[vb6] text highlight

Pagina: 1
Acties:

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Zoals ik al eens eerder vermeld heb in een ander topic, ben ik bezig met een SQL editor te knutselen.

Een leuke optie die ik erin wil steken is namelijk "text-highlighting" (of hoe noem je dat). Als je een bepaald woord intypt, dat het woord in het vet moet komen.

Als tekstveld om mijn tekst in te typen, gebruik ik een rtfRichBox (eenvoudig om dan de inhoud te bewaren).

'k Heb al een leuk algoritme uitgedacht. Dit algoritme laat ik iedere keer lopen als de event On_KeyUp wordt uitgevoerd.

Nu heb ik een zeer vervelend fenomeen ontdekt bij deze event. Als je te vlug typt, slaat Visual Basic deze event geregeld over :( . Als je traag genoeg typt, lukt alles perfect.

Daarom heet het Visual Basic zeker :P

Nu is mijn vraag:

Bestaat er een alternatief voor deze event "On_KeyUp"?

'k Heb On_Change al geprobeerd, maar dan zit ik met een probleem om te achterhalen welke toets ik aangeslagen heb (als je op spatie drukt, moet een algoritme uitgevoerd worden).

ps: bijkomend vraagje, hoe komt het dat de event "on_KeyUp" zo traag werkt?

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Hmzzz... Lijkt me idd niet al te stabiel zo...

Je kunt natuurlijk ook een timer plaatsen, en het één keer in de zoveel tijd met een search-en-replace kunnen doen...

misschien de onkeypress(keyascii.........)

If keyascii=32 then
bla
bla
bla
bla
end if

end sub

Maar dat zal wel net zo traag zijn...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 14:32

markvt

Peppi Cola

je kan natuurlijk ook de onclick gebruiken of een teller

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
wordt de On_Click event ook uitgevoerd als je op je toetsenbord ramt ?

Jullie zouden dus met een Timer om de 10ms een bepaalde functie oproepen die dan het ingetypte woord controleert?
Dit lijkt me moeilijk.... Hoe zou je dit best kunnen realiseren dan?

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

keypress event gebruiken ?

je kunt trouwens denk ik gewoon de positie van de caret/cursor pakken (hoe het maar heet), achter waards tterug loopen totdat je een spatie tegenkomt, of een komma. dan weet je waar het {key}woord ophoudt.