Toon posts:

Linux installeren met Deamon-Tools

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn spijt was mijn thread al geclosed voordat ik deze extra vraag nog kon posten. Dus vandaar deze nieuwe thread. Excuses voor eventueel ongemak

Ik heb een ADSL Basic abbonement van MxStream, dus was ik van plan om het besturingssysteem Linux Debian te downloaden. Het probleem is echter dat mijn brander de afgelopen week de geest gegeven heeft. Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om dit stuurprogramma te installeren zonder te branden?

En is het ook mogelijk om het over windows heen te installeren aangezien ik pas geleden mijn harde schijf geformatteerd heb, en net alles eropnieuw opstaat.

Bij voorbaat dank.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:36

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

je kunt als je een 2de pc hebt, daar een ftp server draaien en dan linux installen.
Maar niet op dezelfde pc! als waar je de images mount.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niet? Shit dat is minder. Die nieuwe brander moet maar snel komen dan. En als ik zo'n cd koop is het dan ook mogelijk om een andere linux besturingssysteem over de geinstalleerde draaien? Of moet ik die cd's dan ook kopen?

Of raden jullie me aan eventueel de officiele versie te kopen?

Verwijderd

kan je niet ftp install doen net als met freebsd?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:36

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 14 juni 2002 20:42 schreef Dragon_Warrior het volgende:
Echt niet?
Nee. niet als je het op dezelfde pc zet.
Shit dat is minder. Die nieuwe brander moet maar snel komen dan. En als ik zo'n cd koop is het dan ook mogelijk om een andere linux besturingssysteem over de geinstalleerde draaien? Of moet ik die cd's dan ook kopen?
ik denk niet dat als je onder linux een ftp draait dat je dan een ander linux erover heen kan gooien.
Of raden jullie me aan eventueel de officiele versie te kopen?
Lijkt mij niet nodig. :)
Zolang je het op cd kan zetten is het goed.
en die cd's met bv winiso op HD kunnen kopieren, dacht dat je dan ook wel linux vanaf je hd kon installen. nog niet zelf geprobeerd :)
en dan met een linux bootflop de install starten.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37
Aangezien je toch mxstream hebt, zou ik van //ftp.nl.debian.org/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/images-1.44/compact

de bin files downloaden, op een floppy zetten (met rawrite.exe, vast wel ergens via google te vinden). Daarna boot je de disk met rescue.bin erop. Even tussendoor als ie vraagt de root disk te inserten 'root.bin' er in doen.
Verder moet je even je netwerkkaart configen en dan kun je als server http://ftp.nl.debian.org/<rest die er al standaard staat laten staan> opgeven.

Heeft als voordeel dat je meteen altijd de recentste dingen installeerd.

Verwijderd

yep,
1makkelijkste manier is cd's los kopen, je kan voor 5 of 10 euro elke distributie op cd kopen, je krijgt er geen doos of boek bij. http://kooplinux.nl/lijst.php .
2je kan alle pakketen downloaden en dan een hard disk install uitvoeren, zoek ff op naar hard disk install in de mandrake user guide (online is hij makkelijk te vinden)
3via internet te installeren is wat moeilijker, maar wel de beste methode; op de mandrake cd staat onder de "dos utils" directory rawrite en onder de "images" directory network.img of netboot.img, die zet je op een floppy, als je dan reboot moet je je ip-adres instellen en de url vanwaar je wilt downloaden, bijv. http://ftp.snt.utwente.nl/pub/linux/mandrake/8.2/

[edit]
(wat urls toegevoegd)
Pagina: 1