ik ben in het bezit van een antec 400w voeding waarvan de 5v en 3,3v lijn kan worden bijgeregeld dmv 2 potmetertjes in de PSU.
de epox 8k7a system-health status geeft bij opstarten aan :
5,12V en de 12V geeft aan : 12,70V
MBM5 geeft aan : 5,13 en 12,72.
vorrheen waren de waardes van de 5 volt lijn : 4,89V = netjes
maar om te overklokken is een goede 5 volts lijn nodig voor het beste resultaat.
nu dacht ik: omdat heel het systeem een tandje hoger draait(vcore,ddr voltage,multiplier,fsb,enz) is het misschien geen slecht idee om m'n 5v lijn ook wat op te schroeven(5,12v)omdat dit binnen de 5% tolerantie zit lijkt me dit geen kwaad kunnen. om zeker te weten dat dit geen kwaad kan vraag ik het hier maar ff : kan het kwaad om de 5v op 5,12 volt te laten lopen?
bvd!
de epox 8k7a system-health status geeft bij opstarten aan :
5,12V en de 12V geeft aan : 12,70V
MBM5 geeft aan : 5,13 en 12,72.
vorrheen waren de waardes van de 5 volt lijn : 4,89V = netjes
maar om te overklokken is een goede 5 volts lijn nodig voor het beste resultaat.
nu dacht ik: omdat heel het systeem een tandje hoger draait(vcore,ddr voltage,multiplier,fsb,enz) is het misschien geen slecht idee om m'n 5v lijn ook wat op te schroeven(5,12v)omdat dit binnen de 5% tolerantie zit lijkt me dit geen kwaad kunnen. om zeker te weten dat dit geen kwaad kan vraag ik het hier maar ff : kan het kwaad om de 5v op 5,12 volt te laten lopen?
bvd!