Toon posts:

Code 10 probleem NVidia Riva TNT 2 64 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NVidia Riva TNT 2 64 pro videokaart maar als ik de driver heb geinstalleerd krijg een code 10 melding in systeem. En de melding dat het apparaat niet gestart kan worden.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar de windows help helpt me ook voor geen moer (hmm dat laatste is niet verassend ;D)

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

ps.

Ik krijg de melding in Windows 98 EN XP.

Verwijderd

in bios 'assign irq for VGA' wel aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat staat volgens mij wel aan, ik zal ff kijken voor de zekerheid.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Hmmm... Aangezien beide Windows versies dezelfde fout geven lijkt het erop dat de kaart niet helemaal tof meer is. Is de kaart nieuw ?

Ik neem aan dat beide Windows versies clean installs zijn ???

Gebruik je officiele (of geleakte, als ze maar stabiel zijn) Detonator drivertjes van NVidia ???

Probeer als je die mogelijkheid hebt eens een andere videokaart (misschien ligt het aan je AGP slot).

Probeer de kaart eens in een ander systeem (als je daar uiteraard weer de mogelijkheid voor hebt. Hiermee sluit je uit of kan je bevestigen dat het aan je videokaart ligt).

Windows XP heeft ook standaard drivers voor NVidia klaarten, deze worden automatisch geinstalleerd als je Windows erop zet. Werken deze drivers wel ?

Tsja, beetje standaard antwoorden maar ja, je moet alles proberen he...
Veel verder dan dit rijkt mijn wijsheid ook niet... :)

Succes in ieder geval...

Verwijderd

Topicstarter
Oke de code 10 error is er uit. Ik moest inderdaad "assign irq to vga" aanzetten. In ieder geval bedankt voor de oplossing.

Dacom

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 21:43 schreef dacom het volgende:
Oke de code 10 error is er uit. Ik moest inderdaad "assign irq to vga" aanzetten. In ieder geval bedankt voor de oplossing.
np ;)

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
slotje
Pagina: 1