Past 486 DX-4 100 Mhz in Socket 3?

Pagina: 1
Acties:

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 09:43
De titel zegt volgens mij al zat...
Past een 486 DX-4 100 Mhz in een Socket 3 of moet ik mijn hele MoBo vervangen om van een DX2 66 up te graden naar een DX4 100?

Verwijderd

ja, het past. Maar check wel ff of je mobo een multiplier van 3 aankan en een bus van 33 mhz.

verder moet het werken.. let wel dat je de proc goed erin zet, niet met het hoekje verkeerd, je weet wel

• Maxonic
Ja, ik weet wel, zie Deze Topic :o

Maareuh hoe check ik dat allemaal?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ho ho f opletten,
het ligt er een beetje aan welke dx4, is het een gewone dx4 of een overdrive, dat scheelt nogal iets.Is het een gewone dx4 dan moet je minstens socket3 of hoger hebben aangezien deze sockets pas 3,3 volt ondersteunen de sockets daarvoor kunnen alleen 5V leveren

Beste film ooit

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>check wel ff of je mobo een multiplier van 3 aankan en een bus van 33 [/quote]Sinds wanneer boeit dat bij een 486?????? Het bord heeft geen f*ck te maken met de multiplier van de proc. Alleen de bios, maar die kijkt daar ook niet naar, alleen naar de cpuid. En de BIOS hoeft hem niet eens te kennen, als je maar het goede voltage insteld, en cpu type, Intel -> (Intel,AMD) of Cyrix -> (Cyrix, ST Microelectronics, Texas Instruments, IBM) verder boit het voor geen meter. en ja ik heb dit uitvoerig getest.

• Maxonic
Jaja, het antwoord is dus? (gewoon ja of nee a.u.b.) ;)

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Hoe dat checkt? ;) Kijk op het moederbord van welk merk en type het is en surf even langs de fabrikant. Daar zal vast wel een manualtje staan in pdf formaat.

Anders post je even op dit forum het merk + type moederbord. Er zullen heus nog wel tweakers zijn die dezelfde mobo hebben. Ik heb iig geen 486 mobo, dus niet gaan mailen naar me, want dat heeft geen zin. ;)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Gooi effe je info over je bord online.
Kan er worden gezocht, want zo kan er geen use full tips worden gegeven.

And The Only One

• Maxonic
Laat maa zitten, alles is al 100% geregeld.
Ben vandaag bij Bunny langs geweest, deze had nog een pacht van een 486 voor me staan. Ik heb dus voorlopig no need 4a new proc.

Thanx anyway..

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
check wel ff of je mobo een multiplier van 3 aankan en een bus van 33
--------------------------------------------------------------------------------
sterker nog, die dx4 heeft een interne multiplier van 3, je moet je mobo op 33Mhz zetten

Beste film ooit

Pagina: 1