Toon posts:

mijn HD blijft in een krggg krggg-loop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als windows hoort op te starten, doet mijn hd alleen nog maar krggg krggg, in een eeuwige loop, dus even scandisken dacht ik

Bij scandisk moet ik bij elke sector die stuk is telkens weer de reparatie bevestigen, dat heb ik vanmiddag dus zo'n 350 keer gedaan in 6 uur tijd en toen maar gestopt :-)

iemand een snellere/betere oplossing?

Verwijderd

effe je hele harddisk formateren

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 21:19
Volgens mij is je HD naar de klote :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 20:12 schreef kaasie het volgende:
effe je hele harddisk formateren
ja leuk daar heb ik wat aan

Verwijderd

Je kunt hem ook niet in dos benaderen?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 14:10

_nethack

We're all MAD here

Op vrijdag 14 juni 2002 20:15 schreef lamtam het volgende:

[..]

ja leuk daar heb ik wat aan
niks
Als ie echt dood is (en daar lijkt het wel op) dan heeft formatteren geen nut.
Als ie nog garantie heeft terugbrengen, anders maar eens voor een nieuwe gaan shoppen...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 20:16 schreef Gerben het volgende:
Je kunt hem ook niet in dos benaderen?
ja dat wel, daar zit ik ook in te scandisken tenslotte. probleem is dat ik alsmaar geprompt wordt, dus ik vraag me af of dat niet zonder prompten kan en ik gewoon naar bed kan gaan

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15
Als je een andere pc hebt, kun je hem daarbij hangen en dan scandisk in windows uitvoeren. Daar heb je de optie fouten automatisch repareren. Dat scheelt in ieder geval al aardig wat tijd. Maar als je harde schijf van die rare geluiden gaat maken, lijkt het er toch op dat ie zijn einde nadert.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

laat me raden, tis een IBM :/
bekend probleem :(

Verwijderd

vraag wat voor windows heb je? 2000?
graag wat meer info?

Verwijderd

Topicstarter
vraag wat voor windows heb je? 2000?
98.. maar het is echt een HD-probleem hoor. ik kopieer al m'n mp3's wel in DOS naar een andere machine, ik kan hem namelijk zoals gezegd dus wel in DOS benaderen..

is dat moelijk? (new topic :-)

Verwijderd

laat me raden, tis een IBM :/
bekend probleem
Da slaat dus weer s nerges op he

ontopic: bedoel je met dat geluid t normale geratel en gekraak van n hdd of is t echt ongewoon? niet zoals vroeger dus?

als t niet normaal is denk k dat ie best dood kan zijn.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb het wel eens gehad, maar toen was m'n HD te heet, ik had een krappe kast, en twee 'hete' HD's tegen elkaar...

koud starte ie wel op, maar zodra die ff aanstond, ging ie bij opstarten rare geluiden maken

maar het kan ook iets heet anders zijn...

edit:
in dos heb je niet constant die bevestigingen, die kan je uitzetten
het kan zijn dat je HD gecrasht is, maar dat kan nog gerepareerd worden (duurt soms dagen, maar ik ken verhalen dat het daarna weer ff goed ging, om data te recoveren, want die hd is niet helemaal 100% meer dan)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Op vrijdag 14 juni 2002 20:26 schreef lamtam het volgende:
is dat moelijk? (new topic :-)
Als het probleem enigszins lijkt op de problemen met mijn IBM's (2 stuks, binnen 2 dagen :'( ) dan is dat een absolute hel in DOS. Ik heb 99% kunnen redden door gebruik te maken van een Linux bootflop (Toms Root & Boot disk heet ie). Wel even inlezen in de exacte werking van filesystemen en het cp-commando.

Zoef

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
scandisk C: /autofix /autofix

Maarja, hij zal wel goed f*cked zijn..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49

Verwijderd

Topicstarter
scandisk C: /autofix /autofix
bij autofix zegt scandisk dat er geen fouten zijn

dat krggg krggg-geluid is het gewone HD-geluid, maar dan in een loop, zoals een plaat met een kras er op.

bij scandisk is er tot bijna aan het einde van de surfacecheck niks aan de hand en dan begint dat geluid weer en gaat scandisk de fouten repareren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 20:36 schreef Twynn het volgende:
Kijk hier eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5
die tool van maxtor heb je niet zoveel aan als je alleen maar een floppydrive hebt :-)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 20:27 schreef Antrax het volgende:

[..]

Da slaat dus weer s nerges op he
ik herken het gevreesde IBM geluid ondertussen maar al te goed :/
en ik ben nog nooit een ander merk hd tegengekomen dat zo'n typerend geluid maakt terwijl hij een heleboel bad sectors maakt.

maar, vertel dan maar welk merk het is
ben wel benieuwd :)

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 20:58 schreef lamtam het volgende:

[..]

die tool van maxtor heb je niet zoveel aan als je alleen maar een floppydrive hebt :-)
de maxtor tool die ik heb voor m'n hd, is geleverd op een floppy die ook nog kan booten.

op dat floppy staat alles wat je nodig hebt (maar volgens mij geen chkdisk, maar die kan je er wel ff bijzetten

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de meelevende reacties. Ik koppel hem gewoon aan een andere comp en dan maar bestandjes overzetten in DOS.

Het wordt mooi weer dit weekend en ik heb geen zin meer om nog langer slave of technology te zijn :-)

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 21:42 schreef lamtam het volgende:
Iedereen bedankt voor de meelevende reacties. Ik koppel hem gewoon aan een andere comp en dan maar bestandjes overzetten in DOS.

Het wordt mooi weer dit weekend en ik heb geen zin meer om nog langer slave of technology te zijn :-)
precies... computers, ophangen die dingen...

(één lichtpuntje, als die comps niet zo'n ramp waren, was heel GoT niet uitgevonden >:) )

edit:
trouwens, eerst die HD repareren, dan overzetten, anders heb je niks aan die bestanden... (dus eerst checken, duurt wel erg lang hoor (had ik een keer, 12 gig duurde zeker 36 uur...) maar je kan foutmeldingen wel uitzetten en dan lekker van de zon genieten... :) )

Verwijderd

Topicstarter
je kan foutmeldingen wel uitzetten en dan lekker van de zon genieten
bij mij dus niet, scandisk zegt dan bij de surfacecheck dat er geen fouten zijn en alles ist klar

bestaat er ook een scandisk upgrade dan?

vragen, vragen

• floduR
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 21:58 schreef lamtam het volgende:

[..]

bij mij dus niet, scandisk zegt dan bij de surfacecheck dat er geen fouten zijn en alles ist klar

bestaat er ook een scandisk upgrade dan?

vragen, vragen
als scandisk zegt dat er geen fouten zijn, moet jem maar geloven (tzou weer wat nieuws van microshit zijn als dat ook al niet werkt...)
maar je zei eerder dat ie zoveel fouten gaf, dat je maar stopte :?

zonder fouten en hij doet et nog niet? lijkt me eerder een error in het motortje
(als jet aandurft: als ie aanstaat, neem em in je handen en schud em één keer stevig van links naar rechts..., werkte bij mij wel een keer) test wel eerst of dat het wel is, als het motortje niet goed zit, hoor jem dus niet aangaan (zo'n opstijgend vliegtuig)

doet ie HD nog wat, of wordt ie helemaal niet meer herkent? bijvoorbeeld als je met een opstart floppy probeert de HD aan te spreken?

Verwijderd

scandisk met opptest en autofix ->

scandisk /surface /autofix

btw als er VEEL maar dan ook VEEL kapotte stukken zijn loopt die vast :)
Pagina: 1