Toon posts:

vraag maar raak omtrent cpu-cooled.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste forum lezer,
ons is ter ore gekomen dat vorige week hier een kleine discussie is geweest omtrent ons processor waterkoel produkt: cpu-cooled. Na het lezen van de posts zijn we tot de conclusie gekomen dat de werking van het produkt niet geheel goed overkomt, door deze actie willen we d.m.v. het beantwoorden van vragen een beter idee geven omtrent de werking van de koelelementen. U kunt voor uitleg omtrent de werking van onze koeloplossing terecht op www.cpucooled.com/frame. Als u vragen heeft omtrent dit produkt dan kunt u deze stellen in het forum en zal ik proberen om een verscheidenheid aan vragen te beantwoorden.

Voor een efficiente behandeling hoop ik dat de vragen die gesteld worden van serieuze aard zijn.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

beetje jammer dat het alleen P3 is..

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:23 schreef Catch22 het volgende:
beetje jammer dat het alleen P3 is..
tja, op dit moment bieden we inderdaad alleen de p3 en celeron elementen aan. de ontwikkelingen staan echter niet stil en proberen de p4 daar op termijn aan toe te voegen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waarom niet de athlon dan? Daar is toch een grotere markt voor wat betreft waterkoeling.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Een vraag, ja die heb ik wel ;)

Waarom geen AthlonXP koelblokken?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dit is geen reclamemuur hoor !!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Ik vind de site waar je een link naar geeft eigenlijk een site van niks. De enige info die er gegeven word is een beetje algemeen gelul over waterkoeling, maar weing specifieke info over jullie produkt, waarom jullie produkt beter zou zijn als andere......

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:34 schreef bobo1on1 het volgende:
Waarom niet de athlon dan? Daar is toch een grotere markt voor wat betreft waterkoeling.
De Athlon kan wel in aanmerking komen voor dit systeem, we hebben echter nog niet de kans gehad om het processoroppervlak te bekijken voor een eventueel model. Aangezien dit model ook zal werken met een beschermplaat is het belangrijk dat er geen componenten op het oppervlak zitten die kunnen beschadigen tijdens installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:40 schreef mlevd het volgende:
Ik vind de site waar je een link naar geeft eigenlijk een site van niks. De enige info die er gegeven word is een beetje algemeen gelul over waterkoeling, maar weing specifieke info over jullie produkt, waarom jullie produkt beter zou zijn als andere......
dan is dit je kans om die info te vragen en kunnen we de site aanpassen voor latere bezoekers.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
hier is GoT duidelijk niet voor bedoeld. Kijk eens in de FAQ voor meer informatie.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op vrijdag 14 juni 2002 22:43 schreef LinuxUser het volgende:
hier is GoT duidelijk niet voor bedoeld. Kijk eens in de FAQ voor meer informatie.
Dit topic is binnen 10 minuten closed en user banned.

Wedden ?

Dit is namelijk al de 2e keer !

• bobo1on1
Ik durf te wedden dat je dat koelblok gewoon op een athlon kunt zetten zonder beschermplaat, zolang dat blok maar die rubber voetjes op de cpu aanraakt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op vrijdag 14 juni 2002 22:44 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik durf te wedden dat je dat koelblok gewoon op een athlon kunt zetten zonder beschermplaat, zolang dat blok maar die rubber voetjes op de cpu aanraakt.
Die rubber voetjes hebben daar nix mee te maken.

• bobo1on1
Ik neem aan dat de meeste mensen wel hun cpu heel willen houden hoor :{

• rvanlooijen
Op vrijdag 14 juni 2002 22:42 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

dan is dit je kans om die info te vragen en kunnen we de site aanpassen voor latere bezoekers.
Indeed, site needs some serious work...

Verder vind ik het verhaal met het reservoir een beetje vaag, ik begrijp dat ze verzendkosten hoger zouden worden, wat overigens wel mee valt als de andere componenten in het reservoir verpakt worden. Het komt er echter op neer dat er alsnog geen pre-made reservoir is zodat je alsnog zelf iets kan gaan uitzoeken bij de blokker... Ik bedoel die plaatjes zien er alles behalve charmant uit. De modder boeit dat natuurlijk niet veel, maarja...die maken ook wel hun eigen WC. Verder is het zeer binnenkort uitbrengen van een AthlonXP versie (zowel palo als thb) toch wel een vereiste, iets wat jullie ook ZEER veel meer klanten kan opleveren...mits er enkele dingen veranderen..

(verder zou een Nederlandstalige site (wellicht met keuze) een wat betrouwbaardere indruk geven, engelstalig wekt meer het "onbetrouwbare internet bedrijfjes idee" op. Of jullie dat nou zijn of niet wil ik even in het midden laten :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:44 schreef bobo1on1 het volgende:
Het blok is van kunststof en heeft een waterkamer die direct de core of de heatspreader koelt. om het oppervlak van je processor tegen vocht te beschermen is het gebruik van een beschermplaat nodig.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Begrijp ik het goed dat het koelblok geen bodem heeft en dat de core rechtstreeks door het water gekoeld wordt ?.
Over de site, tja jammer slechts halve info.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:48 schreef Bart-01 het volgende:
Begrijp ik het goed dat het koelblok geen bodem heeft en dat de core rechtstreeks door het water gekoeld wordt ?.
inderdaad geen bodem, direct gekoeld.

• rvanlooijen
Op vrijdag 14 juni 2002 22:48 schreef Bart-01 het volgende:
Iets zegt me dat mn core dat niet op prijs stelt ;)

Zo ontstaat er wel ERG snel lekkage, ook weet ik niet of dat wel zo gezond is...

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
lekker >:) water op je core! lijkt mij ook geen fijn idee...

[AMD MODE]
Ze moeten er ook voor Socket A komen!
[/AMD MODE]

• bobo1on1
Op vrijdag 14 juni 2002 22:47 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

Het blok is van kunststof en heeft een waterkamer die direct de core of de heatspreader koelt. om het oppervlak van je processor tegen vocht te beschermen is het gebruik van een beschermplaat nodig.
Beetje raar uitgedacht dan, het koelt natuurlijk wel goed maar je kunt em alleen op p3's gebruiken, en die gaan de meeste mensen toch niet waterkoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:47 schreef caesartje het volgende:

[..]

Indeed, site needs some serious work...

Verder vind ik het verhaal met het reservoir een beetje vaag, ik begrijp dat ze verzendkosten hoger zouden worden, wat overigens wel mee valt als de andere componenten in het reservoir verpakt worden. Het komt er echter op neer dat er alsnog geen pre-made reservoir is zodat je alsnog zelf iets kan gaan uitzoeken bij de blokker... Ik bedoel die plaatjes zien er alles behalve charmant uit. De modder boeit dat natuurlijk niet veel, maarja...die maken ook wel hun eigen WC. Verder is het zeer binnenkort uitbrengen van een AthlonXP versie (zowel palo als thb) toch wel een vereiste, iets wat jullie ook ZEER veel meer klanten kan opleveren...mits er enkele dingen veranderen..

(verder zou een Nederlandstalige site (wellicht met keuze) een wat betrouwbaardere indruk geven, engelstalig wekt meer het "onbetrouwbare internet bedrijfjes idee" op. Of jullie dat nou zijn of niet wil ik even in het midden laten :P
Dank je voor je input. :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op vrijdag 14 juni 2002 22:51 schreef SilentSniper het volgende:
lekker >:) water op je core! lijkt mij ook geen fijn idee...
tis wel es eerder gedaan en schijnt te koelen als een tierelier geloof ik...maar direct over de core is denk ik meer voor de die hard tweaker die zelf bouwt :D een thuisgebruiken zal denk ik minder blij zijn met dat principe nog dan gewone waterkoeling...wat ik wil zeggen is mjah wat is de doelgroep ? :P

• rvanlooijen
Hoe hadden jullie dan precies in gedachte dat vast te maken aan je core zonder lekkage? En vervolgens hoe vast te maken aan de socket?

Verder zou het leuk zijn als er wat koel-resultaten op de site zouden staan. Een vergelijkende test tussen een phatte heatsink en jullie systeempje...

• Perphide
Op vrijdag 14 juni 2002 22:53 schreef caesartje het volgende:
Hoe hadden jullie dan precies in gedachte dat vast te maken aan je core zonder lekkage? En vervolgens hoe vast te maken aan de socket?

Verder zou het leuk zijn als er wat koel-resultaten op de site zouden staan. Een vergelijkende test tussen een phatte heatsink en jullie systeempje...
Lijkt me een goede idee :) vooral als er resultaten zijn van een amd 1800+ xp die op 60 graden "liep" >:)

• bobo1on1
Trouwens he, als je dit op een cpu gooit met een aluminium heatspreader en je gaat een koperen radiator gebruiken dan zul je wel een anti corrosie middel moeten gebruiken, of je wilt elke week gaan schuren ofzo.

• Perphide
Op vrijdag 14 juni 2002 22:55 schreef bobo1on1 het volgende:
Trouwens he, als je dit op een cpu gooit met een aluminium heatspreader en je gaat een koperen radiator gebruiken dan zul je wel een anti corrosie middel moeten gebruiken, of je wilt elke week gaan schuren ofzo.
Maybe ist beter om alles van 1 soort te maken of alu of koper

[POSTCOUNT - 321 >:)]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:53 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

tis wel es eerder gedaan en schijnt te koelen als een tierelier geloof ik...maar direct over de core is denk ik meer voor de die hard tweaker die zelf bouwt :D een thuisgebruiken zal denk ik minder blij zijn met dat principe nog dan gewone waterkoeling...wat ik wil zeggen is mjah wat is de doelgroep ? :P
Dit produkt is inderdaad gericht op de diehard tweaker. goede koeling met eventuele verdere mogelijkheden ingevuld door de koper zelf. het blok is geheel van kunststof dat 17.50mm hoog is en 50x50mm hierdoor heb je een zeer groot volume dat isoleert, welke helpt tegen condensatie vorming. kunststof is een zeer slechte warmte geleider,de koelkamer bevind zich in het blok.

• bobo1on1
Leg mij eens uit dan hoe je condens wilt krijgen, condens krijg je als je warme lucht langs een koud oppervlak blaast.

Een peltier kun je met dit blok niet gebruiken dus zul je je water moeten koelen met een koelkast oid.

Is wel voor de erge diehard tweakers dan.

[edit]
heb jij je eigen faq weleens gelezen?
Q: Do I have to worry about condensation?
A: No you don't have to worry about condensation as the water temperature will be close to surrounding temperature

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op vrijdag 14 juni 2002 22:07 schreef cpu-cooled het volgende:
beste forum lezer,
ons is ter ore gekomen dat vorige week hier een kleine discussie is geweest omtrent ons processor waterkoel produkt: cpu-cooled. Na het lezen van de posts zijn we tot de conclusie gekomen dat de werking van het produkt niet geheel goed overkomt, door deze actie willen we d.m.v. het beantwoorden van vragen een beter idee geven omtrent de werking van de koelelementen. U kunt voor uitleg omtrent de werking van onze koeloplossing terecht op www.cpucooled.com/frame. Als u vragen heeft omtrent dit produkt dan kunt u deze stellen in het forum en zal ik proberen om een verscheidenheid aan vragen te beantwoorden.

Voor een efficiente behandeling hoop ik dat de vragen die gesteld worden van serieuze aard zijn.
[badmood]
spamspamspam
[/badmood]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:53 schreef caesartje het volgende:

De afdichting geschied door een speciaal geselecteerde O-ring die word gekneld op de heatspreader of beschermende plaat. door genoeg druk te creeren vanuit de clip dicht de boel af. door het "open" koelsysteem is de druk nagenoeg 0bar waardoor een perfecte afdichting kan worden gerealiseerd. tijdens installatie dienen er 2 testen uitgevoerd te worden 1 op normaal genruik en 1 op maimale druk(door afsluiting retoerslang) hierdoor ontstaat er een druk die nooit word bereikt tijdens normale werking. als er problemen zouden kunnen ontstaan in het produkt dan worden deze in dit stadium ontdekt en kan dan opgelost worden in samenspraak met ons bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
De heatspreader van alle petntium is gemaakt van koper en is gecoat me t nikkel. geld word ook van nikkel gemaakt, ooit al eens een roestig muntje gezien in de fontein?

• bobo1on1
Op vrijdag 14 juni 2002 23:08 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

De heatspreader van alle petntium is gemaakt van koper en is gecoat me t nikkel. geld word ook van nikkel gemaakt, ooit al eens een roestig muntje gezien in de fontein?
Ok dat snap ik, nu het condensverhaal nog.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 23:03 schreef bobo1on1 het volgende:
Leg mij eens uit dan hoe je condens wilt krijgen, condens krijg je als je warme lucht langs een koud oppervlak blaast.

Een peltier kun je met dit blok niet gebruiken dus zul je je water moeten koelen met een koelkast oid.

Is wel voor de erge diehard tweakers dan.

[edit]
heb jij je eigen faq weleens gelezen?
jazeker. dit is onze standpunt vanuit de ontwikkelde situatie. Echter in de overclock wereld gaan mensen soms ver en dan moet je produkt het niet meteen af laten weten. Er is ook heel veel tijd gespendeerd aan materiaal keuzem welke zijn vruchten heeft afgeworpen
[..]

dit is waar, bij normaal gebruik zal er geen condensatie ontstaan. als iemand het idee krijgt om zijn bak met water in de koelkast te gooien dan is de kans op condensatie door gebruik van kunststof toch minimaal.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.spamtownusa.com/spamjam/spam.jpg
spam in a can :{

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

P3 :? niet een beetje uit de tijd?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Perphide
Op vrijdag 14 juni 2002 23:16 schreef Juggernaut het volgende:
[afbeelding]
t'is een vraag maar raak voor een knaak topic (alleen bestaan de knaken niet meer en word er veel gevraagd >:))

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 14 juni 2002 23:16 schreef Juggernaut het volgende:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.matterform.com/about/welcome/anti-spam.gif

>:)

Verwijderd

Topicstarter
In ons systeem gebruiken we geen radiator. het reservoir staat zijn warmte af aan de omgevingstemperatuur. Het reservoir dient min.14l te zijn, hierdoor heb je door de afmetingen van je reservoir een groot koeloppervlak.

• Perphide
Op vrijdag 14 juni 2002 23:27 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

In ons systeem gebruiken we geen radiator. het reservoir staat zijn warmte af aan de omgevingstemperatuur. Het reservoir dient min.14l te zijn, hierdoor heb je door de afmetingen van je reservoir een groot koeloppervlak.
Van welk materiaal is het reservoir gemaakt?

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 23:28 schreef SilentSniper het volgende:

[..]

volgens de site moet je zelf een reservoir maken...

Verwijderd

een reservoir van 14 liter heeft nooit zoveel koelend oppervlak als een veel kleinere radiateur

• Perphide
Op vrijdag 14 juni 2002 23:30 schreef SH007 het volgende:

[..]

Hmmz leuk product je koopt iets voor WC en het belangrijkste onderdeel moet je zelf maken?

edit:

Je kan nutuurlijk ook een emmer nemen 20liter water erin en wel een emmer van koper ofzo... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 23:28 schreef SilentSniper het volgende:

[..]

De keuze is beperkt tot kunststof of glas. onze testresultaten zijn gebaseerd op een zeer dikwandig reservoir welke een hoge thermische weerstand vormt. De testresultaten zijn zeer bemoedigend en bij gebruik van dunner of beter geleidend materiaal zal de prestatie alleen maar omhoog gaan. een reservoir gebaseerd op staal word afgerader invm corrosiegevoeligheid, tenzij het hoogwaardig RVS is.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 23:30 schreef SH007 het volgende:

[..]

je kunt creatief een maken, maar je kunt er ook een kopen. bij blokker ofzo, een bedroller voor wat zal het zijn 10euro??

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Dus dan zit ik met een enorme gamma emmer naast mijn kast omdat er zo nodig 14 liter reservoir moet zijn nee lekker. Lijkt een radiator me efficienter.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Perphide
[off-topic]
Afbeeldingslocatie: http://www.bevstar.com/images/icc-2.gif

HEHE >:) zoiets kan ook wel?

Kan je meteen warm water af tappen om thee mee te zetten!
[/off-topic]

• Perphide
Op vrijdag 14 juni 2002 23:36 schreef Interstice het volgende:
Dus dan zit ik met een enorme gamma emmer naast mijn kast omdat er zo nodig 14 liter reservoir moet zijn nee lekker. Lijkt een radiator me efficienter.
Nee!!!! neem zon emmer van p&r verhuur! die kan je gratis halen :)

• SH007
  • Niet online
Ik heb m'n bedenkingen bij dit systeem, en dan vooral bij het cpu blok. Het contactoppervlak van water/CPU is namelijk erg klein, waardoor volgens mij minder warmte kan worden afgevoerd dan met een flink koperen blok op je CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 23:36 schreef Interstice het volgende:
Als je dit ziet zitten dan zal een reservoir geen probleem zijn. bijkomend van dit systeem is dat je geen ventilators nodig hebt die nog altijd geluid maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 23:36 schreef SilentSniper het volgende:
[off-topic]
[afbeelding]

HEHE >:) zoiets kan ook wel?

Kan je meteen warm water af tappen om thee mee te zetten!
[/off-topic]
Tja goed idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 23:38 schreef SH007 het volgende:
Ik heb m'n bedenkingen bij dit systeem, en dan vooral bij het cpu blok. Het contactoppervlak van water/CPU is namelijk erg klein, waardoor volgens mij minder warmte kan worden afgevoerd dan met een flink koperen blok op je CPU.
hierbij gaat het niet zozeer om oppervlak, maar de thermische weerstand van de koperen plaat die word gelimineerd. koper=warmteweerstand warmteweerstand=warmere core.

Verwijderd

hou maar op jongens, dit wordt niet wat :)
volgende keer als je een vraag maar raak topic opend, ken dan je produkt en zorg dan dat je nuttige antwoorden geeft op de gestelde vragen, want zeg nou zelf... een reservoir van 14 liter stel je voor, iedereen commentaar er op... jaaaah, maar het kan ook anders...

zo werkt het gewoon niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 23:53 schreef Juggernaut het volgende:
hou maar op jongens, dit wordt niet wat :)
volgende keer als je een vraag maar raak topic opend, ken dan je produkt en zorg dan dat je nuttige antwoorden geeft op de gestelde vragen, want zeg nou zelf... een reservoir van 14 liter stel je voor, iedereen commentaar er op... jaaaah, maar het kan ook anders...

zo werkt het gewoon niet :)
ooit al eens waterkoeling gezien zonder reservoir? :?

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 23:53 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

hierbij gaat het niet zozeer om oppervlak, maar de thermische weerstand van de koperen plaat die word gelimineerd. koper=warmteweerstand warmteweerstand=warmere core.
Ja, dat de warmteweestand zo kleiner is weet ik ook, maar waarom bestaat het fenomeen hitte sprijder? Precies, zo vergroot je het oppervlak om de hitte goed af te kunnen geven aan water/lucht.
Het contact oppervlak met dit systeem is IMHO niet groot genoeg, als de CPU veel hitte gaat produceren.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 14 juni 2002 23:57 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

Ja :) Gewoon een grote radiator nemen, een goede pomp tussen 2 slangen zetten en een constante waterstroom houden. Komt geen resevoir aan te pas hoor.

• SH007
  • Niet online

[..]

ja, genoeg :)
Zoek maar eens, er zijn een aantal mensen die dat hebben(de pomp zit dan dus inline).

Verwijderd

[..]

ooit al eens verdiepd in andere vormen van waterkoeling? zegt een gesloten systeem je wat?

nee?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:00 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Ja :) Gewoon een grote radiator nemen, een goede pomp tussen 2 slangen zetten en een constante waterstroom houden. Komt geen resevoir aan te pas hoor.
Wij hebben gekozen voor een systeem zonder ventilators. bijkomende voordelen:
-geluidsarm.
-weinig onderdelen.
-goede koeling.
-lichtgewicht koelelement.
-corrosievrij materiaal.

eventueel nadeel, afhankelijk van de persoon in kwestie.
-groot reservoir

maar zeg eerlijk hoe vaak verhuis jij je pc?? :)

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 00:05 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

Wij hebben gekozen voor een systeem zonder ventilators. bijkomende voordelen:
-geluidsarm.
-weinig onderdelen.
-goede koeling.
-lichtgewicht koelelement.
-corrosievrij materiaal.

eventueel nadeel, afhankelijk van de persoon in kwestie.
-groot reservoir

maar zeg eerlijk hoe vaak verhuis jij je pc?? :)
redelijk wat mensen gaan regelmatig naar LAN parties, dan wil je geen reservoir van >14 liter mee hoeven slepen...

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Eigenlijk vrij constant, dan weer opzij en dan naar een lan ofzo.

Mij maakt het verder niet zoveel uit, heb stille luchtkoeling (enige wat ik hoor zijn de harde schijven) *D

Maar zonder resevoir kan dus wel.

Het lijkt mij in ieder geval handig dat als je waterkoeling verkoopt je er ook een mooi resevoir bij verkoopt, dan heb je een mooi kant en klaar pakketje. En wat kost het nou extra zo'n bakje, zoals je zelf zei. 10 euro bij de prijs van het totaal pakket en stop er een blokkerbakje bij ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:00 schreef SH007 het volgende:

[..]

Ja, dat de warmteweestand zo kleiner is weet ik ook, maar waarom bestaat het fenomeen hitte sprijder? Precies, zo vergroot je het oppervlak om de hitte goed af te kunnen geven aan water/lucht.
Het contact oppervlak met dit systeem is IMHO niet groot genoeg, als de CPU veel hitte gaat produceren.
een P3 1300@1550 word tijdens cpuburnin stressed zonder fout herkenning(max. warmte ontwikkeling)35graden met een koelwatertemp van 20graden en een omgevingstemp van 19.5 gra
den.

(*>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:02 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

ooit al eens verdiepd in andere vormen van waterkoeling? zegt een gesloten systeem je wat?

nee?
jawel, dit systeem mag er ook zijn. Wij doen het echter anders, daarom bestaat lada ook nog. maar wij zijn de mercedes kwa performance

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:06 schreef SH007 het volgende:

[..]

redelijk wat mensen gaan regelmatig naar LAN parties, dan wil je geen reservoir van >14 liter mee hoeven slepen...
ooit gehoord van adsl??

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Het regent buiten :Z

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 00:07 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

een P3 1300@1550 word tijdens cpuburnin stressed zonder fout herkenning(max. warmte ontwikkeling)35graden met een koelwatertemp van 20graden en een omgevingstemp van 19.5 gra
den.

(*>
Dat is dus een tualatin core, en geen coppermine. Die produceren al wat minder warmte, en ze hebben een hitte sprijder op de core.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:07 schreef Sick Nick het volgende:
Eigenlijk vrij constant, dan weer opzij en dan naar een lan ofzo.

Mij maakt het verder niet zoveel uit, heb stille luchtkoeling (enige wat ik hoor zijn de harde schijven) *D

Maar zonder resevoir kan dus wel.

Het lijkt mij in ieder geval handig dat als je waterkoeling verkoopt je er ook een mooi resevoir bij verkoopt, dan heb je een mooi kant en klaar pakketje. En wat kost het nou extra zo'n bakje, zoals je zelf zei. 10 euro bij de prijs van het totaal pakket en stop er een blokkerbakje bij ofzo :)
dat is iets voor de toekomst, maar verstuur zoiets maar eens naar de usa, dan zit je met douaneverklaring en mogen ze daar ook nog eens btw betalen.

:)) en inderdaad wij zitten niet in de usa, maar je moet ergens een lijn trekken.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 15 juni 2002 00:09 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

ooit gehoord van adsl??
link adsl <--> lan party begrijp ik niet helemaal?

• SH007
  • Niet online

[..]

ooit gehoord van adsl??
Ja, dat heb ik zelf ook, maar een lan is toch heel wat anders dan over internet spelen. Het gaat daar ook om de sfeer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:11 schreef SH007 het volgende:

[..]

Dat is dus een tualatin core, en geen coppermine. Die produceren al wat minder warmte, en ze hebben een hitte sprijder op de core.
deze heatspreader is weer een thermische barriere, ons celeron 733@100? loopt op zelfde condities op 27graden in idle en software koeling aan. De core van de tualtin is 33graden bijdezelfde condities, dit geeft aan dat de heatspreader een barriere is van een paar graden.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-08 17:00
Op zaterdag 15 juni 2002 00:14 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

deze heatspreader is weer een thermische barriere, ons celeron 733@100? loopt op zelfde condities op 27graden in idle en software koeling aan. De core van de tualtin is 33graden bijdezelfde condities, dit geeft aan dat de heatspreader een barriere is van een paar graden.
Jaja... Een tualatin core is gemaakt in een 130nm proces en een celeron 733 (coppermine) in een 180nm proces.. Die laatste heeft een hoger core voltage nodig en wordt ook veel warmer. Die heatspreader is er door enkele al af gesloopt maar heel veel winst zat er niet in.

Sorry hoor, maar de site plus het verhaal hier getuigt niet echt van heel veel verstand je product.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Op zaterdag 15 juni 2002 00:07 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

den.

(*>
Die temps haal ik ook :)
Maar ik heb hier een kacheltje, een amd tb 1200@1463 >:)
en ik heb de "gewone" waterkoeling met een rad (dus geen res van 14 LITER :r ) stel je voor zeg.
Deze produceerd toch echt wel een beetje meer warmte dan de P3 van jou daar. |:(

Ik vind dit allemaal een flauwekul, als je met temps komt van in de 20 graden ergens, dan wil ik wel geloven dat het werkt, dus eerst zien dan geloven :Z

en doe er maar een slotje op :)

Still King

Verwijderd

Een radiator is echt wel handig hoor :) wat fans erop, op 7 of 5v en je hebt nog nauwelijks geluid. En zeer zeker effectiever dan een groot reservoir.

Ik heb nou een curver bak en er zit schat ik 10 liter in (of meer) en dat water word 30 graden ofzo na een paar uur aanstaan ;(

/me zoekt door naar een radiator :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 00:38 schreef Vorlon het volgende:

[..]

Jaja... Een tualatin core is gemaakt in een 130nm proces en een celeron 733 (coppermine) in een 180nm proces.. Die laatste heeft een hoger core voltage nodig en wordt ook veel warmer. Die heatspreader is er door enkele al af gesloopt maar heel veel winst zat er niet in.

Sorry hoor, maar de site plus het verhaal hier getuigt niet echt van heel veel verstand je product.
je geeft zelf al aan dat een hoger voltage meer warmte opwekt, dus als een coppermine core(1.7V) op 27graden kan lopen en een tualatin(1.5) die minder voltage heeft dan de coppermine dan zou de tualatin minder warm moeten lopen. maar hier de waarden van de ontwikkelde warmte v/d processors
coppermine celeron733: max 35.5W
tualtin 1300:max 33.00W
waarden opgegeven door intel.
deze waarden zijn bijna gelijk, hierdoor kun je concluderen dat de coppermine, die direct gekoeld word beter zijn warmte kwijt kan dan de tualtin die nog een heatspreader op zich heeft, welke een thermische barriere is. :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 09:03

[..]

ooit gehoord van adsl??
Dit vind ik niet lief om te zeggen :)
Nog nooit gehoord van regio's waar ISDN de max verbinding is ?

Ennuh, LAN = sfeer

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

SLOTJE SLOTJE SLOTJE!
www.slotje.com

DIT IS TWEAKERS.NET, NIET WIJZIJNSTOMMEKLANTENDIEALLESKOPENWATMAARENIGSINSMETTWEAKENTEMAKENHEEFT.NET

This is not the way to go guys!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Op zaterdag 15 juni 2002 01:00 schreef Thorry het volgende:
SLOTJE SLOTJE SLOTJE!
www.slotje.com

DIT IS TWEAKERS.NET, NIET WIJZIJNSTOMMEKLANTENDIEALLESKOPENWATMAARENIGSINSMETTWEAKENTEMAKENHEEFT.NET

Helemaal mee eens

Still King

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 01:00 schreef Thorry het volgende:
SLOTJE SLOTJE SLOTJE!
www.slotje.com

Door deze sessie te houden proberen we meer duidelijkheid te wekken omtrent ons produkt. als je de gehele lijst leest dan zul je zien dat alle vragen die gesteld zijn, op een normale manier weerlegd zijn door feiten. Het enige dat als nadeel word beschouwd is het afwezig zijn van een reservoir.
Helaas kunnen we deze nog niet bieden ook al hebben we daar wel al ideeen over.

Bij deze bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 01:03 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

Door deze sessie te houden proberen we meer duidelijkheid te wekken omtrent ons produkt. als je de gehele lijst leest dan zul je zien dat alle vragen die gesteld zijn, op een normale manier weerlegd zijn door feiten. Het enige dat als nadeel word beschouwd is het afwezig zijn van een reservoir.

:D omfg

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

[..]

Als ik reclame wil dan kijk ik mijn hotmail account wel na, heb ik jou echt niet voor nodig hoor.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Zonder rad blijft het "net niks". Als je echt resultaten wil hebben moet je een rad gebruiken. Dan zie je pas de winst.
Zet een vergelijking op de site (met een maze ofzo). Kom maar terug als je schokkend nieuws hebt. En btw, wie zegt dat fans herrie maken? Een delta 120HP maakt herrie ja.. Het gebruik van fans hoeft niet slecht te zijn. En iedereen weet dat een reservoir niets helpt! |:( Het enige dat je ermee bereikt is een opwarm tijd + makkelijk vullen. Nadeel: ruimte (14 lter!! Hallo!!! |:( ) De resultaten zijn goed omdat het lang duurd voordat 14 liter is opgewarmt. Daarna zal het systeem zuigen.. Het water koelt namelijk nooit meer af (reken maar uit, het is zo). Ow en er zijn hier VEEL mensen wiens pc 24/7 aanstaat (geen afkoeltijd dus).
Lees eens een faq :Z

Verwijderd

bullsh*t

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 21:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

What's next, Albert Heijn die probeert worsten met T.net logos erop te slijten?

"Geachte forumlezer, ons is ter ore gekomen dat er een grote vraag is naar worst onder de GoT bezoeker.
Daarom hebben we speciaal voor jullie GoT worst gemaakt!
Jullie kunnen in dit topic je meningen en suggesties kwijt."

De toekomst van een forum, reclamemensen die leuke dingen gaan posten?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Wat een spam is dit zeg. :r

Dacht dat je voor dit soort onderwerpen eerst toestemming moest vragen.

Verwijderd

[..]

Kerel, je denkt toch zeker niet dat er ook maar IEMAND is die jouw product koopt nadat hij/zij dit topic heeft gelezen?? Niet om te flamen, maar gewoon logisch nadenken. Tot op je veters wordt je afgebrand door mensen die jij onderschat. Er is hier heel veel kennis en info, dat vergeet je denk ik..(search..bovenaan..klikken...) Wil je de aandacht van de GoTters? Kom dan met echt schokkende dingen, want nu is dit topic gewoon entertainment voor de Tweakers..
Jij denkt dat wij het niet begrijpen en dat je daarom een topic hier moet openen... De feiten liggen anders denk ik. Daarbij komt nog dat dit gewoon niet hoort op GoT. Wil je het uitleggen? Pas je site aan! Daar is die site toch voor of niet?

• Flex
  • Laatst online: 27-07 12:56

[..]

Het enige dat als nadeel word beschouwd is het afwezig zijn van een reservoir.
Nou snap ik 1 ding niet,of je verkoopt een product wat af is of je verkoopt het gewoon niet.
Zie het al gebeuren....meneer uw M3 :9~ is klaar maar voor de banden hebben wij nog geen oplossing, want die zijn er niet...we hebben er wel wat ideeen over :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 01:21 schreef AOG het volgende:

[..]

Nou snap ik 1 ding niet,of je verkoopt een product wat af is of je verkoopt het gewoon niet.
Zie het al gebeuren....meneer uw M3 :9~ is klaar maar voor de banden hebben wij nog geen oplossing, want die zijn er niet...we hebben er wel wat ideeen over :)
:D

Verwijderd

[..]

bla bla bla ....nadeel word beschouwd is het afwezig zijn van een reservoir.

bla bla bla
een tuinslang in de sloot als comunicerend vat, het enige nadeel is dan dat uw pc lager moet staan dan het 0 peil van de sloot. Volgende ideen komen nog :+

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
Op zaterdag 15 juni 2002 00:08 schreef cpu-cooled het volgende:

[..]

jawel, dit systeem mag er ook zijn. Wij doen het echter anders, daarom bestaat lada ook nog. maar wij zijn de mercedes kwa performance
ZOOOOOOOOOOW, EGO!!!

Whahaha, dit is echt een grappig topic :D

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
waarom moet deze discussie gehouden worden op GoT?? |:(

ipv het forum te vervuilen kan je ook een GOEDE website maken en daar veel tegen elkaar uitzetten zodat mensen begrijpen wat je bedoelt.
En natuurlijk benchmarks neerzetten!

Als sommige mensen niet nadenken komen ze nergens!

* Syndicate has spoken :7

Verwijderd

Die tweakers zijn wel lastige kindertjes he :7

• Perphide
Op zaterdag 15 juni 2002 02:37 schreef Syndicate het volgende:
waarom moet deze discussie gehouden worden op GoT?? |:(

ipv het forum te vervuilen kan je ook een GOEDE website maken en daar veel tegen elkaar uitzetten zodat mensen begrijpen wat je bedoelt.
En natuurlijk benchmarks neerzetten!

Als sommige mensen niet nadenken komen ze nergens!

* Syndicate has spoken :7
100% mee eens!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

nah, het blijft bij een laatste waarschuwing voor mr cpu-cooled: als ie nog nuttige bijdragen heeft, mag ie van mij doorposten, maar nog één keer zo'n geintje en het is exit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.