Toon posts:

wtf, m'n nieuwe TFT maakt geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de brightness verander hoor ik het geluid van toonhoogte veranderen totdat het verdwenen is boven een bepaalde waarde. Maar dit is veelste fel, zelfs in direct zonlicht dus daar heb ik niet veel aan.

Komt dit wel vaker voor bij TFT's? Ik dacht dat ze compleet stil horen te zijn, daarom heb ik er o.a. ook een gekocht. Wat kan het dus zijn, en hoe is het te verhelpen? Ik had er de eerste uren namelijk geen last mee. Baal er ook wel goed van... dacht ik eindelijk eens van het gebrom van een beeldbuis af te wezen :(

het gaat trouwes om een Samsung 171P

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Heb ik ook met mn Philips 150P2.

Dat is de dimmer denk ik maar :) Als je brightness 0 neemt is t ook weer stil; en bij mij is dat nog fel genoeg. Scheelt meteen in levensduur als je die lamp lekker laag zet...

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

IK heb hier een samsung s 151s geen enkel geluid. ALs ik jou was zou ik het terugbrengen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb hier ook geen geluid, terwijl ik ook een philips heb

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
hm, bij brightness 0 maakt hij bij mij nog het meeste geluid :D
en terugbrengen zie ik niet zo zitten, strax krijg ik weer een scherm met foute pixels terug.

ik denk dat ik er maar aan moet wennen.
zo hard is het ook weer niet, m'n ouders horen het niet eens :)
wel even een teleurstelling dat TFT schermpjes ook niet 100% stil zijn...

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Meteen terugbrengen die rommel.

Dat betekend dat je convertortje geluid maken. Heb dat ook al eens met monitor meegemaakt. Laten we zeggen dat dat niet zo goed was voor de monitor :D

Die was zo'n weekje naderhand dood...

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Op zaterdag 15 juni 2002 00:38 schreef bwiep het volgende:

Dat betekend dat je convertortje geluid maken. Heb dat ook al eens met monitor meegemaakt. Laten we zeggen dat dat niet zo goed was voor de monitor :D

dan zou ik em toch maar terug brengen :)

niks

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 00:38 schreef bwiep het volgende:

WTF :? :?

waar heb je het over??!! dat is gewoon de lichte brom van de incuctie die ELKE dimmer of andersoortige transformator maakt, de een meer dan de ander en inderdaad als je de waardes veranderd door de dimmer te gebruiken dan kan de toonhoogte veranderen....ga naar de leverancier en checki of andere exemplaren het ook hebben...

convertortje???? :?

man!

:D

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Een TFT hoort geluidloos te zijn. Bon pakken, TFT in de doos prakken, terugbrengen!

Ik zou van dat geluidje compleet gek worden :r

XBOX 360 Gamertag

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

zeker van die ingebouwde shit speakertjes met een eigen wil :+

Verwijderd

Topicstarter
hehe, nee dit scherm heeft geen ingebouwde speakertjes :)
ik heb samsung in elk geval maar ff een mailtje gestuurd, want hier word ik ook niet echt veel wijzer van. Eens kijken wat hun ervan zeggen.

in elk geval bedankt voor de replies

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Op zaterdag 15 juni 2002 10:22 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

WTF :? :?

waar heb je het over??!! dat is gewoon de lichte brom van de incuctie die ELKE dimmer of andersoortige transformator maakt, de een meer dan de ander en inderdaad als je de waardes veranderd door de dimmer te gebruiken dan kan de toonhoogte veranderen....ga naar de leverancier en checki of andere exemplaren het ook hebben...

convertortje???? :?

man!

:D
In zo'n monitor zitten geen dimmers of transformatoren. hooguit een voeding met een pwm regeling erin (om alle voltages te krijg) die kan dus als hij kapot gaat geluidjes gaan maken. is wel eens vaker voorgekomen hoor :)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 20:20 schreef bwiep het volgende:

[..]

In zo'n monitor zitten geen dimmers of transformatoren. hooguit een voeding met een pwm regeling erin (om alle voltages te krijg) die kan dus als hij kapot gaat geluidjes gaan maken. is wel eens vaker voorgekomen hoor :)
En bij pwm regelingen zijn spoelen nodig... en wat is het enige wat in de elektro kan brommen... precies, een spoel :P (en een trafo is opgebouwd uit meerdere spoelen) waarom denk je dat anders veel tl-lampen brommen ??? de voorschakkelapparaten is gewoon een grote spoel die de ontsteekspanning opwekt. Dit geluid is er niet als de spoel goed is ingegoten.....

Het is dus min of meer een productiefout....

/me heeft ook een brommende monitor...mjah, zet je de muziek toch wat harder ?

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Mmm, ik heb ook een Samsung 171P, maar deze maakt bij mij geen geluid. (kan het nu echter ff niet goed beoordelen want hij staat nog aangesloten op mijn oude systeem dat een kolereherrie maakt :) )
Pagina: 1