The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
ik denk het ook ja. ik krijg hem morgen ook met 128 mb. ik zal eens kijken..Op vrijdag 14 juni 2002 22:14 schreef Duracell het volgende:
Waarschijnlijk dezelfde afronding als bij harde schijven. De fabrikant rekent een Megabyte als 1000000 Bytes, terwijl er eigenlijk 1048576 bytes in een megabyte passen.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ook is het zo dat na verloop van tijd (als je kaartje > 300.000 x beschreven is) de grootte écht minder wordt.
Dit is het systeem van CF, sectoren die 300.000x beschreven zijn worden uitgeschakeld. Er zijn wel een zooitje reservesectoren, maar die zijn natuurlijk ook een keer op...
Is dat alleen zo bij CompactFlash kaartjes dan?Op vrijdag 14 juni 2002 22:27 schreef Hatsekie_D het volgende:
Ook is het zo dat na verloop van tijd (als je kaartje > 300.000 x beschreven is) de grootte écht minder wordt.
Dit is het systeem van CF, bitjes die 300.000x beschreven zijn worden uitgeschakeld. Er zijn wel een zooitje reservebitjes, maar die zijn natuurlijk ook een keer op...
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Vreemde is dat Smartmedia daar helemaal geen last van heeft ?
PSN-id: Chrasher
Zo heb ik het eens ergens vernomen.
Expanding the inexpandable
Nee. het schijnt met alle solid-state geheugen zo te gaan. Maar ik denk dat je kaartje eerder in het water is gevallen dan dat je van 256 naar 150MB ben gegaan vanwege slijtageOp vrijdag 14 juni 2002 22:31 schreef liquid-orange het volgende:
[..]
Is dat alleen zo bij CompactFlash kaartjes dan?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
PSN-id: Chrasher
Hmm... interessant. Om van 1 bit bij te houden hoevaak die beschreven is, heb je om tot 300.000 te tellen maar liefst 19 bits nodig (219 = 524288). Hoe willen ze dat doen? Als ze zoiets per KB of 'sector' doen kan ik het me voorstellen, maar per bit, neuhOp vrijdag 14 juni 2002 22:27 schreef Hatsekie_D het volgende:
bitjes die 300.000x beschreven zijn worden uitgeschakeld.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
maar je zou dan mischien beter heel je kaartje vol kunnen schieten en dan pas leeg halen ipv dat je steeds na een dagje weg je kaartje leeg haalt.
Dat staat er toch ook?Op zaterdag 15 juni 2002 11:22 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hmm... interessant. Om van 1 bit bij te houden hoevaak die beschreven is, heb je om tot 300.000 te tellen maar liefst 19 bits nodig (219 = 524288). Hoe willen ze dat doen? Als ze zoiets per KB of 'sector' doen kan ik het me voorstellen, maar per bit, neuh
maakt niets uit, bits die niet gebruikt worden worden ook niet uitgeschakeld.Op zaterdag 15 juni 2002 11:27 schreef researcher het volgende:
maar je zou dan mischien beter heel je kaartje vol kunnen schieten en dan pas leeg halen ipv dat je steeds na een dagje weg je kaartje leeg haalt.
Whehe, eikeltjeOp zaterdag 15 juni 2002 12:19 schreef Hatsekie_D het volgende:
Dat staat er toch ook?
Gelukkig staat je fout al een paar keer gequote
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
'k Kan het me eigenlijk ook niet voorstellen, niet in de laatste plaats omdat sommige CompactFlash-producten met een levenslange garantie komen. En dat lijkt me niet zo slim, als alle CompactFlash-kaartjes er na een tijdje per definitie al mee ophoudenOp zaterdag 15 juni 2002 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil alleen wel graag weten of dat van die 300.000 keer echt waar is, waar je dat dan vandaan hebt en waar zoiets in godsnaam goed voor is. Het lijkt mij namelijk volslagen onzin.
- Pastor Richards @ VCPR
Hoe denk jij ooit 300.000 keer een CompactFlash kaartje te beschrijven/wissen? Dat is meer dan 820 jaar als je hem 1 keer per dag beschrijft/wist. Of je moet als beroep hebben: wisser/beschrijver van CompactFlash kaartjesOp zaterdag 15 juni 2002 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil alleen wel graag weten of dat van die 300.000 keer echt waar is, waar je dat dan vandaan hebt en waar zoiets in godsnaam goed voor is. Het lijkt mij namelijk volslagen onzin.
Ik heb nu zo'n compactflash cardreader en daarmee heb ik het kaartje volledig geformateerd. Toch blijft er minder dan 64 Mb op staan.Op zaterdag 15 juni 2002 00:27 schreef Chrasher het volgende:
Heb je ze nou geformatteerd ?????
Hieronder volgt een screenshot als bewijs:
Verwijderd
Verwijderd
Ja daar heb je op zich wel een punt. Ik vraag me alleen af wat het theoretische nut van zo'n beperking zou kunnen zijnOp zaterdag 15 juni 2002 14:10 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Hoe denk jij ooit 300.000 keer een CompactFlash kaartje te beschrijven/wissen? Dat is meer dan 820 jaar als je hem 1 keer per dag beschrijft/wist. Of je moet als beroep hebben: wisser/beschrijver van CompactFlash kaartjes
Het komt uit de PC-Active van Juni dit jaar:Op zaterdag 15 juni 2002 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een van de voordelen van de ingebouwde controller is dat deze kan constateren dat een geheugencel stuk is en de betreffende sector uit kan schakelen, zonder dat de hele module onbruikbaar wordt. Dit buiten gebruik stellen gebeurt sowieso met sectoren die meer dan 300.000 maal zijn beschreven. Daarvoor heeft elke sector een teller die het aantal schrijfbewerkingen bijhoudt.
Accessibility first
wel handig
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Verwijderd