server plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 18:44
Ik heb op dit moment een p166 over waar ik een file server van ga maken. Alleen waar zal ik em neerzetten ik heb niet een groot kamertje en de plek waar hij nu staat bevalt me niet(hou ik geen ruimte over). Voor remote control wil ik pc anywhere gaan draaien. Gaat pc anywhere lukken ik heb er 164 mb sdram inzitten. en de standplaats hoeft niet in de kamer te zijn. Ik heb nog wel een flink stuk utp over (30 meter (of langer) van oud stage bedrijf gekregen).

kom anders maar met ID-en, altijd welkom (waar staan jullie eigen servers is misschien ook wel een ideetje voor mij)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Server ruimte >:)

Of wat denk je van meterkast.... of onder bed leggen of... verder weet ik het zo niet.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Verwijderd

Bij m'n bed, d0h... Met MotherBoardMonitor, gaat er iets
fout, dan gaat ie best geinig piepen. Ben je gelijk wakker
om te checken of alles goed is... Zet hem op een onopvallende
plek, waar je toch zo bij kan (lees binnen 1 minuut) :)

Zucht, als je pics wil, schreeuw maar, ik schiet wel :D

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

PC anywhere ? ga je op dat oude doosje windhoos draaien ?
pak lekker samba man, dan istie nog bloedsnel ook..

en waar ? tsja. ik heb de mijne in de kelder 7 verdiepingen lager staan, erg relaxt.. stil/koel/goedkoop.
Meterkast is ook een goeie..

IP Rocks

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:16 schreef shure-fan het volgende:
Ik heb op dit moment een p166 over waar ik een file server van ga maken. Alleen waar zal ik em neerzetten ik heb niet een groot kamertje en de plek waar hij nu staat bevalt me niet(hou ik geen ruimte over). Voor remote control wil ik pc anywhere gaan draaien. Gaat pc anywhere lukken ik heb er 164 mb sdram inzitten. en de standplaats hoeft niet in de kamer te zijn. Ik heb nog wel een flink stuk utp over (30 meter (of langer) van oud stage bedrijf gekregen).

kom anders maar met ID-en, altijd welkom (waar staan jullie eigen servers is misschien ook wel een ideetje voor mij)
Ik heb mijn server beneden in een kast staan. Met de deurtjes dicht hoor je em nauwelijks, maar ik ga em nog ff geluidsvrij maken >:)
Ik zou zeggen in een meterkast, gewone kast, onder een bed/bank/whatever. Wees creatief :9

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
PC Anywhere zuigt..

Remote Admin (radmin.com) gebruik ik, stuk sneller, en stuk goedkoper.
Kan alleen niet op inbellen enz, maar voor servertje @ lan boeit dat geen fuck.

Waar ik mn server heb staan??
Thuisserver -> Op de zolder, gewoon een 19" kassie neergeplant, switch/router/patchpaneel erin, servers erop, en printers daar boven.

Priveserver -> Weet ik veel waar, meegegeven aan een vriend die op utwente ging studeren >:)
Zoekt zelf maar uit waar ie staat, voor 10 EUR in de maand heb ik de lol, en hij kan toch wel internetten

Server werk -> In een colo (Globalswitch)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Jullie hebben het altijd over je server in de meterkast plaatsen... Dan zal ik wel weer pech hebben want een bigtower past dus echt niet in onze meterkast.

Mijn server staat op de zolder op een houte vloer, dit is wel af te raden vanwege het makkelijk meetrillen van de vloer. Ik heb er piepschuim plaatjes ondergelegd en nu hoor je hem niet meer :D

Leeg

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Inbouwkast in m'n woonkamer. Zat nog geen stroom, maar ff 2 gaten geboord voor UTP en stroom >:) Zelfs waterkoeling behoort tot de mogelijkheden wat het tapkraantje voor de waterleiding naar boven zit precies boven de pc :P

• shure-fan
  • Laatst online: 20-08 18:44
brake.... zou je een paar pics kunnen schieten en hier posten :)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
bij mij draaid het nu op een 233 Mhz bak waar persé een agp kaartje op moest want pci pakte pc anywhere niet

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
Op vrijdag 14 juni 2002 22:45 schreef DJSmiley het volgende:
PC Anywhere zuigt..

Remote Admin (radmin.com) gebruik ik, stuk sneller, en stuk goedkoper.
Kan alleen niet op inbellen enz, maar voor servertje @ lan boeit dat geen fuck.
Huh, met een dail-up verbinding kan je gewoon inbellen hoor met Radmin. Gewoon IP adres intoetsen, wachtwoord en klaar.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
hier staat een p200 in meterkast.
draait volgens mij al een paar maanden stabiel

tenminste ik weet het niet, want de remote inlog is stuk, geen zin om monitor aan te kopen.

btw. normaal draai ik voor remote admin, webmin
makkelijk via webinterface in te stellen.
(zelf voor een linux machine (voor de MS fans ;)))

www.kuiphuis.nl

• DJSmiley
Op zaterdag 15 juni 2002 01:19 schreef -Marshal- het volgende:

[..]

Huh, met een dail-up verbinding kan je gewoon inbellen hoor met Radmin. Gewoon IP adres intoetsen, wachtwoord en klaar.
Ik bedoel inbelmogelijkheden op de pc zelf... radmin werkt alleen via tcp/ip.
bak moet dus online komen voordat je erop kan.
pc anywhere kan ook een modemoproep beantwoorden

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 06:56
Ja, in de meterkast. Daar zou ik hem neerzetten, of in de schuur. Nadeel van de schuur is dat het daar altijd zo vochtig en koud >:) is.

Als Remote software gebruik ik VNC. Super simpel, ook te gebruiken onder linux, waarna je vervolgens op bijvoorbeeld een windows bak je linux bak kunt besturen. Ook handig van VNC is dat je het onder NT of W2k als service kunt installeren. En het is helemaal gratis :)

The JavaScript GoT Tracker

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb mijn server's in een inloopkast.

Server1: Athlon 1GHz, 512MB, 30GB, Microsoft SBS 2000 :Y)
Server2: Pentium 200MHz, 32MB, 2x 2GB Bigfoot Software Raid 0 >:) , Windows NT4 Server

En op server 2 draait ook PCAnywhere en dat werkt prima hoor :), server 1 bestuur ik via terminal service

[edit]
Was me router vergeten
Tulip 486DX2 66, 16MB, 270MB HDD, 2x Realtek ISA 10Mb, IPCop, ADSL Basic, en die staat in de meterkast, is namelijk een leuk klein kastje dus lekker handig :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 15 juni 2002 09:49 schreef MickMack het volgende:
Ja, in de meterkast. Daar zou ik hem neerzetten, of in de schuur. Nadeel van de schuur is dat het daar altijd zo vochtig en koud >:) is.

Als Remote software gebruik ik VNC. Super simpel, ook te gebruiken onder linux, waarna je vervolgens op bijvoorbeeld een windows bak je linux bak kunt besturen. Ook handig van VNC is dat je het onder NT of W2k als service kunt installeren. En het is helemaal gratis :)
Koud is goed voor je server ;) Kan ie ook niet oververhit raken >:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
bij mij staat ie in de huiskamer :'(
maar ga um binnen kort effe tweaken dat ie NOG stiller is >:)

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Tux

Ik zit ook te denken waar ik mn server kan plaatsen.

In de meterkast is geen optie omdat het denk ik niet gaat lukken om goed utp naar boven te trekken.

Op me kamer kan ook niet omdat het snoer voor ADSL niet lang genoeg is om dat te halen.

Dan blijft dus alleen de computerkamer over :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Op zaterdag 15 juni 2002 11:55 schreef paus_j_p2 het volgende:
Ik zit ook te denken waar ik mn server kan plaatsen.

In de meterkast is geen optie omdat het denk ik niet gaat lukken om goed utp naar boven te trekken.

Op me kamer kan ook niet omdat het snoer voor ADSL niet lang genoeg is om dat te halen.

Dan blijft dus alleen de computerkamer over :(
wat is er mis met de computerkamer?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• DJSmiley
Op zaterdag 15 juni 2002 11:55 schreef paus_j_p2 het volgende:
Ooit gehoord van kabel leggen?? Verleng gewoon de utp kabel, wat is het probleem?

of is je huis meer dan 305 m? (max van utp dacht ik)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik heb zelf ook een P166 met 64MB ram draaien. Daar staat win2000 Advanced server op met PC anyware. Dit werkt echt perfect!

Waar ik m'n server heb staan????

In twee ruimte's eigenlijk. De monitor staat in m'n computerkamer en de kast staat op de voorzolder met de computer van m'n broertje en moeder.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 01:12 schreef shure-fan het volgende:
brake.... zou je een paar pics kunnen schieten en hier posten :)
:+

BRB

edit:

Overall Shot, zoek de server! :+

Afbeeldingslocatie: http://www.rickmolema.nl/GoT/1.jpg

Close up van het hele zooitje :+

Afbeeldingslocatie: http://www.rickmolema.nl/GoT/2.jpg

Zie daar! M'n de server! :+

Afbeeldingslocatie: http://www.rickmolema.nl/GoT/3.jpg

Ik weet het, er zit op dit moment weinig leven in. M'n pa
is nu van 1 naar 3 servers gegaan, en had af en toe wat
hardware nodig enzo. Vind ik niet erg, ik koop wel nieuwe
stuff :D Ik heb alles wel, behalve het Server OS. Met dank
aan -MAD- voor het kwijtmaken van de Windows 2000 Server CD!

Volgende week heb ik nieuwe stuff binnen, veel nieuwe stuff,
dan komen de pics jullie om de oren vliegen :)

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

ik heb hem in de meterkast staan een p1 200 MHz met 96 MB ram met win 2K server en ik beheer hem met term. en daar naast op de grond een back up ups 650 >:)

Verwijderd

Buiten?
Wel ff water dicht maken (buiten de koelgaten dan uiteraard) :-)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb hem vrij lang in de kruipruimte gehad
gaat op zich ook prima ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
in principe zou de schuur nog wel kunnen
als hij er maar lang genoeg staat dan trek de condens wel weg door de gegeneerde hitte (met een }:O nog sneller)

www.kuiphuis.nl

Pagina: 1