Toon posts:

[PROC] Voltage lager en dan stabieler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe MSI K7T Turbo 2 + Duron 1200 MHz ingeplaatst. Echter, hij liep spontaan vast (ook voordat hij in Windows kwam). Voltage-instelling stond op Default, en dat heb ik veranderd in 1.550 V, en toen liep het weer perfekt. Hoe is dat mogelijk? Is dit MSI-bordje nou zo dom dat hij niet eens kan lezen hoeveel volt deze processor nodig heeft?

Verwijderd

Lagere temp..

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus niet mogelijk, want hij was iets van 56 graden en toen liep hij vast (in de BIOS).

Verwijderd

Je zegt net dat hij perfect loopt! Door de voltage verlaging gaat de temp naar beneden. Dat is de rede dat hij stabieler gaat lopen (dit is niet onwaarschijnlijk en is al eerder voorgekomen en bekend onder de tweakers!). Lijkt me heel sterk dat het ergens anders door komt.

Edit: Dus als je het verschil in temp even met ons wil delen..graag! :9

Verwijderd

Topicstarter
Idle:

Default: 56 graden
1.550 V: 45 graden

(Duron 1200 met Nexus koeler)

Edit: Hij vertoonde overigens ook kenmerken van een kapot moederboard; vastlopen tijdens de geheugen check, dat had ik voor het laatst gezien bij een kapot Gigabyte PPGA moederbord(je). Alleen piepte hij (mijn moederboard) niet.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:28 schreef Farzin het volgende:
Idle:

Zie je wel :9 11 graden!! Woei!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt 11 graden nou echt zoveel verschil? Want AMD processors kunnen volgens mij iets van 75 graden aan.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:28 schreef Farzin het volgende:
Idle:

Edit: Hij vertoonde overigens ook kenmerken van een kapot moederboard; vastlopen tijdens de geheugen check, dat had ik voor het laatst gezien bij een kapot Gigabyte PPGA moederbord(je). Alleen piepte hij (mijn moederboard) niet.
Conclusie : Koop een betere cooler, want minder als 56 moet makkelijk kunnen, wat voor cooler heb je ? en gebruik je cool pasta ?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Op vrijdag 14 juni 2002 22:30 schreef Farzin het volgende:
Maakt 11 graden nou echt zoveel verschil? Want AMD processors kunnen volgens mij iets van 75 graden aan.
Ja dat maakt echt veel uit. Die hoge temp maakt die proc echt instabiel.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Van MSI bordjes uit de KT7 serie hoor ik vaker dat ze spontaan uitvallen. Ik heb zelf dat probleem nog niet gehad gelukkig. Het verlagen van de core spanning wil inderdaad wel eens helpen, heb ik eerder gezien. Ik weet niet of het met de temperatuur te maken heeft, lijkt me echter onwaarschijnlijk aangezien die niet te hoog werd en het probleem soms ook direct optrad na het aanzetten van de PC.

Verwijderd

dat is veelste heet en dit zal niet stabiel meer zijn (en schadelijk voor je cpu)

Verwijderd

Bij 90 graden gaan ze stuk ja. Dat wil niet zeggen dat het zaakie stabiel loopt!

En idd, betere cooler halen. Ga maar eens flink stressen en kijk of hij stabiel is.. Weet namelijk niet of hij genoeg juice krijgt zo..

Edit: Mijn XP1600+ loopt nog stabiel bij 1,47V btw (1400Mhz). Hij wordt 25 graden dan (net als m'n case) :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:30 schreef yardcure het volgende:

[..]

Conclusie : Koop een betere cooler, want minder als 56 moet makkelijk kunnen, wat voor cooler heb je ? en gebruik je cool pasta ?
Deze koeler werd door Informatique aan mij aangeraden:

"Nexus Silent NC02-MS, CPU Cooler PIII/AMD 2000+"

En koelpasta had ik erop gedaan, maar weer verwijderd (ja, ik weet dat dat onverstandig was). Ik had de koeler erop gezet, en AMD processors makkelijk beschadigd werden door die zware (koperen) koeler, installeerde ik hem maar gelijk.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:33 schreef Farzin het volgende:

[..]

En koelpasta had ik erop gedaan, maar weer verwijderd (ja, ik weet dat dat onverstandig was). Ik had de koeler erop gezet, en AMD processors makkelijk beschadigd werden door die zware (koperen) koeler, installeerde ik hem maar gelijk.
Dan zal ik als ik jou was, voorzichtig de cooler eraf halen, dun laagje koelpasta erop doen, en heel voorzichtig je cooler weer terug plaatsen dit scheelt echt in temp !! doe het gewoon met beleid en er kan weinig misgaan

(edit)
Heb je ook wel case fans ?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:33 schreef Farzin het volgende:

[..]

Alsof Informatique altijd gelijk heeft... |:(

Edit: Eerr, geen koelprut? Foei.. Niet verstandig.. Als je btw gewoon normaal de koeler eraf haalt gebert er heus niks hoor. Mensen die de core slopen zijn niet voorzichtig. Je kunt hem er niet zomaar afpakken, de core wil wel eens plakken aan de koeler door slechte koelprut. Dat wordt hard en plakt dan. Koop AS3..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:36 schreef yardcure het volgende:

[..]

Dan zal ik als ik jou was, voorzichtig de cooler eraf halen, dun laagje koelpasta erop doen, en heel voorzichtig je cooler weer terug plaatsen dit scheelt echt in temp !! doe het gewoon met beleid en er kan weinig misgaan
Bedankt, ik heb het afgedrukt en dat ga ik doen als ik last krijg van de temperatuur, maar voorlopig is dat niet het geval. Voor mij geldt: repareer het niet als het niet kapot is.
Op vrijdag 14 juni 2002 22:36 schreef yardcure het volgende:

(edit)
Heb je ook wel case fans ?
Ik heb twee casefans (met plakband bevestigd |:( ), i.v.m. met een Silent Drive die ik geïnstalleerd heb. In de middelste 5,35 inch heb ik die Silent Drive gedaan, de bovenste is leeg, en door dat gat blazen die casefans de warme lucht naar buiten.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:41 schreef Farzin het volgende:

[..]

Bedankt, ik heb het afgedrukt en dat ga ik doen als ik last krijg van de temperatuur, maar voorlopig is dat niet het geval. Voor mij geldt: repareer het niet als het niet kapot is.
[..]

Ik heb twee casefans (met plakband bevestigd |:( ), i.v.m. met een Silent Drive die ik geïnstalleerd heb. In de middelste 5,35 inch heb ik die Silent Drive gedaan, de bovenste is leeg, en door dat gat blazen die casefans de warme lucht naar buiten.
Zorg dat je 1 fan naar binnen laat blazen (liefst voorkant onderin) en 1 naar buiten (achterkant op proc hoogte). Dan gaat de luchtstroom door de kast heen. Gaat helpen, geloof me.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:41 schreef Farzin het volgende:

[..]

repareer het niet als het niet kapot is.
[..]
Maar je hebt toch problemen ? je komt hier toch niet voor niks ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:44 schreef Fewture het volgende:

[..]

Zorg dat je 1 fan naar binnen laat blazen (liefst voorkant onderin) en 1 naar buiten (achterkant op proc hoogte). Dan gaat de luchtstroom door de kast heen. Gaat helpen, geloof me.
Dat zal ik zeker doen. Bedankt voor je advies.

"Maar je hebt toch problemen ? je komt hier toch niet voor niks ? "

Inderdaad, ik kom hier niet voor niets. Ik vroeg me af hoe dat nou kòn. Want voor hetzelfde geld kon mijn processor kapot zijn.

Overigens: na 10 minuten RF te hebben gespeeld is de CPU temperatuur 51 graden C.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:51 schreef Farzin het volgende:

[..]

Overigens: na 10 minuten RF te hebben gespeeld is de CPU temperatuur 51 graden C.
Dan valt het allemaal wel mee
Pagina: 1