Toon posts:

Beste algemeen verkrijgbaar Beginners Guide.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een aantal dagen geleden begonnen met linux. Ik heb mezelff al redelijk wegwijs gemaakt met Red Hat 7.2 waarop nu KDE 3.* draait. Nu ben ik opzoek naar een boek of tijdschrijft dat algemeen verkrijgbaar is bij een boekhandel waarvan jullie denken dat dat de prima guide is voor een beginner.

Volgende Eisen zijn noodzakelijk :

1 : Gelieve in het Nederlands ( maar als het niet anders kan is Engels ook goed )
2 : Goeie Informatie
3 : Moet ook te gebruiken zijn als ik wat veder kom
4 : Gelieve duidelijke uitleg over de Konsole ( Console )

Spuig het maar uit mensen.

Verwijderd

mwah... ik heb een hele tijd geleden een goed boek gekocht... volgens mij heet het 'Het complete Linux handboek' of zo... ik weet het niet... het is een behoorlijk dik blauw/zwart boek, grote witte letters en tux staat op de kaft. het boek is van Sybex. misschien heb je daar iets aan. het boek wordt nog steeds verkocht bij o.a. bruna.

daarnaast ben ik wel erg tevreden over het boek 'Linux in een notendop', O'Reilly, ISBN 90-395-1378-3. - erg handig als snel naslagwerk...

Verwijderd

voor mij was linuxdoc de beste beginners guide, http://www.tldp.org heet dat tegenwoordig, als ik iets wilde doen, bv ip adress wijzigen --> networking howto. of cdtje branden --> cd-burning howto. verder gebruik ik heel vaak de man pages, die leggen gestructureerd uit hoe een bepaalde commando werkt. Ik heb wel wat boeken gelezen, (ook linux in a nuttshell) maar heb toch veruit het meeste geleerd door online te lezen, met console erbij om gelijk te oefenen.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 23:17 schreef pakje_bakmeel het volgende:
voor mij was linuxdoc de beste beginners guide, http://www.tldp.org heet dat tegenwoordig, als ik iets wilde doen, bv ip adress wijzigen --> networking howto. of cdtje branden --> cd-burning howto. verder gebruik ik heel vaak de man pages, die leggen gestructureerd uit hoe een bepaalde commando werkt. Ik heb wel wat boeken gelezen, (ook linux in a nuttshell) maar heb toch veruit het meeste geleerd door online te lezen, met console erbij om gelijk te oefenen.
Klinkt inderdaad niet erg orgineel.. maarre.. www.google.com alles is daar te vinden, daar kan geen boek tegenop..

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik hou niet van zoeken. Leer liever uit een boek dan dat ik alle verschillende onderdelen op internet moet opzoeken uit allemaal rare talen.

Verwijderd

een leuk magazine in linux magazine (www.linmag.nl) maar hier zul je enige basis kennis voor moeten hebben. Mijn 'boek' was/is linux.org alles bij elkaar wat ik wilde weten.

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
eehh, lekker logisch...

Volgende Eisen zijn noodzakelijk:

1 : Gelieve in het Nederlands ( maar als het niet anders kan is Engels ook goed )

Noodzakelijk --> Nederlands, maar Engels is ook goed...|:(

Maar goed, ik ben zelf ook een tijdje geleden begonnen en ik vind dat boeken niet volledig zijn. Daar staat meestal een van de zovele mogelijkheden. Mijn ervaring is dat je meer info van internet kunt halen en vooral uit dit forum.

Ik zou dus geen boek kopen, zonde van je geld. Succes!
Pagina: 1