[FontLab] font probleem

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Ik ben maar weer 's bezig met een fontje te maken, maar heb nog een klein probleempje. Als ik een ttf heb gemaakt en ga gebruiken zit er onder de letters veel te veel ruimte. Zie plaatje. Hoe kan ik dat in FontLab veranderen? Ik heb de baseline toch goed staan?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/font.jpg

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
mocht iemand het antwoord hierop weten, misschien ook op de vraag hoe je kunt voorkomen dat als je met een gemaakte ttf een letter type die niet in de font voorkomt hij in bijv. Word verspringt naar Times?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Probleem is ondertussen opgelost. Mooie TTF als resultaat. Iemand interesse in zijn eigen handschrift in ttf-formaat? Voor tien euro maak ik 'm voor je! (serieus, volgens mij zit hier best handel in)

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Op zaterdag 15 juni 2002 11:02 schreef ThePriest het volgende:
Probleem is ondertussen opgelost. Mooie TTF als resultaat. Iemand interesse in zijn eigen handschrift in ttf-formaat? Voor tien euro maak ik 'm voor je! (serieus, volgens mij zit hier best handel in)
Hoe wil je er dan voor zorgen dat een 't' op het eind van woord er anders uitziet dan een 't' midden in een woord? Zo schrijf ik namelijk... :)

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 11:04 schreef Limhes het volgende:

[..]

Hoe wil je er dan voor zorgen dat een 't' op het eind van woord er anders uitziet dan een 't' midden in een woord? Zo schrijf ik namelijk... :)
:)
Dat kan wel, maar dan moet je een andere letter reserveren voor die andere "t". :) Ik heb in mijn ttf'je bijvoorbeeld ook wat bitmapjes geknald, maar ja... echt honderd procent handschrift misschien niet, maar het ziet er vrij overtuigend uit.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je mag hier geen diensten aanbieden... knutsel anders ff een homepage in je sig :)

Hoe heb je het nou opgelost?
Ik heb er maanden terug ook wel eens mee gewerkt, maar mij sprak de hoeveelheid werk niet zo aan per font...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 11:23 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

Je mag hier geen diensten aanbieden... knutsel anders ff een homepage in je sig :)

Hoe heb je het nou opgelost?
Ik heb er maanden terug ook wel eens mee gewerkt, maar mij sprak de hoeveelheid werk niet zo aan per font...
Sterk idee, ik ga 's kijken wat ik hiermee kan. Het is op zich helemaal niet zo heel veel werk. Als je de juiste software hebt (en dat had ik niet helemaal, dus een beetje geknutsel tussen FontLab en ScanFont) duurt het niet zo lang. Uiteindelijk ben ik een uurtje bezig geweest.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:10

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, erg leuk om te weten hoe lang het heeft geduurd, maar daar zal de volgende met dit probleem niet zo veel aan hebben :)

what did you do to make it work?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 11:41 schreef Prammenhanger het volgende:
Ja, erg leuk om te weten hoe lang het heeft geduurd, maar daar zal de volgende met dit probleem niet zo veel aan hebben :)

what did you do to make it work?
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/font2.jpg
Ehm, het probleem met die "hoge letters" is deels opgelost, nog niet helemaal maar het is al minder. Kwam waarschijnlijk door een groot symbool dat ik ook als letter had gemaakt. Die heb ik eruit gehaald. Ik verwacht dat het font de hoogste letter uit de reeks pakt ofzo.
Als je bedoelt hoe je een fontje maakt: ik heb FontLab gebruikt i.c.m. ScanFont (demo-versie van die laatste dus dat was wel knippen/plakken per letter, maar altijd nog beter dan zelf die letters uitsnijden over de bitmap) :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A ik ben best bereid je een cursus schoonschrift te geven voor 1000 Euro en vervolgens je niet aanteklagen wegens zwart je diensten verkopen voor nog eenmaal hetzelfde bedrag

|{ brrr }] |

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 11:58 schreef Yellow het volgende:

[..]

* Yellow|A ik ben best bereid je een cursus schoonschrift te geven voor 1000 Euro en vervolgens je niet aanteklagen wegens zwart je diensten verkopen voor nog eenmaal hetzelfde bedrag
Hoezo zwart? Ik heb een letter-bedrijfje. :7 En schoonschrift? Ach, IK kan het lezen, daar gaat het om.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Shit shit shit. Ik blijf toch ontevreden. Zie plaatje. Weet iemand hoe je in FontLab de hoogte van je font in kunt stellen? Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar de afstand tussen de regels blijft storend. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/font3.jpg

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 18:28 schreef ThePriest het volgende:
Shit shit shit. Ik blijf toch ontevreden. Zie plaatje. Weet iemand hoe je in FontLab de hoogte van je font in kunt stellen? Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar de afstand tussen de regels blijft storend. :(

[afbeelding]
in Photoshop®, Illustrator® en Indesign® kan je zelf de hoogte tussen fonts aangeven (en dus ook bijvoorbeeld de onderste regel half door de bovenste laten lopen). Dat doet mij denken dat het niet aan je font ligt, maar aan Word, die deze instelling mist.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 18:41 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

in Photoshop®, Illustrator® en Indesign® kan je zelf de hoogte tussen fonts aangeven (en dus ook bijvoorbeeld de onderste regel half door de bovenste laten lopen). Dat doet mij denken dat het niet aan je font ligt, maar aan Word, die deze instelling mist.
Ja, heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar als ik in de explorer op het font klik dan lijkt het ook "anders". Zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/font4.jpg

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Nog een commercieel aanbod en dit topic gaat dicht, let er dus op.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

1) hij heeft voor het uitsnijden een demo-progje zegt hij, dus over 30 dagen geldt zijn aanbod opeens niet meer :+
2) hij kan nog niet eens zn eigen letters goed op een regel krijgen dus voor een klant zou ik het niet willen aanbieden...

Goed, dat even nuchter over het (illegaal) aanbieden van diensten hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/font.jpg
In dit plaatje zie je het eigenlijk al; je hebt een loei van een ruimte boven je font. Kun je geen lijntje instellen waar hij het aan de bovenkant moet afbreken? Je hebt nu nml. een baseline... dan moet er ook een 'topline' aan zitten, niet?

Klik anders eens op de Help... knop van het programma... wil soms verbluffend goed werken *D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 19:08 schreef Dark Blue het volgende:
1) hij heeft voor het uitsnijden een demo-progje zegt hij, dus over 30 dagen geldt zijn aanbod opeens niet meer :+
2) hij kan nog niet eens zn eigen letters goed op een regel krijgen dus voor een klant zou ik het niet willen aanbieden...

Goed, dat even nuchter over het (illegaal) aanbieden van diensten hier.

[afbeelding]
In dit plaatje zie je het eigenlijk al; je hebt een loei van een ruimte boven je font. Kun je geen lijntje instellen waar hij het aan de bovenkant moet afbreken? Je hebt nu nml. een baseline... dan moet er ook een 'topline' aan zitten, niet?

Klik anders eens op de Help... knop van het programma... wil soms verbluffend goed werken *D
Tja, echt onthuntsend veel kan ik niet met zo'n post, maar bedankt voor je poging. :? Wat jij zegt: er zit een grote ruimte boven het font, maar dat is maar net hoever je uitzoomt. Wat je daar ziet is niet de "top of the font" (anders zou er VEEL meer ruimte tussen zitten).

En dan over het aanbieden van diensten: ik DENK er niet eens meer over. Veeeel te veel werk. ;)

Verwijderd

In het plaatje bovenaan zie je dat er vooral onderin veel ruimte is. Dus daar zit het probleem. Niet in de 'top'!
Pagina: 1