[php] include setcookie werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 17:42
Ik heb een simpele poll gemaakt, wat met behulp van cookies meerdere malen stemmen voorkomt. aangezien ik een multipage website heb, wil ik dus (eigenlijk net als T.net) de poll op ieder pagina includen, zodat als je gestemt hebt de uitslag ziet. maar als ik include, dan geeft hij een error bij het plaatsen van die cookie (welke dan niet geplaatst word). verder werkt alles naar behoren, en als ik de poll direct benader werkt het ook goed, alleen bij het include wil hij geen cookie zetten. wat is het probleem?
ik dacht misschien aan het feit dat ik apache 1.3.19 en php 4.0 draai? is dat zo?
als ik de setcookie uitvoer (geinclude) krijg ik deze foutmelding:
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\phpdev3\www\breepee\index.php:9) in include/poll.php on line 75
en op die regel 75 staat dus de setcookie. de stemmen worden er wel bijopgeteld en je kan nu dus ook gewoone meerdere malen stemmen. het ligt dus puur aan de setcookie die geinclude niet werkt. Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik het kan verhelpen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Aan de error te zien is er al een vorm van output geweest voordat je setcookie gebruikt. En helaas mag dat niet bij php.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sterker nog, dat mag nergens.

heeft niets met php te maken.
foutmelding is zo vreselijk duidelijk, zoek naar witregels enzo in je code (buiten de ?>)

Dit topic is gesloten.