Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Probleem is dat alle mailboxen via Exchange geregeld worden omdat je hier makkelijker op een andere pc je eigen mail kan bekijken.Op vrijdag 14 juni 2002 20:59 schreef EdonyX het volgende:
kweet niet of je er wat aan hebt, maar ik gebruik als mailprogje altijd incredimail, kun je zelf instellen hoe vaak je je mail wilt checken.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Ik heb wel een gratis alternatief gevonden, nl. PopRoute
Je moet hem nog wel zelf schedulen zodat 'ie eens in de zoveel minuten loopt. De sourcecode is ook beschikbaar
En misschien heb je anders nog wat aan deze pagina
Thnx dat zocht ik.Op zondag 23 juni 2002 00:01 schreef Mr Magic het volgende:
Ik heb effe gezocht in de nieuwsgroepen met Google, maar zelfs mensen van Microsoft zeggen dat het niet kan
Ik heb wel een gratis alternatief gevonden, nl. PopRoute
Je moet hem nog wel zelf schedulen zodat 'ie eens in de zoveel minuten loopt. De sourcecode is ook beschikbaar
En misschien heb je anders nog wat aan deze pagina
Alleen zit ik nu met het probleem dat ie niet elke minuut wil checken, via de batch file die ze geven werkt net niet, en via de Scheduled Tasks van Windows 2000 SBS kan je alleen instellen dat je iets elke dag of met opstarten kan draaien maar niet elke minuut...
Als het voor je bedrijf is, is het dan niet mogelijk om een redelijk vast ip te krijgen zodat je gebruik kan maken van batched SMTP?
Als je een Demon inbelaccount hebt (en Xs4all?) heb je een statisch ip, en bij de meeste kabel/adsl providers ook.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
De oplossing met dat POProute werkt perfect en kost niets in gebruik, alleen hoe start ik een programma elke minuut automatisch op de achtergrond?Op dinsdag 16 juli 2002 16:47 schreef axis het volgende:
Is het voor je thuis of op de zaak? Wil je alles perse legaal hebben?
Als het voor je bedrijf is, is het dan niet mogelijk om een redelijk vast ip te krijgen zodat je gebruik kan maken van batched SMTP?
Als je een Demon inbelaccount hebt (en Xs4all?) heb je een statisch ip, en bij de meeste kabel/adsl providers ook.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
't Is best wel lomp om elke minuut je POP mail te checken. Je loopt toch ook niet elke minuut naar de brievenbus om te kijken of er post is? Als je mail ècht zo belangrijk is dat je er geen kwartier op kunt wachten, kun je ook wel een BSMTP account betalen.Op dinsdag 16 juli 2002 16:52 schreef FastBunny het volgende:
[..]
De oplossing met dat POProute werkt perfect en kost niets in gebruik, alleen hoe start ik een programma elke minuut automatisch op de achtergrond?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
vrijwel de zelfde mogelijkheden als Exchange maar dan met minder rotzooi en beter in te stellen.
Is zelfs verkrijgbaar met Mc Afee ingebouwd (is goed bedacht).
Ik draai het zelf al een paar maanden met veel plezier en weinig gezeik.
Als je eenmaal SBS hebt ga je echt niet kijken naar een ander pakket. Zeker niet als je het hebt gekocht.Op dinsdag 16 juli 2002 17:17 schreef Talon het volgende:
Misschien kan je als alternatief Kerio Mailserver bekijken.
vrijwel de zelfde mogelijkheden als Exchange maar dan met minder rotzooi en beter in te stellen.
Is zelfs verkrijgbaar met Mc Afee ingebouwd (is goed bedacht).
Ik draai het zelf al een paar maanden met veel plezier en weinig gezeik.
SBS heeft zeker voordelen.
maar misschien iets om in je achterhoofd te houden als je weer eens je OS moet upgraden en zo.
Ik ben zelf van SBS 4.5 naar win2k server gegaan met kerio.
bleek stabieler te zijn dan met exchange.
mijn mazzel denk ik ...
Verwijderd
Gewoon een goedkope popbuscollector zoeken die kan forwarden via smtp.
Ikzelf gebruik Mdaemon (niet gratis), maar zo iets dergelijks moet ook wel gratis verkrijgbaar zijn.
Popbeamer waar je het over had werkt dus NIET goed.
Verwijderd
sleep.com (vast wel ergens op i.net te vinden)
poproute
maak nu een batch file aan met de volgende inhoud
1
2
3
4
5
6
7
8
| @echo off cls goto mail :mail c:\path\naar\poproute.exe sleep 60s goto mail |
Die batch file start je dus op zodra je windows start.
Of je installert 'm als service met SRVANY.EXE uit de NT resource kit.Op dinsdag 16 juli 2002 17:35 schreef martijntje het volgende:
[..]Die batch file start je dus op zodra je windows start.
'k blijf 't lomp vinden
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
Dat heet in win2k "autoexnt" service.Op dinsdag 16 juli 2002 17:38 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
Of je installert 'm als service met SRVANY.EXE uit de NT resource kit.
'k blijf 't lomp vinden
AutoExNT zat ook al in de Windows NT 4 Resource Kit, hoor. En 't is heel wat anders dan SRVANYOp dinsdag 16 juli 2002 17:41 schreef martijntje het volgende:
[..]
Dat heet in win2k "autoexnt" service.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
ik zal dat proggie wel eens opzoeken dan. Wat kun je nog meer met SRVANY ?Op dinsdag 16 juli 2002 17:42 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
AutoExNT zat ook al in de Windows NT 4 Resource Kit, hoor. En 't is heel wat anders dan SRVANY
't Idee is dat je DOS- of win32 console apps als service kunt laten draaien; dus zonder dat er iemand op de machine aangelogd hoeft zijn.Op dinsdag 16 juli 2002 17:44 schreef martijntje het volgende:
[..]
ik zal dat proggie wel eens opzoeken dan. Wat kun je nog meer met SRVANY ?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik heb nu dus ook die poproute, maar het werkt niet helemaal zoals het hoort geloof ik.
als ik een mailtje naar mezelf stuur (via hotmail) dan zie ik hem in poproute netjes binnenkomen, er word gemeld dat de mail gereroute word en poproute sluit zich weer netjes. meteen daarna krijg ik op hotmail het volgende bericht terug:
From :
MAILER-DAEMON@smtp6.wanadoo.nl (Mail Delivery System)
To :
remco_leonard@hotmail.com
Subject :
Undelivered Mail Returned to Sender
Date :
Tue, 15 Oct 2002 18:48:30 +0200 (CEST)
This is the Postfix program at host smtp6.wanadoo.nl.
I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.
The Postfix program
<remco@houston.local>: Name service error for houston.local: Host not found
Reporting-MTA: dns; smtp6.wanadoo.nl
Arrival-Date: Tue, 15 Oct 2002 18:48:29 +0200 (CEST)
Final-Recipient: rfc822; remco@houston.local
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: X-Postfix; Name service error for houston.local: Host not
found
Mijn exchange server staat achter een debian router met daarop postfix geinstalleerd aangezien wanadoo het anders niet leuk vind.
heeft iemand een idee?
Waarschijnlijk is t probleem dat ie voor het uitgaande smtp gedoe het email adres remco@houston.local opgeeft. De SMTP server van wanadoo accepteerd deze afzender niet en stuurd het DUS terug naar jouw. Je moet er voor zorgen dat dit je wanadoo email adres wordt.
* _JGC_ is dan ook van plan om 1-minuut POP-login abusers te straffen door ze bij detectie daarvan gewoon 10 minuten te bannen van de POP-server. Gebruiken ze maar IMAP, dat is een keepalive verbinding.
in Exchange een nieuw e-mailadres aanmaken (je publieke) en die instellen als primary address...Reley schreef op 15 oktober 2002 @ 19:16:
schopje
Ik heb nu dus ook die poproute, maar het werkt niet helemaal zoals het hoort geloof ik.
als ik een mailtje naar mezelf stuur (via hotmail) dan zie ik hem in poproute netjes binnenkomen, er word gemeld dat de mail gereroute word en poproute sluit zich weer netjes. meteen daarna krijg ik op hotmail het volgende bericht terug:
<knip>
heeft iemand een idee?