je interreseert? :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vergeet ook de ecology fund niet :)
[topic=523310/1/25]

FAQ:
http://www.xs4all.nl/~anon/eco/

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

joos merkt dat zijn posting redelijk is overgekomen

inderdaad zijn er meerdere interessante projecten waar je aan mee kunt doen. En soms is het nut ver te zoeken, maar het verwerken van informatie voor bijvoorbeeld de ontwikkeling van nieuwe medicijnen tegen bijvoorbeeld kanker, aids en andere ziektes zijn heel belangrijk !

• MarcyDarcy
hehehe...topicstarter krijgt nu ineens zoveel info naar z'n kop geslingerd dat ie hard hollend ons heeft verlaten :P

Verwijderd

Topicstarter
BTW waar staan die punten voor in die DPC hitparade?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:43 schreef ZeRoC00L het volgende:
Vergeet ook de ecology fund niet :)
[topic=523310/1/25]

FAQ:
http://www.xs4all.nl/~anon/eco/
ga het nu niet te moeilijk maken :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:46 schreef aniel05 het volgende:
BTW waar staan die punten voor in die DPC hitparade?
de punten staan voor de WU's die je hebt verwerkt. de meeste projecten werken op ongeveer de zelfde wijze, maar de tijd verschilt wel degelijk in de verwerking.

(WU staat voor WORK UNIT)

zo heeft een wu voor SETI afhankelijk van de snelheid van je processor meer tijd nodig (enkele uren) en de verwerking van een wu voor RC5 gaat veel sneller.

gemiddeld kan ik met een p4 voor SETI zo'n 4a5 wu per dag doen (24 uur) en op rc5 een kleine 700 (is al een tijdje geleden)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 22:47 schreef joos het volgende:

[..]

ga het nu niet te moeilijk maken :)
Oke, maar deze wordt snel vergeten, maar deze kost maar 1 minuutje per dag om wat klikjes te doen.
(maar helaas duurt het nog wel even voordat DPC nummer 1 staat !)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

IF YOU CAN NOT BEAT THEM JOIN THEM !!!

Verwijderd

even voor de topicstarter,

ecology fund is dus een project waar je links aan kunt klikken voor 'het goede doel'. Ook hier worden stats gemaakt, alhoewel deze niet persoonlijk () weergegeven kunnen worden. Maar per team. Voor dit project heb je geen client (verwerkingsprogramma) nodig, maar wel vijf minuten per dag om effe die linkejes aan te klikken. En inderdaad ook de DPC (DUTCH POWER COWS) doet aan dit project mee, en ik moet zeggen dat het helemaal niet slecht gaat :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zoals femme ooit eens in zijn radio interview heeft laten weten dat dpc een totaal nutteloos project is.
alleen leuk voorbeeld van gedistribueerd rekenkracht gebruiken. verder aan waste of time

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• MarcyDarcy
Op vrijdag 14 juni 2002 23:03 schreef PipoDeClown het volgende:
zoals femme ooit eens in zijn radio interview heeft laten weten dat dpc een totaal nutteloos project is.
alleen leuk voorbeeld van gedistribueerd rekenkracht gebruiken. verder aan waste of time
Euh jij hebt het over RC5 (het kraken van een beveiligingssleutel), echter er zijn nu legio projecten die echt wel nuttig zijn :)

(voetballen voor nerds...pfuh :P)
Pagina: 1