[IIS5] Website van intern netwerk naar internet

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik heb een webbased gestuurde Wireless Lan AccesPoint en nu zou ik het leuk vinden dat ik deze via internet ook kan bekijken. Maar hoe moet ik dit nu precies instellen in IIS5. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt. Ik heb een subdomein wlan.polderdijk.com aangemaakt naar mijn IP Thuis en op de IIS heb ik een site met als hostheader wlan.polderdijk.com aangemaakt op poort 3211.

Wie kan mij een tip geven hoe ik dit probby moet oplossen. Dus ik heb:
code:
1
2
Chello -------> Win2K Server -------> Hub <------ wLAN A.P.
     62.163.212.206 192.168.0.1  192.168.0.100

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet of het kan met iis (heb ik nogal weinig ervaring mee) maar misschien kan je er omheen werken.

Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld poort 5000 op jou w2k server door te mappen naar poort 80 (daar neem ik aan dat die webserver van de ap draait).

Dan krijg je dus dat je van buiten af connect op http://jou-ip:5000 Dit lijkt me beter ziazo een beetje qua beveiliging dat je het niet op de standaard poort heb zitten.

En misschien nog een tipje :) haal ff je ip adres weg tis niet echt nodig voor je vraag en je weet maar nooit of iemand wat ermee uit wil halen.

En ik denk dat dit ook meer een topic is voor NT.

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=19]

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Dat IIS verhaal weghalen en die poort waarop je wlan 'site' zit forwarden.
Dus poort 3211 forwarden naar je Wireless Lan AccesPoint (192.168.0.100?) (vanaf je firewall of inetdeel pctje dus).

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Polderdijk
Op zaterdag 15 juni 2002 03:50 schreef Sir Abarth het volgende:
Dat IIS verhaal weghalen en die poort waarop je wlan 'site' zit forwarden.
Dus poort 3211 forwarden naar je Wireless Lan AccesPoint (192.168.0.100?) (vanaf je firewall of inetdeel pctje dus).
Ik had dus bij mijn win2k server al bij de standaard vuurmuur instellingen van Chello de poort 3211 naar mijn intern netwerk doorgelust, maar ik had deze vraag hier gepost omdat dat niet werkte door de een of andere vage rede (was ik dus vergete om er bij te schrijven). Maar ik dacht dat er misschien wel een standaard functie in IIS zat die dat ook kan regelen, maar dat is dus niet zo. Maar heb ik dan de vuurmuur verkeerd ingesteld of is het een bug of zo :? Eerst gebruikte ik win2k pro en toen kon het WEL en ik kon ook zonder proxy met alleen de standaard internet sharing aan op alle computers het internet op, maar in win2k server kan ik alles over het internet behalve het internet zelf (kazzaa, MSN, enz werken WEL op alle computers.) Dus nu zit er een SUPER SIMPELE proxy tussen!

Wie heeft er een goede tip om dit op te lossen??

• Polderdijk
Op vrijdag 14 juni 2002 21:30 schreef [Airwolf] het volgende:
En misschien nog een tipje :) haal ff je ip adres weg tis niet echt nodig voor je vraag en je weet maar nooit of iemand wat ermee uit wil halen.
Ik zeg altijd maar zo, als ze wat van me willen stelen dan lukt het ze zo ie zo al, en aangezien dat ik niets boeiends op mijn PC hebt staan vind ik het best dat ze er alles af halen (Ik heb geen vertrouwelijke info in mijn netwerk), en als ze de boel laten crashen, dan zetten we er toch weer een image over heen :7 (Ik heb alleen gezorgt dat de mailserver geen open relay heeft, want daar hebben een paar russen een keer misbruik van gemaakt, maar op www.ordb.org is mijn mailserver goed door de test gekomen ;) )
Op vrijdag 14 juni 2002 21:30 schreef [Airwolf] het volgende:
En ik denk dat dit ook meer een topic is voor NT.
Sorry, daar heb je gelijk in!

Pagina: 1