UPC, wijziging van Algemene voorwaarden

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
UPC zit in het slop, en dat is nu ook te merken aan de hernieuwde voorwaarden waar het enige voordeel ligt bij UPC zelf..

- Bij de installatie van chello dient een nieuwe abonnee zelf zorg te dragen voor een werkende ethernetkaart. Deze was voorheen onderdeel van de installatie en werd door UPC gratis geleverd;
- De betalingstermijn is gewijzigd in 14 dagen;
- De minimale contractsperiode wijzigt van 3 naar 12 maanden (tenzij schriftelijk anders overeengekomen), daarna per maand opzegbaar. Dit geldt voor alle klanten die zich vanaf 1 juli aanmelden;
- Communicatie van UPC aan haar klanten kan vanaf 1 juli onder meer ook per email geschieden aan het aan de klant beschikbaar gestelde chello email adres.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

jah...ze moeten toch wat doen om het tij te keren... maar echt klantvriendelijk is het niet.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zich zijn deze voorwaarden wel te begrijpen en nog niet eens zo slecht; ze zullen er waarschijnlijk niet meer abonnees van krijgen, maar dat is hun probleem, niet het mijne.

Het enige waar ik mee zit is de contracttermijn. Als ze die ook gaan invoeren voor bestaande abonnees ben ík weg, want ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat ze het nog een jaar volhouden :Y).

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Bij de installatie van chello dient een nieuwe abonnee zelf zorg te dragen voor een werkende ethernetkaart. Deze was voorheen onderdeel van de installatie en werd door UPC gratis geleverd

Ach, was een heel gedoe als ze kapot gingen en via UPC een nieuwe. En je kunt zelf beslissen welk merk :P

De betalingstermijn is gewijzigd in 14 dagen

Eng..alsof ze nog sneller geld willen hebben. Link met acceptgiro's en daarna een failliet UPC>niks terugeisen.
Incasso is dan toch wel handig..maar ook riskant bij die gasten ...

De minimale contractsperiode wijzigt van 3 naar 12 maanden (tenzij schriftelijk anders overeengekomen), daarna per maand opzegbaar. Dit geldt voor alle klanten die zich vanaf 1 juli aanmelden

Zeer slecht, zit je met een slecht produkt..kun je er een heel jaar tegenaan zitten kijken. Maar ja, het is bij andere ISP's ook zo meen ik.

Communicatie van UPC aan haar klanten kan vanaf 1 juli onder meer ook per email geschieden aan het aan de klant beschikbaar gestelde chello email adres

Werkt toch niet, krijgen ze zoveel mail op dat ze het toch niet snel kunnen afwerken..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Betekent dit dat ik nu om de 2 weken een acceptgiro van UPC ontvang !?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Op vrijdag 14 juni 2002 20:55 schreef personage het volgende:

neen, betalingstermijn betekent dat je binnen 2 weken je openstaande rekening moet voldoen. oftewel, je hebt 1,5 week om je acceptgiro naar de bank te brengen ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 20:58 schreef Gully het volgende:

[..]

neen, betalingstermijn betekent dat je binnen 2 weken je openstaande rekening moet voldoen. oftewel, je hebt 1,5 week om je acceptgiro naar de bank te brengen ;)
ow :P maar dat doe ik sowieso wel binnen 2 dagen.. maar wat was de betalingstermijn eerst dan ?

BTW ik heb al 8 maanden geen acceptgiro van UPC gekregen }:O

• steekas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01-2022

steekas

willen ze.
Bepaal zelf wanneer ik betaal.

Maar moeten ze wel een rekening sturen anders valt er niets te betalen >:)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
1. Eigen netwerkkaart?? Dus geen mac koppeling meer?? of moet je dat proberen door te geven als je een nieuwe koopt??
Of is die mac koppeling er inmiddels al af? (Was in sommige regios)

2. Betalen doe ik per acceptgiro... Dacht je dat ik die chello idioten toevertrouw om mn rekening leeg te halen?
Chello kut of failliet ooit? -> Einde betalen

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar heb je dit gelezen ?
emailtje / web / post ?

• Artz
  • Laatst online: 01-07 08:16
Op vrijdag 14 juni 2002 22:58 schreef Enforcer het volgende:
Waar heb je dit gelezen ?
emailtje / web / post ?
Ik kreeg vandaag mail..

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sjonge jonge ze zijn weer bezig.
Ik ben blij dat ik daar weg ben.

De omzetting van minimaal 3 maanden contract naar een jaar vind ik erg verdacht: Je neemt dus Chello, de service blijkt bagger te zijn en vervolgens zit je er een jaar aan vast. Dat betekent dus genoegen nemen met rommel of er ADSL bij nemen en dubbel betalen. Blijkbaar voelt UPC toch aankomen dat veel klanten gillend ADSL nemen..

En dan die netwerkkaart, ook zo iets. OK..die netwerkkaart via UPC was ook wel een heel goedkoop hebbedingetje. Toen ik Chello nam, hadden ze een geen-aansluitkosten-actie (in september 1999 toen de ellende nog enigszins dragelijk was). Ik kreeg er zo een mooi 3COM Etherlink III kaartje bij, die ze niet terug eisten bij opzegging. Terwijl die 3COM krengen toch best wel prijzig zijn. Zit nu in mijn 486 :Y)
Maar toch het is een verarming van de service en toch gaan de aansluitkosten niet omlaag. Dan heb ik zo iets van bezuinig die gratis headset er uit, en hou die netwerkkaart er in. Je zult zien dat leken (veel huisvaders die voor hun gezin maar Chello aanschaffen omdat hun breezer-drinkende dochter de hele dag MSN't >:) ) niet eens weten wat een netwerkkaart is, en als de monteur dan langs komt blijken ze een ISDN kaart of zo te hebben gekocht :D
Nee, niet echt vriendelijk van UPC.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
- Bij de installatie van chello dient een nieuwe abonnee zelf zorg te dragen voor een werkende ethernetkaart. Deze was voorheen onderdeel van de installatie en werd door UPC gratis geleverd;

maw: de installatie is E.50,= duurder geworden, want die ethernetkaart betaalde je WEL zelf, en kostte bij mij FL 200,=

naaiers.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-08 17:05

BS

Dat ik chello kreeg (was nog A2000 tijd) kocht ik er een 3com kaart via A2000 bij voor VEEL.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
first off al:

Don't shoot me!

Then:

Ik vind het vrij normaal dat ze dit gaan doorvoeren. Een eigen netwerkkaart is toch juist fijn? kun je zelf weten welke kaart je koopt, en dat wordt dan een realtecje lekker goedkoop. Het gezeur over de betalingstermijn vind ik echt zielig. Wat maakt dat nou uit of je 30 dagen de tijd hebt of 14? Normaal als je op rekening betaald is het ook 14 of 30. Als je gewoon snel betaald is het problem opgelost.

Ik vind de kritiek echt ongegrond.. wees blij dat je kabel hebt.. oh ja even dit:
hoe dom kun je zijn? sorry maar dat vind ik dus echt een maandagmorgen antwoord

Strava | AP | IP | AW

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja, ik ben benieuwd wat hierna komt.
De voorwaarden worden telkens slechter, en dan wordt het weer duurder..

Maar van die 12 maanden dat je eraan vast zit. Ik vind dat belachelijk. Als ik nu zou kunnen kiezen uit een ADSL of uit chello en ik had nog niks had ik zonder aarzelen ADSL gedaan. Grutjes, het is toch niks aan als je verplicht een jaar eraan vast zit terwijl het ultratraag gaat. |:(

En voor de rest vind ik het niet zo erg. :P

🌞🍃

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik deze draad zo lees, dan spookt [topic=520099/1/50] een beetje door mijn achterhoofd.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Die 12 maanden vindt ik echt je reinste oplichting......
Verder vindt ik het allemaal niet zo erg ;)

Ik heb toendertijd gelukkig ook nog zo'n mooie 3Com III kaart gratis erbij gekregen, echt een geweldig ding en als je dat in de winkel moet kopen issie stervens duur!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• Lampie
  • Laatst online: 30-07 13:17
- Communicatie van UPC aan haar klanten kan vanaf 1 juli onder meer ook per email geschieden aan het aan de klant beschikbaar gestelde chello email adres.

Ik ben overgestapt Tebenet > Chello en ik heb helemaal geen Chello mail adres gehad, ook nooit nodig gehad. Laat ik er eens achteraan gaan.. :P

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 10:26 schreef Da Monkey het volgende:

Ik vind het vrij normaal dat ze dit gaan doorvoeren. Een eigen netwerkkaart is toch juist fijn? kun je zelf weten welke kaart je koopt, en dat wordt dan een realtecje lekker goedkoop.
Ben ik het helemaal mee eens, maar de aansluitkosten gaan NIET omlaag.

Aansluitkosten x + gratis 3COM is nog altijd goedkoper als aansluitkosten x + 15 Euro Realtekje.

• tafmaf
  • Laatst online: 23:06
volgens mij heb ik nog nooit iemand horen zeuren over die 12 maand opzeg termijn bij @home
maar nu chello het invoert is het ineens een ramp
nou ja zal wel zijn omdat het over chello gaat

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 11:04 schreef tafmaf het volgende:
volgens mij heb ik nog nooit iemand horen zeuren over die 12 maand opzeg termijn bij @home
maar nu chello het invoert is het ineens een ramp
nou ja zal wel zijn omdat het over chello gaat
Ik denk dat je idd @home toch wat meer kan vertrouwen dan chello ja. :D
Qua snelheid staat @home ook wat beter bekend, en dat maakt natuurlijk alles weer goed. ;)

🌞🍃

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 08:59
Hmmm, toen wij via de kabel gingen internetten (1998 volgens mij) hadden we de keus tussen zelf een netwerkkaartje kopen of er een door de monteur in laten zetten en dat betalen. Wij hebben er toen dus zelf eentje gekocht, het moest hoe dan ook door ons betaald worden.

Dat je een jaar aan chello vast zit vind ik niet zo gek. Als je een mobiele telefoon met abo koopt is dat ook voor minimaal een jaar terwijl je niet weet of in jouw wijk Ben of Dutchtone wel een goed bereik hebben.

En dat communiceren naar de klant via email deden ze toch al? Ik heb de laatste tijd tenminste mailtjes gekregen over de netwerkstatus ivm het overlijden van KPNQuest.
Ik denk trouwens niet dat ze bedoelen dat je zelf kunt mailen dat je een ander adres krijg ivm verhuizen ofzo of dat je je gewijzigde gironummer op die manier door kunt geven. Ik lees uit het mailtje dat UPC de klant via mail op de hoogte kan houden van wijzigingen en mededelingen kan doen ipv per brief.

• tafmaf
  • Laatst online: 23:06
Op zaterdag 15 juni 2002 11:10 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ik denk dat je idd @home toch wat meer kan vertrouwen dan chello ja. :D
Qua snelheid staat @home ook wat beter bekend, en dat maakt natuurlijk alles weer goed. ;)
denk niet dat elke @homer even blij is met zijn verbinding ook die heeft slechte gebieden

• Enforcer
  • Niet online
Zou iemand de exacte email even kunnen posten hier?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
Op zaterdag 15 juni 2002 14:20 schreef Enforcer het volgende:
Zou iemand de exacte email even kunnen posten hier?
Geachte chello abonnee,

Per 1 juli 2002 zal er een aantal wijzigingen in de algemene voorwaarden van chello van kracht worden:

- De betalingstermijn is gewijzigd in 14 dagen;
- De minimale contractsperiode wijzigt van 3 naar 12 maanden (tenzij schriftelijk anders overeengekomen), daarna per maand opzegbaar. Dit geldt voor alle klanten die zich vanaf 1 juli aanmelden;

U kunt de nieuwe voorwaarden vanaf dinsdag 18 juni vinden op chello.nl en op de webite van UPC: www.upc.nl. Ook kunt u ze telefonisch aanvragen via 0900-1580 (10 cpm). De nieuwe algemene voorwaarden worden u dan zo spoedig mogelijk gratis toegezonden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

UPC Nederland
Ik heb de mail ook gehad, en dat terwijl ik niet eens meer abbonee ben. Doen ze goed daar.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

Op vrijdag 14 juni 2002 20:52 schreef 2Dutch het volgende:
Bij de installatie van chello dient een nieuwe abonnee zelf zorg te dragen voor een werkende ethernetkaart. Deze was voorheen onderdeel van de installatie en werd door UPC gratis geleverd

[nog een lang verhaal]
ik dacht dat chello percee 3com wilde om de snelheid te garanderen ofzo.
nu kan je dus zelf bepalen welk merk, op zich wel beter als ze dan maar niet gaan zeiken van: u heeft geen 3com netwerkkaart meneer, wij kunnen u niet verder helpen omdat wij andere kaarten niet ondersteunen.
zal je natuurlijk altijd zien

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• A1ex
  • Niet online
't was een wonder dat ik dat mailtje kreeg, krijg nooit mail van chello, werkt 95% van de tijd niet eens :( Hopelijk ken ik binnenkort overstappen.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42
Op zaterdag 15 juni 2002 10:46 schreef Lampie het volgende:

Ik ben overgestapt Tebenet > Chello en ik heb helemaal geen Chello mail adres gehad, ook nooit nodig gehad. Laat ik er eens achteraan gaan.. :P
die staat, als het goed is op een briefje dat je hebt gekregen, toen je abbonee werd... maar omdat overstapte ligt dat misschien anders... ;)

• Matthijs
  • Laatst online: 23-07 10:32
begrijpelijk... ze moeten toch ergens in hakken...

• Noener
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Ze zijn bij mij een paar dagen geleden geweest.
Heb geen 3com gehad maar een realtek kaartje.
ben benieuwd of 1 juli UPC nog wel bestaat

Gamer card

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zaterdag 15 juni 2002 14:28 schreef Phantom het volgende:
Ik heb de mail ook gehad, en dat terwijl ik niet eens meer abbonee ben. Doen ze goed daar.
Je krijgt de mail op je Chello-emailaccount. Natuurlijk sturen ze naar ieder Chello-emailadres dat bestaat deze mail, ze gaan niet checken of jij een paar dagen geleden toevallig je abo hebt opgezegd.
Op zaterdag 15 juni 2002 11:12 schreef miles het volgende:
Hmmm, toen wij via de kabel gingen internetten (1998 volgens mij) hadden we de keus tussen zelf een netwerkkaartje kopen of er een door de monteur in laten zetten en dat betalen. Wij hebben er toen dus zelf eentje gekocht, het moest hoe dan ook door ons betaald worden.
Het zal waarschijnlijk van de regio afhangen hoe het geregeld was. Hier in Rotterdam kreeg je een netwerkkaartje erbij, in andere regio's moest je het misschien kopen. In ieder geval moet iedereen het nu gewoon kopen (althans, als er tenminste nog veel mensen zich bij Chello aanmelden, wat ik ten zeerste betwijfel).

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

Op zondag 16 juni 2002 19:10 schreef Kjev het volgende:

[..]

[..]

..

(althans, als er tenminste nog veel mensen zich bij Chello aanmelden, wat ik ten zeerste betwijfel).
Ik heb me een paar weken geleden aangemeld en over 2 dagen komen ze langs. Tsja, je moet wat als er nix anders beschikbaar is :) Ben allang blij dat er eindelijk kabel komt in dit gat :(

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
Op zondag 16 juni 2002 19:10 schreef Kjev het volgende:
ze gaan niet checken of jij een paar dagen geleden toevallig je abo hebt opgezegd.
Ze hebben me 2 maanden geleden afgesloten.

Niet bepaald een 'paar dagen' dus.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 00:54 schreef svdmeer het volgende:
Je zult zien dat leken (veel huisvaders die voor hun gezin maar Chello aanschaffen omdat hun breezer-drinkende dochter de hele dag MSN't >:) ) niet eens weten wat een netwerkkaart is, en als de monteur dan langs komt blijken ze een ISDN kaart of zo te hebben gekocht :D
Nee, niet echt vriendelijk van UPC.
whahaha, begin een cabaretshow :D :D
Ik zie zo'n lul de behanger en zijn dochter al helemaal voor me :D
Pagina: 1