Toon posts:

everybuddy + missing lib

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de RPM van erverybuddy te installeren en krijg de melding dependencie probleem libltdl.so.3 needed for everybuddy,

Wat is dit voor package, kon niks vinden op de CD en niks op freshmeat.net
Ik heb libtool al opnieuw geinstalleerd en alle packages die bij de faw op de website van everybuddy staan ook geinstalleerd.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:55
Volgens RPMFind hoort hij bij:
http://www.gnu.org/software/libtool/

Het zou dus dat pakket moeten zijn.
Zoek is op je systeem naar libltdl.so ofzo en kijk of je niet een symlinkje kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:06 schreef MikeN het volgende:
Volgens RPMFind hoort hij bij:
http://www.gnu.org/software/libtool/

Het zou dus dat pakket moeten zijn.
Zoek is op je systeem naar libltdl.so ofzo en kijk of je niet een symlinkje kan maken.
wat is een symlink?
Het bestand bevind zich in /us/lib

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem maar gecompiled maar nu krijg ik een segmentation error (core dumped)

Hoe uninstalleer ik everybuddy weer? Ik installeer wel een andere instant messenger.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:55
Op vrijdag 14 juni 2002 22:14 schreef sjorsie het volgende:

[..]

wat is een symlink?
Het bestand bevind zich in /us/lib
Ik neem aan dat je /usr/lib bedoelt. Bestaat libltdl.so.3 niet? Zo nee, doe dan het volgende:
code:
1
2
cd /usr/lib
ln -s libltdl.so libltdl.so.3

Dan zou hij moeten werken. Maar als libltdl.so.3 wel al bestaat moet je gewoon ff zorgen dat je de deps niet checked als je die rpm installed. Dat doe je met --nodeps ofzo.
* MikeN is RPM n00b :+ (LFS rulez ;) )
[edit]
Net te laat >:)
Op vrijdag 14 juni 2002 23:27 schreef sjorsie het volgende:
Ik heb hem maar gecompiled maar nu krijg ik een segmentation error (core dumped)

Hoe uninstalleer ik everybuddy weer? Ik installeer wel een andere instant messenger.
Tja, heb je "make" en "make install" gedaan, of heb je gewoon "rpm -i" gedaan?
Bij "make" enzo is er _misschien_ een "make uninstall", bij rpm is er ook wel een remove optie, moet je ff "man rpm" doen.