Toon posts:

een 22'' ? te groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iiyama A201HT Vision Master Pro 510 22" ik kan deze van iemand over kopen voor 600 euro of voor het zelfde geld een Iiyama HA901D Vision Master Pro 453 19" kopen?

ik heb een Geforce 3 Ti 500 a;s vid kaart, staat op 1024x768 gamen een beetje op zon 22''?

tia

Verwijderd

ideaal!

Verwijderd

heb je de ruimte? zo ja, doen!
heb je een goeie kaart? blijkbaar wel, doen!
is de monitor nog in goeie staat? ja, doen!

doen ja, die 22 inch :)

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
koop gewoon die 19 inch, 1024 op een 22 inch lijkt me niet zo lekker. en trouwens een 22 inch slurpt stroom.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Pas ZEER GOED OP met mensen die een Iiyama verkopen.
Oftewel heb je een perfect exemplaar (en dan verkoop je hem niet), oftewel mankeert er iets aan (wat ZEER regelmatig het geval is met Iiyama) en ben je belazerd.

Weet dat 2x17" goedkopen, handiger en groter is dan 1 22" scherm. Je hebt dan wel een 2de videokaart nodig.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 21:47 schreef XTerm89D het volgende:
Pas ZEER GOED OP met mensen die een Iiyama verkopen.
Oftewel heb je een perfect exemplaar (en dan verkoop je hem niet), oftewel mankeert er iets aan (wat ZEER regelmatig het geval is met Iiyama) en ben je belazerd.

Weet dat 2x17" goedkopen, handiger en groter is dan 1 22" scherm. Je hebt dan wel een 2de videokaart nodig.
of een 2e uitgang op je kaart, zoals dvi-->vga (heb ik ook)

ik bedenk zo ff, als je toch garantie wil, wat wel zo fijn is, zou ik toch voor de 19 inch gaan, is toch groot zat hoor!

Verwijderd

Topicstarter
ja hij is nog in goede staat, hij deed hem weg omdat zijn videokaart niet goed genoeg was ofzo... wat zielig >:)

tis btw een vriend van me hij bedondert me echt niet ofzo

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

beter koop je die 22"
...

Dan kan je eindelijk die Geevors op 1600x1200 draaien en dat lukt allemaal best ...

ik heb hem ook en het is op de nieuwe 22" na de beste die er te krijgen is .....

........

I got a problem-solver and its name is revolver

• U-96
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

heb hiero, zo'n pro510 met een radeon 8500, mooi groot beeld met gamen..... nooit spijt van gehad, monitor koste een jaar gelden nog zo'n 2400,- gulden

Verwijderd

Mwah, inderdaad twijfelgevalletje. Ik sluit me opzich wel aan bij diegene die zei dat hij stroom slurpt (tenminste lijkt me wel) en dat 1024 op een 22" (eigenlijk gewoon 21") er niet uitziet.

Ik heb ook wel het idee (en dat zal wel gewoon een feit zijn) dat hoe groter de monitor, hoe gevoeliger voor kleine oneffenheidjes en afwijkingen, en hoe slechter het er uit ziet bij lagere resoluties. Met een GF3 denk ik dat het net op het randje is, misschien beter een GF4 dan.... zodat je echt alle games helemaal vloeiend kan draaien op 1280x960 (of 1600x1200)...en ook nog een goeie 2D kwaliteit hebt.

Ik vind een 19" wat dat betreft wel groot genoeg. Maar een 21" is wel weer wat mooier als het noueenmaal echt soepel loopt op hoge resoluties, dan zit je met zo'n groter beeldscherm natuurlijk wel weer wat meer echt IN een game. Vriend van me heeft die monitor en in 2D vind ik em een beetje wazig (zowel met GF2 GTS van ASUS als met GF4 van asus)... maar in 3D is het natuurlijk wel leuk zo'n groot beeld met games.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een monitor kan niet té groot zijn. je kan toch ook nooit téveel geld hebben?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Te groot? Huh?

De 510 heerst. Echt wel :)

Ik ben er iig heel happy mee, en mij kostte ie wel meer dan 600 Euro.

Ga eens gamen op dat ding .. echt wel relaxt!
Of een DivXje kijken!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:46
I O+ VMP 510

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 22:50 schreef HlpDsK het volgende:
Te groot? Huh?

De 510 heerst. Echt wel :)

Ik ben er iig heel happy mee, en mij kostte ie wel meer dan 600 Euro.

Ga eens gamen op dat ding .. echt wel relaxt!
Of een DivXje kijken!
Tis een erg leuk ding, dat wel jah. Alleen die 2 'lijnen' die je op de buis ziet is erg irritant als je in explorer zit te werken :P

C:\>_

Verwijderd

Hmm hier ook een pro510 gebruiker :)

Ik ben er wat minder gelukkig mee zo is deze al een keer terug gestuurd en heeft ie ook nu weer kuren. Ik blijf voortaan dan ook van iiyama af.... een 17" nokia die er naast staat doet het al 5 jaar zonder troubles.

Ben zelf beetje aan het kijken naar een eizo tft

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik vin em nog steeds wat wazig. ik ben nu op zoek naar een 18 of 19" TFT

maar gamen is inderdaad wel even anders dan op een 15 of 17"

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Gewoon kopen die 510,hij wordt niet meer gemaakt,maar het is wel een van de betere van Iiyama,samen met de VMP 512.
Degene die er tussen zit,de 511 dus is een stuk minder van kwaliteit,heb zelf een VMP 502 gehad,en 5jaar schik van gehad,hij werkt nu nog maar staat op zolder aangezien ik nu een Iiyama AU4831D 19" TFT heb :P !!
Dus voor 600 euro ZEKER DOEN!!!

Verwijderd

http://www.iiyama.nl/1024x768/php/quickselect-lcd.php?search=3

Heb jij deze dus? Mag ik vragen wat je er voor betaald heb?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 21:44 schreef TaZkraTiZ het volgende:
Iiyama A201HT Vision Master Pro 510 22" ik kan deze van iemand over kopen voor 600 euro of voor het zelfde geld een Iiyama HA901D Vision Master Pro 453 19" kopen?

ik heb een Geforce 3 Ti 500 a;s vid kaart, staat op 1024x768 gamen een beetje op zon 22''?

tia
Ik zou voor deze gaan heb je ook nog garantie
Iiyama HA901D Vision Master Pro 453 19"

Verwijderd

Ik heb 1839 euro voor de AU4831D betaald,een rib uit mijn lijf,maar het bedrag dubbel en dwars waard!

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

NIET OP HET SCHERM SLAAN/ NAAR GOOIEN etc :)
Beeldbuis is ERG zacht namelijk..
Mijne heeft 14 pitten ofzo en de kast is ook al niet IBM toetsenbord bestendig, zit nu scheur in...

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 23:09 schreef hjh.dv het volgende:
Ik heb 1839 euro voor de AU4831D betaald,een rib uit mijn lijf,maar het bedrag dubbel en dwars waard!
hmm .... ik vind alleen dat ie een nogal dikke rand heeft.

zelf had ik deze: http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l685/contents.html gezien. Ook 1800 euro ongeveer maar alleen 18.1 "

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:57 schreef MUSTIS het volgende:

Gave specs pagina heb je daar gefabriceerd MUSTIS!
mag ik u even bedanken voor deze stille nacht... geinig ;)

dus een 21" icm een GF3 is blijkbaar een vaag resultaat?

zoiets vermoede ik al... tja,...zie vorige post... bij zon grotere monitor kijkt de beeldkwaliteit vd videokaart ook wat nauwer aangezien je toch in hogere resoluties gaat werken alleen al he.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 23:09 schreef hjh.dv het volgende:
AUCH , nu das veel .
Ik ga maybe ook een 17" TFT kopen , maar hij moet goed gamebaar zijn , en als je dan nog 17" wil dan is het toch al snel +1000€ denk ik .

Verwijderd

meeste nieuwe lcds kan je echt wel goed op gamen hoor. fall rise ligt meestal rond de 30... mag je ook wle verw88 voor 1000+ euro bedrag vind ik

Verwijderd

Haha,daar heb ik ook uuuuren naar zitten kijken,prachtig vond ik hem alleen bleek dat hij niet echt geschikt om (3d) games te spelen ivm de response-time.
En die dikke rand valt wel mee hoor in werkelijkheid,die monitor is zo groot (vergelijkbaar met 21" CRT) dat die rand dus echt wel mee valt.
Dit was ook de enige die ik kon vinden die tot 1600x1200 op DVI ging :9 en geloof me dat is super in gamezzz...

Verwijderd

DVI wil ik ook zeker en vast nu het op mijn GF4 zit , kan mijn 17"je er nog twinview bij hangen .

Verwijderd

Eeuh...AU4831D is een 19" hoor :9~

Verwijderd

wat is response time van die iiyama 19" dan? van eizo is ie 40ms op iiyama site zie ik daar nix over.

Matrox gebruikt eizo tft monitoren als reference monitors ... vind ik wle wat zeggen opzich :)

Ik geloof trouwens best wel dat ut een goed ding is hoor :)

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Voor dat geld, zeker kopen...

Gamen op 1024 gaat prima...kunt zelfs prima nog gamen op 1600x1200...of zelfs hoger als je wilt en niet TE freaky bent op fps....

Komt nog bij...de monitor trekt nog meer dan 100hz qua refresh rate onder 1600x1200, dus is alleen maar hoger op lagere res. ideaal als je een 3Dbrilletje hebt kun je zo ook virtueel 3D gamen 8-)

Tja, kunt wel een minder groter monitor kopen, maar denk niet ook al issie nieuw, dat je dezelfde kwaliteit krijgt...
Zelfs het nieuwe topmodel van iiyama zelf kan NIET echt tegen de 510pro op....zegt toch wel iets...

Alleen goed opletten of er geen kras op de beeldbuis zit...is nl. kostbare geschiedenis om nieuwe buis te krijgen...

Verder "geen garantie" verhaal...tja...kun je aan de ene kant als niet zo belangrijk afdien in dit geval....want a) deze monitor van Iiyama is zeer degelijk, problemen zijn niet te snel te verwachten... b) garantie afwikkeling door iiyama nederland is een *****!!!!!RAMP!!!!!***** hier wil je niet mee te maken krijgen en meegesleurd worden door hun vlees en papier molen....(kan ik dan ook 't enige echte minpuntje van iiyama vinden)
Aan andere kant is garantie natuurlijk niet een loze term...en altijd makkelijk om zoiets achter de deur te hebben...

Ook niet om te vergeten, de ruimte op je desktop en in programma's is heerlijk...ja ok moet je wel op hoge resolutie draaien, maar met je GF haal je dat best...

Maar goed...ik zo zo'n monitor niet laten staan...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Tuurlijk die Eizo monitoren zijn ook super maar de Response time van de AU4831D is...25 ms :9~ en zoals ik al zei,hij gaat tot 1600x1200.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Hoe groter hoe beter. ik heb nu ook 22inch, maar heb het liefst nog groter (heb btw een Samsung 1200NF).
22inch rocks. Ik heb desktop btw op 1600*1200 staan en gamen doe ik ook op die resolutie. 1024*768 is gewoon een te lage resolutie voor een 22inch.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49
Op vrijdag 14 juni 2002 23:28 schreef Dragon_Lee het volgende:
b) garantie afwikkeling door iiyama nederland is een *****!!!!!RAMP!!!!!***** hier wil je niet mee te maken krijgen en meegesleurd worden door hun vlees en papier molen....(kan ik dan ook 't enige echte minpuntje van iiyama vinden)
Daar heb ik andere ervaringen mee, ff gebeld omdat er hier thuis een tft kapot was 3 dagen later een compleet nieuw exemplaar in huis!

Verwijderd

gamen op n gf3 gaat prima..op m'n oude gf3 ging ut op 2048*1536 perfect vloeiend op m'n philips 109B(19")...Nu speel ik ook ut2003 op die res met m'n gf4 >:)

Verwijderd

Hee BzrK,hier heb je een link met wat meer specs over de AU4831D,ze zeggen daar dat de response time 30 ms is,maar het is dus echt 25!!
Hier zie je ook dat hij uitstekend geschikt is voor games/video 8-)
http://www3.iiyama.de/pages/produkte/tft_produkt.php?id=AU4831D

Verwijderd

ja ik zie het.. hoe zit het als je een lagere res draait in games? Dan moet ie dus intropoleren lijkt mij? Ziet dat er een beetje uit of??

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Ik heb een pro 510.. Maar ik heb er een ati kaart ingezet omdat die k*t gayforces ruisen :(

Dus ja, op zo'n grote monitor zie je dat heeeeeel goed. En wat je ook als eerste bij die monitor moet doen is de standaard kabel de kast in pleuren :( Want als je een GOEDE BNC kabel koopt, dan heb je een stuk beter beeld.

Mijn monitor is er al voor terug geweest. Maar echt tevreden :(

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ey, als ik jou was zou ik gewoon voor die 22' gaan, is zeker mooi schermpje, trouwens iemaand stelt dat 2 17' handiger zijn, maar wat is er handig aan om steeds naar 2 verschillende monitoren te moeten turen? Ikzelf heb op de HCC een 2e hands 22' NEC MultiSync Pro 1250+ voor 600 gulden gekocht, dit is echt de beste deal die ik ooit gemaakt heb :P

Verwijderd

Dan ziet het er nog steeds goed uit ja,ik speel ze zelf meestal op 1280x1024,dan vindt ik het lekkerst (RTCW,SOF2 Morrowind enz...)
En ik blijf erbij dat dit de beste keus is voor dat geld qua specs!
Ik ga nu even naar bed,iets teveel genuttigd :+ ,ga ik slap lullen,veel succes met je keuze verder :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 23:24 schreef hjh.dv het volgende:
Eeuh...AU4831D is een 19" hoor :9~
17" is wel genoeg voor een studentje als ik :)

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
"een 22" ? te groot?"

Daar kan ik kort over zijn: neen :P

Weet overigens wel waar je aan begint; als je het eenmaal gewend bent wil je niet meer terug (de rest is dan gewoon een kijkdoosje). Anyhow, ik heb hier ook al zo'n 2.5 jaar een A210HT staan en heb er geen enkele seconde spijt van gehad (integendeel :) ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

DOEN DOEN DOEN!!!!

Ik heb hm ook dit is de beste uit de Iiyama serie de 19" versie ook zeer goed (450Pro)

En hij staat ook leuk op je bureau :P

Afbeeldingslocatie: http://212.204.253.232/images/misc/kamer.jpg

Verwijderd

als je kan betalen enzo, maaruh ik weet wel zeker dat je dan hogere resolutie wilt, dus goede video kaart roelt dan big time in games

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb die monitor. Zeker doen. 22" is zeker niet te groot.
De lijnen merk je bijna niet! Die monitor is gewoon ideaal!. Ik heb er 2100 gulden voor betaald en dat is hij meer dan waard! :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Ik zelf heb een Iiyama pro 510 , als je de plaats heb om hem neer te zetten zeker doen. Want het is gewoon lekker kijken, als je een t.v kaart heb dan heb je lekker een gratis t.v bij .

Verwijderd

Idd erg belangrijk. Een goede BNC kabel en een videokaart met goede RAMDAC en filters :)

Radeon bijvoorbeeld :)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op vrijdag 14 juni 2002 22:57 schreef MUSTIS het volgende:

Wat voor videokaart heb je nu? toch geen GF1/2/3/4/* mag ik hopen? dan moet je nie de schuld aan de monitor geven :)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Hoe oud is die monitor ? Ik heb hier thuis een 512 staan en die geeft beduidend beter beeld dan een 510 (die ik op mijn werk heb)... en die 512 heb ik via mijn werk kunnen regelen voor €700. Ik gok dat die van jou zeker 2 jaar oud is, en vind het dan dus echt teveel geld...

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Een 512 blijkt inderdaad stukken beter te zijn dan de 510, hoewel ik toch zeker de kans zou grijpen om deze monitor lekker te laten staan en een zeer goede 19`er te kopen

Kan ook zeer aanraden om net wat meer neer te leggen voor een 17`lcd screen ook kewl :) Maar ik zou hem btw wel kopen als gewoon een gamer ofzo of door te verkopen...

Maar als je echt een goede game monitor wil zou ik gewoon een van de betere 19"ers kopen

EDIT

22 inch iiyama HA202DT NIEUW voor 835.00 euro

en de iets mindere:

22 inch iiyama Ma201D(Pro511) NIEUW voor 775 euro

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 15:19
ik heb zelf ook de Iiyama A201HT Vision Master Pro 510 22"
hij owned alleen als ik spellen heb die je in 640 x 480 heb dan maak ik wel het beelt kleiner met de osd want dan wordt het te uitgerekt maar alles daar boven is zeer goed te doen en vooral met films owned het :D

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik lees hier een paar keer
en dat 1024 op een 22" (eigenlijk gewoon 21") er niet uitziet.
Ik zie het probleem niet. Ik heb al minstens een jaar de Pro 510 en ik draai alles (desktop, games) op 1024x768. Perfect, lekker duidelijk. Ik ben niet slechtziend ofzo, maar ik vind het niet relaxed om naar kleine lettertjes te turen. Met gamen zie ik geen verschil tussen 1024 en 1600. (met een GF3)

• Brent
  • Laatst online: 12:28
Op vrijdag 14 juni 2002 21:44 schreef TaZkraTiZ het volgende:

tia
ik game op mn 17" niet eens op zo'n lage reso....

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Je kan toch ook gewoon niet fullscreen gamen? Gewoon op 1024x768? Dan heb je gewoon voor in windows (of wat voor os je ook heb, windows meeste kans) lekker groot scherm en in games het scherpe beeld van een 19"

#StopBurningStuff

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:35
Op zaterdag 15 juni 2002 10:33 schreef sbmuc het volgende:
ik heb zelf ook de Iiyama A201HT Vision Master Pro 510 22"
hij owned alleen als ik spellen heb die je in 640 x 480 heb dan maak ik wel het beelt kleiner met de osd want dan wordt het te uitgerekt maar alles daar boven is zeer goed te doen en vooral met films owned het :D
Waarom denk jij dat ze punten en comma's hebben uitgevonden :?

[ontopic]
Een 22" is nooit TE groot :P. En gamen moet toch gewoon goed gaan in 1024*768? Zou niet weten waarom het er niet uit zou zien. 640*480 draait toch ook normaal op een 17"?

• Brent
Op zaterdag 15 juni 2002 11:29 schreef benchMarc het volgende:
En gamen moet toch gewoon goed gaan in 1024*768? Zou niet weten waarom het er niet uit zou zien. 640*480 draait toch ook normaal op een 17"?
het zal wel gaan, maar als je perse op die reso wil gamen heb je gewoon geen 22" nodig. het is dan veel te blokkerig (tenzij je 16xFSAA doet) en je kunt je veel geld besparen als je een kleinere koopt.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai nu in de gemiddelde game 150 fps dat kan duz nogwel wat omlaag, maar in ut2k3 nogmaar 60 ofzo.

1023x768 high

Verwijderd

Stroom slurpen?
Ik neem niet aan dat er tussen die 19" en 22" zo'n verschil in stroomverbruik zit. Ennuh wat dan nog, lekker boeiuh! Je ouders dokken dat toch?

1024x768 op 22" ziet er niet uit?
Wat een onzin! Zelfs 800x600 is nog redelijk goed te doen. En gaming is als ut ff moet in 640x480 helemaal okay.

19" of 22"?
Ik heb zelf voor fl. 2350,- de V.M. Pro 510 gekocht. Ben ik blij van. Een vriend van mij heeft de 19" en aanbevolen resolutie mag dan bij beide monitoren 1600x1200 zijn, maar op die 19" is het echt priegelwerk! De 22" geeft het veel mooier weer. (op 97 hz.)

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
bij de Pro 512 met 1600x1200 bij hoger dan 75hz afblijven, ga je hoger heb je ghosting.

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 13:57 schreef E-MANs het volgende:
bij de Pro 512 met 1600x1200 bij hoger dan 75hz afblijven, ga je hoger heb je ghosting.
Zorg voor een goede videokaart en goede kabel. Alleen wel dom van Iiyama dat ze de BNC-ingang hebben weggehaald |:(

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
22" pakken, kan je tenminste opvallen , heb hier een 22" liyama staan, perfect aparaat. gewoon doen ( Wel kijken of er garantie bij zit! anders zou ik toch de 19" kopen )

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

heeft iemand hier wel eens gedacht aan het gewicht dat je mee zal moeten zeulen als je naar een lan gaat... :P lijkt me een beetje veel...

maar verder als je dat toch niet doet vooral doen... een groot scherm is gewoon erg relaxed om naar te kijken (op goede refresh-rate...)

• Abbadon
Op zaterdag 15 juni 2002 17:02 schreef Techno-Junkie het volgende:
heeft iemand hier wel eens gedacht aan het gewicht dat je mee zal moeten zeulen als je naar een lan gaat... :P lijkt me een beetje veel...
Je bent toch geen mietje :+ Handzaam is anders maar ik sleep 'm zo overal mee heen :)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Op zaterdag 15 juni 2002 12:42 schreef TaZkraTiZ het volgende:
ik draai nu in de gemiddelde game 150 fps dat kan duz nogwel wat omlaag, maar in ut2k3 nogmaar 60 ofzo.

1024x768 high
ik 1024 x 768 alles ultra high 40-120+ meestal rond de 60 +

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Ik zou gaan voor die 22".
Ik heb zelf de vmp 512 maar zou niks meer anders willen. :9

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand hier wel eens gedacht aan het gewicht dat je mee zal moeten zeulen als je naar een lan gaat... lijkt me een beetje veel...
ik neem altijd zon steek ding mee van et werk dus das iig geen probleem ;)
Op zaterdag 15 juni 2002 12:42 schreef TaZkraTiZ het volgende:

1024x768 high
ik 1024 x 768 alles ultra high 40-120+ meestal rond de 60 +
das zon beetje gemiddeld he, binnen zit et zo op de 90/100 en buiten rond de 50

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Als je je niet kapot wilt zeulen aan je monitor moet je aan een 18" TFT >:)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
die beginne pas bij 1300 euro ofzomdemgoeie

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 17:07 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Je bent toch geen mietje :+ Handzaam is anders maar ik sleep 'm zo overal mee heen :)
Als jij 2 van die schermen tegelijk kan dragen post ik een maand niks in de HK! :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Echt onzin dat 1024*768 er niet goed uit zou zien op een 22". Op de desktop moet je idd een hogere resolutie tenzij je slechtziend bent, maar dat is juist het voordeel van zo'n monitor. Ik vind alles lager dan 1600*1200 krap. In games is 1024 acceptabel. 640x480 is wel crappy omdat je dan duidelijk zwarte lijnen tussen de pixelrijen kunt zien (soort van interlacing effect).

• Brent
Op zondag 16 juni 2002 06:33 schreef Femme het volgende:
Echt onzin dat 1024*768 er niet goed uit zou zien op een 22". Op de desktop moet je idd een hogere resolutie tenzij je slechtziend bent, maar dat is juist het voordeel van zo'n monitor. Ik vind alles lager dan 1600*1200 krap. In games is 1024 acceptabel. 640x480 is wel crappy omdat je dan duidelijk zwarte lijnen tussen de pixelrijen kunt zien (soort van interlacing effect).
vind je dat gelden voor alle monitoren? dat is namelijk onzin. ik kan die reso niet eens draaien op mn 17". voor een 22" lijkt me dat die reso idd het minimum is.

met games vinnik 1024 wat laag, ik doe dan 1280x1024. mijn desktop is wel 1024, ivm refreshrate (op 1280x1024 is die maar 60hz :( voor spellen goed maar niet voor desktop).

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
heb hier een ibm p200, 20" staan, was eerst ff wennen, maar als ik nu een nog grotere kan krijgen dan doen ik dat 8-)

je hebt er zoveel gemak van

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 10:09 schreef Breepee het volgende:

[..]

vind je dat gelden voor alle monitoren? dat is namelijk onzin. ik kan die reso niet eens draaien op mn 17". voor een 22" lijkt me dat die reso idd het minimum is.

met games vinnik 1024 wat laag, ik doe dan 1280x1024. mijn desktop is wel 1024, ivm refreshrate (op 1280x1024 is die maar 60hz :( voor spellen goed maar niet voor desktop).
Uhm duh... lees zijn tekst, het gaat over de 22" :)

Voor gamen moet je zeker een 22" kopen, des te groter het scherm des te groter de beleving ;)

Een GF3 Ti500 moet je zeker gebruiken om op 1280x960 te gamen ( of 1280x1024 ), 1024x768 is dan een beetje zonde :)

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een 21" en zo'n ding is best wel chill, ken denk ik echt niet meer terug naar 17" ofzo, is gewoon te klein geworden :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Op zondag 16 juni 2002 10:09 schreef Breepee het volgende:

[..]

[..]
Femme schreef dat 'ie alles <1600 * 1200 krap vindt da's iets heel anders dan "crap" wat jij waarschijnlijk dacht te lezen :)
Hij heeft waarschijnlijk nogal eens een venstertje open.

Ik heb zelf ook een 22". Die is helaas al bijna een maand bij Teleplan, na een onheilspellend geknetter. Ik moet zeggen dat 't best wel klein is, om nu weer op mijn oude 17" 1280*1024 te draaien. Op m'n 22" draaide ik gewoon 1600*1200, omdat anders de lettertjes wat klein worden.

Dus, wanneer je garantie bij de monitor krijgt, zou ik het zeker doen, zoniet, dan is de prijs een beetje hoog.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Zo zie je maar, het blijft persoonlijk, ik vind 1280x960 gewoon het lekkerst op mijn 22" :) :Y)

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:58

peeweeherman

energieleverend.nl

Op vrijdag 14 juni 2002 23:28 schreef Dragon_Lee het volgende:
Zelfs het nieuwe topmodel van iiyama zelf kan NIET echt tegen de 510pro op....zegt toch wel iets...
Ik heb nu net mijn 510 ingeruild voor een 512, maar die geeft toch echt wel een strakker beeld.

Overigens is die 510 ook bijna perfect hoor. Zo'n ding verbruikt overigens 160 Watt, maar dan kan de kachel ook een graadje lager. Als je de ruimte hebt, moet je hem zeker kopen.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• Abbadon
Op zondag 16 juni 2002 03:19 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Als jij 2 van die schermen tegelijk kan dragen post ik een maand niks in de HK! :P
Blijf maar lekker doorposten in de HK :+ Toegegeven, ik heb me één keer flink verkeken op het gewicht, ik liep met dat ding een paar honderd meter inclusief trap en roltrap (beide naar beneden). Ik stond met name na die trappen flink te beven (vooroverdonderen is au, maar ook € 1000,- armer).

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Da moet je niet doen he...

Zonde zonde zonde...

Ja hij is ontzetten zwaar. en neem best veel ruimte in beslag van je bureau..

MAAR TV en FILM KIJKEN IS VET B-) Ontzettend mooi... alleen jammer dat hij ietswat wazig is (JA, met een radeon)

Verwijderd

alleen jammer dat hij ietswat wazig is (JA, met een radeon)
Wat voor kabel gebruik je?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
vast geen bnc

PVoutput

Verwijderd

Licht is anders ja. Zo'n VM Pro 510 weegt 35 kilo. Da's niet echt lollig, maar het is nog te doen hoor. Ik heb 'm wel eens naar een kennis verscheept, en dan 4 trappen op en af.

En idd, de 510 heeft tenminste BNC ingangen. Ik snap ook niet waarom die weg zijn gehaald. Ik draai met een goede ferriet-kern BNC als desktop 1600 x 1200 x 85 Hz. En ik wil echt niet meer terug, want minder desktopruimte is gewoon onacceptabel (ja, wen d'r vast aan .. je wilt niet meer terug!). Gamen doe ik eigenlijk altijd in 1024 x 768. En dat is prinsheerlijk op zo'n royaal scherm. Pas bij 800 x 600 kun je de interlacing zien, en pas bij 640 x 480 is dat erg duidelijk te zien. Op 1024 x 768 heb je d'r echt geen last van. Ik doe zelfs nog wel eens gamen op 320 x 200 (DOOM!) en da's net zo goed te doen hoor.

De enige reden om een lage resolutie te draaien is wat je videokaart aankan. Ik merk bv. dat Aquanox op 800 x 600 beter gaat dan op 1024 x 768. Maar dat ligt aan m'n inmiddels bijna 2 jaar oude Radeon en niet aan m'n IIyama.

En als laatste puntje die 2 draaglijntjes (of beter: de schaduw daarvan) .. sja .. persoonlijke smaak. Ik heb er echt geen problemen mee. Ze zijn ook dunner dan 1 pixel.

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 13:40 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Blijf maar lekker doorposten in de HK :+ Toegegeven, ik heb me één keer flink verkeken op het gewicht, ik liep met dat ding een paar honderd meter inclusief trap en roltrap (beide naar beneden). Ik stond met name na die trappen flink te beven (vooroverdonderen is au, maar ook € 1000,- armer).
Few :P

Daarom ga ik geen 22" CRT kopen :P Als het zover is, koop ik wel een TFT scherm :)

Misschien wel meteen 2 :P

Verwijderd

Een 22" te groot ?
Nee man, helemaal te gek zo'n grote jetser.
Ben zelf aan 21" gewend maar die is onlangs kapot gegaan.
Ik zit zelf ook te denken aan een inchie (of 3) meer :)
Een goede grafische kaart is wel gewenst omdat je vaak hogere resoluties gaat gebruiken, maar dat is tegenwoordig ook geen kunst.

Lekker doen dus!

Laat me je wel een tip geven: Til dat ding niet op met je jas an, je bloes met knoopjes of iets anders met een ritssluiting !
M.a.w, gooi gewoon effe wat over die monitor heen voor je ermee gaat sjouwen ;)

• NaWA
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op dinsdag 18 juni 2002 00:25 schreef Braadkip het volgende:

Laat me je wel een tip geven: Til dat ding niet op met je jas an, je bloes met knoopjes of iets anders met een ritssluiting !
M.a.w, gooi gewoon effe wat over die monitor heen voor je ermee gaat sjouwen ;)
met andere woorden:

Afbeeldingslocatie: http://nawa.mine.nu/Monitor/09.JPG
Deze waarschuwing zit tegenwoordig terecht over de beeldbuis geplakt bij nieuwe monitors. ;)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Peertje NL
Op dinsdag 18 juni 2002 22:52 schreef NaWA het volgende:

[..]

met andere woorden:

[afbeelding]
Deze waarschuwing zit tegenwoordig terecht over de beeldbuis geplakt bij nieuwe monitors. ;)
wordt toch moeilijk je moeders 17" van de utrechtse hcc beurs naar station lopen, en dan nog een stuk naar huis :(

• NaWA
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op dinsdag 18 juni 2002 22:56 schreef E-MANs het volgende:

[..]

wordt toch moeilijk je moeders 17" van de utrechtse hcc beurs naar station lopen, en dan nog een stuk naar huis :(
hmz, worden ze dan op de HCC zonder doos verkocht?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Peertje NL
Op dinsdag 18 juni 2002 23:32 schreef NaWA het volgende:

[..]

hmz, worden ze dan op de HCC zonder doos verkocht?
die ene 17" wel

EDIT: lol zat te slapen dit is al weer 1 maand ouder :)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:09

PnD

like in Pinda ^_^

Hmz, van die grote schermen krijg ik een stijve nek op me kleine bureautje :(

Ik zou gewoon een 17inch vmp413 kopen en het geld bewaren voor de ati radeon 9700 :p

hoezo offtopic? :7
Pagina: 1