Problemen CS, Radeon en Iiyama

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-11 22:19
Ik heb een aantal problemen met Counter-Strike onder Windows2000 (onderaan uitgebreide versie info van alle betrokken onderdelen,) hopelijk kan iemand me (met allicht een enkele) helpen:

1. Als ik in OpenGL speel staat in de linkerbovenhoek het menuscherm nog op het beeld.

2. In Direct3D modes blijft de refresh rate nogal laag: Ik kan in Windows de refresh rate voor 1024x768 op 100Hz zetten maar in CS valt hij dan terug naar 60Hz.

Ik heb Windows 2000 met alle service packs en patches, een Radeon 64MB DDR VIVO (ofwel Radeon 7200) met de nieuwste supported drivers (van donderdag 13 juni - het probleem was er daarvoor echter ook al) en een Iiyama Vision Master 450 (geen Pro!) S901GT.

Iemand een idee? Alvast bedankt voor elke hulp!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Het is gewoon bekend. Je moet of genoegen nemen met de 60Hz, of RadeonTweaker installeren (www.rage3d.com). Daarmee kan je CS dan wel 85Hz spelen, maar als je de 2e keer CS opstart dan loopt ie vast. Dus moet je CS afsluiten, en GameUtil ook (in task manager; die zorgt ervoor dat je 85Hz krijgt). Nu kan je weer CS spelen, maar zal die weer 60Hz zijn tot je je pc reset. Niks aan te doen.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:22

Vuvuzela

My spire is forming

KAn je wat meer over RadeonTweaker vertellen ??

I served in a company of heroes.

Verwijderd

1. Even ESC drukken om naar het menu te gaan, en dan weer terug naar het spel (ik heb het ook met m'n GeForce 2 MX)

2. Probeer het eens onder OpenGL anders, en idd zo'n tweak proggie helpt altijd wel :)

Verwijderd

connect anders naar een server dmv een multiplayer progja als The Allseeing eye www.udpsoft.com/eye .. ik heb ook wel es problemen als ik via het normale menu in CS connect

• lieb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 10:43
Als ik met een GF2GTS in CS :+ naar het menu ga, met escape ben ik daarna zowel beeld als geluid in het spel kwijt. :(

Ik kan alleen nog maar via het menu eerst CS uit, om vervolgens opnieuw het spel te starten.

Toch is het een schone installatie van CS en windows.
DAt is pas sinds 1.4, alleen daarvoor had ik hetzelfde als hierboven. |:(

Verwijderd

Ik ook probjes met GF2, maar ff op ESC drukken en er weer terug in en voor de rest niets aan de hand :P

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op vrijdag 14 juni 2002 21:01 schreef NexY het volgende:
KAn je wat meer over RadeonTweaker vertellen ??
je kan er alles van instellen, van overclocking tot andere herz (85Hz bijvoorbeeld), gammainstellingen, etc. Gaaf prog

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:28

Pubbert

random gestoord

ik heb dit ook met mn radeon8500..

als ik server start in opengl dan heeft hij dat rare ding linksboven (stuk van menu)als ik esc doe en dan resume dan zie ik alleen het menu nog maar :? ik hoor gewoon geluid enz, net alsof ik weer in cs zit maar het menu blijft staan...

erg weird.

in d3d werkt het wel zonder dat scherm maar met minder fps en geen kogelgaten enz.

in d3d kan ik btw ook niet op esc drukken en dan resumen. Zal wel Ati bugje zijn...

* Pubbert schopt cs weer de hoek in, en gaat weer een leuke mohaa server zoeken 8-)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
zet je vsync uit?
Pagina: 1