Toon posts:

welke digitale fotocamera? (+/- f 2000,-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb ongeveer 2000 gulden de besteden, iets meer kan wel. Ik wil graag een digitale fotocamera waarvan de kwaliteit goed genoeg is om er af en toe 1tje uit te printen op a4 formaat. er moet een leuke zoom (optisch liefst) op zitten. heeft iemand een idee? ik zat zelf aan de Sony Cybershot 505V te denken.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Alleen is die volgens mij iets duurder dan 2000

Verwijderd

Topicstarter
Budgetfoto FL 2175,-

iets duurder dus. maar dat maakt niet uit

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Misschien moet eens hier kijken. Super klein en licht, 2,1 Megapixels, 8 mb flash geheugen en kost rond de 1700 gulden.
Alleen voor het design zou ik hem al kopen.... :P

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Voor het design moet je geen camera kopen, wel voor de prestaties. Ik heb zelf een 505 en daar ben ik erg tevreden over, de optiek (Zeiss) is superieur aan de meeste andere camera's. Andere voordelen: USB aansluiting, goeie, in fel daglicht te gebruiken LCD, Stamina Li-Ion accu-tjes waarvan je precies kunt zien hoeveel minuten batterijlading je nog hebt (dat werkt veel beter dat NiMH, die gewoon plotseling leeg zijn).
Nadelen zijn dat de camera in schemering vrij ongevoelig is (er zit wel een nachtstand op) en dat accesoires asociaal duur zijn (200 piek voor beschermtasje wat er eigenlijk standaard bij had moeten zitten).

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb zelf de canon powershot s20 3,3 megapixel maakt prima plaatjes daarbij heb ik een 340mb ibm microdrive daarmee kunnen er op de stand fijn bij de hoogste resolutie 320 fotos op en bij 640x480 duizenden. Bovendien ie ie erg klein, je kunt hem in je zak stoppen. Hij heeft 2x optische en 4x digitale zoom. Ook zit er een USB aansluiting op. Ik weet niet precies wat het hele setje nu kost maar ik gok op ongeveer 3000 piek een beetje meer dus dan je er aan wou uitgeven maar het is het zeker waard!

Verwijderd

Ik zelf heb een Sony Cybershot DSC S70
prachtig ding (3.3 megapixels)
Fl. 2100,-

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Check deze review en wees volkomen overtuigd!

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf505v/

Verwijderd

Zelf heb ik een Sony DSC-S70 ben daar heel tevreden over ook de afdrukken op A4 (Epson 740)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog andere ideeen?

Verwijderd

digital dream (200.-)
errug goedkoop :)))))), maar beeldkwaliteit is niet al te best :))

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb ook een Sony CyberShot S70, is echt een supercamera. Goed LCD scherm en een optische zoeker, lens is prima kwaliteit, van Zeiss dus. 3,3Megapixel is echt een hoop, je kan foto's maken in 2048bij nogwat.

Waar ik momenteel erg veel lol van heb is dat je er ook filmpjes mee kan maken...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Ik kan het alleen maar beamen dat de s70 een vet goeie fotocamera is...hij is alleen wat kruimelig in de schaduws.
En je kunt er geen panoramafoto's mee maken...of je moet ze zelf met photoshop aan elkaar plakken. Check me huisje voor een aantal foto's (ook panorama's) met deze camera

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:37
Misschien is een Olympus C-2500L wat voor je (2350 bij alternate). Lees eens de reviews, dit word mijn digicam: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c2500l&method=sidebyside
Pagina: 1