[XP] NTFS beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest om een of andere vage reden mijn XP opnieuw installeren, maar ik had "mijn documenten" beveiligd, op de D schijf.

Dus ik lekker fijn mijn C schijf formatteren, wil ik na mijn installatie van XP, ff in mijn documenten kijken op de D schijf , staat er "toegang geweigerd" ;( , hoe kan ik mijn oude beveiliging opheffen.

Plz, help me! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de schijf volledig heb je formateerd moet je oude map met beveiliging ook zijn verwijdert. Probeer anders de map te verwijderen, wanneer dit niet gaat zal hij waarschijnlijk om je oude wachtwoord vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

als je als administrator ingelogd bent of met een beheerders account, kan je naar eigenschappen gaan en daar jezelf toevoegen aan de mensen die de map/station mogen benaderen.

Heb het zelf namelijk ook gehad, hij had zelf naampjes (vage code met cijfers en letters) gegenereerd en der ingezet, maarjah deze kwamen uiteraard niet overeen met m'n eigen bedachte account namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de map "mijn documenten" al eerder op de D schijf geplaatst, en daar dus ook beveiligd, omdat ik die alleen maar NTFS geformateerd had.

Ik heb alleen de C schijf (met XP dus, zonder mijn documenten) geformateerd , en de D schijf (met mijn documenten dus) gewoon intact gelaten, verder niets mee gedaan dus.

En als ik de map wil verwijderen, zegt ie ook van "toegang geweigerd" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je inloggen als administrator en bij beveiliging 'Eigenaar worden' aanklikken (of iets van die strekking), dan kun je de rechten weer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

ik volg je niet helemaal meer, even kijken.

Je heb 2 partitis, schijf C en schijf D

schijf D is NTFS
schijf C is FAT32

Vanaf schijf C heb je "mijn docs" naar schijf D gekopieerd, en dus beveiligd met NTFS rechten.

Nu heb je schijf C geformateerd, en weer winXP geinstallerd. Nu kopieer je "mijn docs" weer terug naar C, en vervolgens krijg je de melding dat je niets mag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Met "beveiligd" bedoel je encrypted? (of versleuteld, als je de Nederlandse versie hebt *brr*) Zo ja, en je hebt geen certificaat gemaakt en opgeslagen, dan kun je helaas dag-dag zwaaien naar je data.. Maarja, after all, het is encrypted opdat iemand anders niet zomaar bij jouw data kan.

Als je "alleen" met NTFS security de zaak beveiligd hebt, dan moet je als administrator weer jezelf even eigenaar maken van die files. Dan kun je er gewoon weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 08:20

DarkSide

theres no place like ::1

Je nieuwe account heeft een andere SID (security ID)
Omdat de oude er nog staat en hij deze niet aan een user kan koppelen zie je de orignele SID (al die cijfers en letters).
Log in als admin.
Ga naar de properties van de map.
Ga naar security.
Ga naar advanced
Ga naar owner
klik op admin
vink replace owner on subcontainer and objects
en klik op apply.
Nu is de admin owner van de map
en kan hij alles doen wat hij wilt met de map.
Dus weggooien mensen toevoegen etc.

wat zeg je ik zie geen security?
Zet dan simple file sharing uit?

Simple file sharing hoe gaat dat uit.
Kan je vinden in de help van XP

suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

map opties / folder options
simple view off daar ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik heb al mijn pr0n weer terug, kweet niet hoe, maar ik ga het spul maar ff naar een ander mapje kopieren! *D

Thnx everyone
Pagina: 1