Toon posts:

Aopen 12/40 dvd speler flashen.....?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zoals hierboven al genoemde dvd speler van Aopen,nu wil ik m flashen maar hij heeft er geen zin in.....heb alles volgens mij via de "goede" weg gedaan maar nogsteeds heb ik versie 5 terwijl ik nr 09 zou moeten hebben...de reden waarom ik een nieuwe versie wil is dat ie niet zelf gebrande dvd-r's leest iemand daar mischien dan anders een andere oplossing voor ?
Tnx in advandce mate's....

Verwijderd

Je moet ten eerste zeker zijn dat je de goede firmware te pakken hebt, er zijn 2 verschillende versies voor de Aopen DVD 1240, één voor de 1240AMH eéén voor de 1240ASH. Welke je precies hebt, kun je zien aan de sticker op de drive. In pricipe ook aan de infostring in de firmware zelf, die vaak weergegeven wordt bij het booten en in de systeemeigenschappen bij Windhoos. Maar als je hem al eerder verkeerd geflashed hebt, (en ja, dat schijnt te kunnen :D) gaat dit natuurlijk niet meer op. Maar ik ga er even vanuit dat je dit allemaal goed hebt gedaan.

Ik heb verder ook nogal wat problemen gehad bij het flashen van de Aopen 1240AMH, meerdere keren zelfs. Ook vanalles geprobeerd. Één keer bracht het plaatsen van de drive in zŽn eentje als secundairy master de oplossing, één keer moest hij juist als primary slave staan (zonder 2de HD of CDwriter aangesloten). Allemaal heel vaag allemaal dus, je moet er gewoon een beetje mee spelen. Het probleem zit hem er dus in dat het flashprogje gewoon brak is, het verwacht je DVD op een bepaalde IDE-poort en alstie daar niet zit, heb je pech.

Maar uiteindelijk vond ik de beste oplossing: ik heb een flashprog geleverd bij één van de oudere firmwares gebruikt om het apparaat te flashen met de nieuwste firmwares. Dat werkte prima. Blijkbaar hebben ze bij AOpen nogal wat steekjes laten vallen bij het 'verbeteren' van hun flashproggie. Welke ik precies genomen heb weet ik niet meer, maar dat kan ik misschien thuis nog wel voor je opzoeken. Maar dat wordt pas op zŽn vroegst na dit weekend. Ik zou eerst maar eens proberen te klooien met die IDE-poorten.

Nog ff wat anders: je moet wel flashen vanaf een DOS opstartflop en zeker geen drivers laden voor je DVD-speler! In elk geval wel de instructies opvolgen die in de .txt bij de firmware staan!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je antwoord zal het eens proberen om er mee te "spelen"en als het gelukt of niet gelukt is hoor je nog wel,maar voor zover bedankt alvast!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt hoor lemmeb ,geweldig bedankt!!!!r09 deed het niet r08 en mijn dvd op master werkte meteen .TNX

Verwijderd

Niks te danken hoor! Daar is dit forum voor :D ;)!

Maareh, ik ben ff benieuwd, heb je hem nu ook naar R09 kunnen flashen, eventueel met het flashprogrammaatje van R08? Of heb je hem alleen naar R08 geflashed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m alleen naar r08 geflashed de truck met r08 programmatje heb ik WEL geprobeerd maar lukte niet maar ben al super blij dat het gelukt is en dat ik nu die DVD-R wel kan draaien!!

Verwijderd

Mocht je hem nog willen flashen naar R09, dan moet je misschien juist weer het progje voor R09 gebruiken en weer ff klooien. Het is mij in elk geval uiteindelijk ook gelukt om van R08 naar R09 te komen, maar hoe precies weet ik niet meer, is inmiddels al een half jaar geleden ofzo.

Maar als het nu werkt, zou ik het maar gewoon zo laten :)
Pagina: 1