hack fobie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2022

BlueByte

Toxic hypoxic

Topicstarter
Ik opende laatst een toppic waarin ik uitlegde dat ik een bat filetje aan het schrijven was omdat ik samen met een vriend van mij op een lokaal netwerk bezig ben met elkaar op elkaar in te hacken. Het viel mij op dat er hier een hack fobie heerst onder de modderators van dit forum. Dit vind ik erg jammer. Zoals ik al uitgelegd heb in de desbetreffende post gaat het hier om spelenderwijs leren en de enige die er last van hebben is mijn collega en ikzelf. Hierachter zitten geen kwade bedoelingen het is puur om er achter te komen, hoe je te beschermen en wat er mogenlijk is. Ik hoop dat de modderators wellicht in de toekoms een wat meer open houding aan nemen tegenover dit soort posts en eventuele vragen over hacken. Ook al ben ik een newbie hierin. Bij voorbaat dank BlueByte

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

daar gaat het niet zozeer om :)

Er zijn mensen die het wel serieus willen leren, alleen zijn er ook ontzettend veel scriptkiddies die gaan lopen klieren ermee.

Helaas moeten de goeden onder de slechten zeg maar :P Als je echt zoiets wilt leren moet je niet op GoT zijn, maar er zijn zat andere security/hacking related sites waar je wel terecht kan.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 14 juni 2002 21:21 schreef BlueByte het volgende:
Een probleem hierbij is dat een mod vanaf een afstandje niet kan ruiken of wat jij vertelt ook inderdaad zo is. Voor hetzelfde geld probeer jij om iemand te hacken, en is er wel iemand bij geschaad. Omdat dat niet te controleren valt is er voor zover ik weet de policy om dat soort topics dan dicht te gooien.

Vergelijk het met een vraag naar een serial code:
"Hoi kan iemand me de serial van .... passen. Ik heb ... gekocht, maar ik kan mijn serial niet meer vinden."
Omdat zoiets ook niet te controleren valt wordt daar dus niet aan meegewerkt, omdat er altijd mensen zijn die er misbruik van maken, en omdat GoT daarop zou worden aangekeken, als medium voor het uitwisselen van zulke informatie.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueByte

BlueByte

Toxic hypoxic

Topicstarter
Dat begrijp ik wel, bedankt voor de uitleg. Maar omdat het in deze kwestie slechts om het schrijven van een batfiletje ging was ik nogal verbaasd. In ieder geval, goed dat jullie dit soort activiteiten proberen te weren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW, het gaat hier over [topic=521541].

Zelfs als je het zelf echt alleen maar doet om te oefenen, met goedkeuring van het slachtoffer en de netwerkbeheerder. Dan nog lezen andere mensen mee die bij wijze van spreke even wraak willen nemen op degene die de dag ervoor gewonnen had met knikkeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueByte

BlueByte

Toxic hypoxic

Topicstarter
lol :)
ja, maar hij wint altijd!!!

Wij zijn trouwens de netwerk beheerders. Van ons eigen netwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 14 juni 2002 21:33 schreef F_J_K het volgende:
FWIW, het gaat hier over [topic=521541].

Zelfs als je het zelf echt alleen maar doet om te oefenen, met goedkeuring van het slachtoffer en de netwerkbeheerder. Dan nog lezen andere mensen mee die bij wijze van spreke even wraak willen nemen op degene die de dag ervoor gewonnen had met knikkeren.
Ze leren het anders toch wel, dus het heeft gen zin om informatie te verbergen :(.

En ik vind het dus ook onzin dat dat topic dicht is..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 16:51 schreef LauPro het volgende:

[..]

Ze leren het anders toch wel, dus het heeft gen zin om informatie te verbergen :(.
Die is lekker... :D

Als ze het ergens anders leren moet het op GoT ook maar kunnen? :?

Dus als je op de snelweg 120 rijdt, moet dat in de bebouwde kom ook maar kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 15 juni 2002 16:51 schreef LauPro het volgende:

[..]

En ik vind het dus ook onzin dat dat topic dicht is..
ow? Ik kan ook aan alle films komen, terwijl wij hier warez weren... Dat hoeft nog niet te betekenen dat wij dat hier daarom maar moeten toestaan. We willen gewoon niet dat mensen via ons forum aan zulke informatie komen. We houden het hier inderdaad vrij strak allemaal. Better safe than sorry.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacken moet je niet leren door andere te vragen hoe het moet, dan snap je de hele kunst van het hacken (als in: cracken) niet. De kunst is om het zelf te leren, begrijpen en kunnen, zonder voorzeggen van anderen. Dus een topic openen 'hoe moet dat' is gewoon zkr1ptk1dd13 gedrag. :{. Lees je eens in in de IP stack en de windows networking interfaces, op networking daemons, desnoods buffer overflows, generic website security (PHP/ASP), etc. Maar ga niet vragen hoe je de ander hackt. |:(.

Just my opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 15 juni 2002 17:02 schreef JvS het volgende:

[..]

ow? Ik kan ook aan alle films komen, terwijl wij hier warez weren... Dat hoeft nog niet te betekenen dat wij dat hier daarom maar moeten toestaan. We willen gewoon niet dat mensen via ons forum aan zulke informatie komen. We houden het hier inderdaad vrij strak allemaal. Better safe than sorry.
Even dit voorbeeld: Ik heb een keer voor mijn school een programma gemaakt om bijvoorbeeld alle *.tmp bestanden te verwijderen (of andere extenties). Nou had iemand opgegeven dat *.* verwijderd moest worden en was dus bijna de gehele map C:\Windows\ leeggemaakt :D.

Er was nog een image van die pc dus zo'n probleem, maar dat zou je dus ook een virus oid kunnen noemen, misschien had ik een beveliging moeten maken, maar ik neem aan dat je weet waarmee je bezig hebt.

'Weet waarmee je bezig bent', dat dacht BlueByte ook, maar er werd meteen maar verondersteld dat de 'code' in verkeerde handen zou vallen. Ik vind het eigenlijk best wel goed dat men is een discussie start over hoe bijvoorbeeld alleen al AutoExec.bat een systeem kan verknallen, er zijn volgens mij mensen (hier) die überhaupt niet weten wat het doet. ;)
Op zaterdag 15 juni 2002 22:59 schreef beelzebubu het volgende:
Hacken moet je niet leren door andere te vragen hoe het moet, dan snap je de hele kunst van het hacken (als in: cracken) niet. De kunst is om het zelf te leren, begrijpen en kunnen, zonder voorzeggen van anderen. Dus een topic openen 'hoe moet dat' is gewoon zkr1ptk1dd13 gedrag. :{. Lees je eens in in de IP stack en de windows networking interfaces, op networking daemons, desnoods buffer overflows, generic website security (PHP/ASP), etc. Maar ga niet vragen hoe je de ander hackt. |:(.

Just my opinion.
Helemaal mee eens, je moet niet alleen weten hoe je iets kan doen maar ook weten waarom, en dat laatste vergeten veel mensen :7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn sig... (daar heb ik het meest van geleerd....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 23:28 schreef LauPro het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel goed dat men is een discussie start over hoe bijvoorbeeld alleen al AutoExec.bat een systeem kan verknallen, er zijn volgens mij mensen (hier) die überhaupt niet weten wat het doet. ;)
kan t niet laten:
ctty nul (zonder ctty con erna)

Die trucjes en methoden dienen we inderdaad elders te lezen.

Wie kent er bijv
for %%x in ( A..Z ) do if errorlevel H%%x set drive=%%x

zogenaamd BennyLevel errorchecking.

Veel lezen en experimenteren.
Batch is simpel, en programmeren ook wel na verloop van tijd.
...tenzij je nieuwsgroepen gaat bezoeken, waardoor je het idee krijgt dat je een newbie bent >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op zondag 16 juni 2002 03:47 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]
...tenzij je nieuwsgroepen gaat bezoeken, waardoor je het idee krijgt dat je een newbie bent >:)
Klopt nieuwsgroepen zuigen... ze helpen je er toch niet... (meestal) en leren doe je er niet echt van...
Pagina: 1