Goed(kop)e externe SCSI behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een aantal U2W SCSI drives liggen en ik zoek daarvoor een externe behuizing inclusief voeding. Ik heb gekeken naar wat behuizingen maar ik krijg niet het idee dat ik dé oplossing heb gevonden.

Weet iemand een leuke behuizing voor 4 drives (3.5") met 68-pins aansluiting? Ik heb een Tekram DC-390U2W controller en die heeft ook een externe 68-pins aansluiting.

Alvast bedankt voor de hulp en info! :)

Robert

Pointless

Verwijderd

Bij http://www.alternate.nl/ EUR 115,00 , ex verzendingskosten.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:04

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

SCSI is nooit goedkoop en al helemaal niet als je dingen in een externe behuizing gaat stoppen. Met alleen een kast ben je er niet, want je hebt ook een kabel en een terminator nodig. Die zijn bij elkaar al snel duurder dan de kast.

Ik heb zelf ook m'n harde schijven ondergebracht in een 4x 5,25" Ultra160 SCSI tower van Alternate. Het voordeel van zo'n setup is dat je a) jezelf een enorme bende bespaard in je pc tower en dat je b) het geluid van de SCSI schijven optimaal kunt isoleren. Ik heb de koeling van het kastje aangepast (fan in de PSU uitgezet, andere fans op 7 volt) en de kast geisoleerd zodat ik de hoge fluit- en seektonen van m'n drie SCSI schijven (7.200, 10.000 & 15.000rpm) niet meer kan horen.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Nog duurder dan SCSI: Fibre Channel.
Voor deze schijven heb ik een oude AT kast genomen,
alles eruit gehaald (behalve de voeding), voeding gemodificeerd (Power Good signaal kortgesloten met aarde) en 2 extra Fans voor koeling. Die FC schijven worden nogal heet...

Kosten: Ca 10 Euro. De kast had ik nog, dus ik moest 2 FANs kopen...

We have just one world, but we live in different ones...

• Killraven
  • Niet online
Femme, ik heb gelukkig al een terminator, die zat bij mijn Tekram kaart. Maar ik begrijp dat een kabel flink duur kan zijn, nog eens zo'n 100 euro... maar dat is het me wel waard want ik heb ze nu een oude AT-tower zitten *zonder* frontje en dat is me toch lawaaiierig...

Bedankt voor de link! *D

Pointless

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Op zaterdag 15 juni 2002 09:41 schreef Killraven het volgende:
Femme, ik heb gelukkig al een terminator, die zat bij mijn Tekram kaart. Maar ik begrijp dat een kabel flink duur kan zijn, nog eens zo'n 100 euro... maar dat is het me wel waard want ik heb ze nu een oude AT-tower zitten *zonder* frontje en dat is me toch lawaaiierig...

Bedankt voor de link! *D
Hmmm, zeker nog nooit van isolatie gehoord??? }:O
Waarom een hoop geld uitgeven als je met een paar Euro ook klaar kunt zijn. I.p.v. het frontje een stukkie plexieglas (kost maar een paar dubbeltjes), ff lijmen en je kast is dicht.
Vervolgens wat isolatie materiaal, kost hooguit een paar Euro. En voilá, je bent klaar.
Ik denk dat je voor een Euro of 2, misschien 3 klaar bent.
En jij wil dan 200 Euro neerleggen voor een kast en kabel?
Je hebt zeker geld te veel?
Bovendien is zo'n SCSI kast ook niet bepaald geluidsstil...!
Keuze: 200 (kant en klaar) of 3 Euro (met een beetje handigheid).

Nou ja, je begrijpt mijn stelling nu wel zo'n beetje...

We have just one world, but we live in different ones...

• Killraven
  • Niet online
Ik begrijp de stelling maar je kent het hele verhaal niet omdat ik dat niet heb verteld :-). Ik heb nu twee SCSI drives in een oude AT toren zitten die nu niet bepaald lekker vast zitten (5.25" inch bays en de drives zijn 3.5"). Plus, ik wil in totaal 4 drives aansluiten (heb er nog een stuk of 5 liggen naast degene die ik al heb). Dus een externe tower vind ik een veel mooiere oplossing omdat die juist bedoeld is voor hetgeen ik wil.

Ik heb inmiddels de bestelling bij Alternate besteld: 182 euro inclusief verzendkosten. :7

Pointless

Pagina: 1